Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI V6 syöttöpumppukysymys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Olipa hyvä, että huomautit kuvista: Kaksi ensimmäistä on vääriä, sillä kännykän ruudulta oli vaikea valita oikeat. - Lisään oikeat kuvat alle.

    Näiden kuvien on tarkoitus näyttää nokkian asento, kun kampiakseli on lukittu 0-kohtaan. kuvista näkyy, että vakuumipumpun puoli on hiukan aikaisella ja oikeanpuoleisen sylinteriryhmän nokka neljänneskierroksen myöhäisellään.

    Kolmas ja neljäs kuva näyttävät, miltä oikeanpuoleisen venttiilikopan sisältä näyttää kun männät ja venttiilit ottavat kontaktia.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut kvande; 10.5.2018, 18:48.

    Comment


    • #32
      Ensimmäistä kertaa kirjoittamassa tänne, eli osuukohan oikeaan kohtaan nämä kirjoitukset?

      Mutta kokeillaan näin.

      Yhtenä aamunan emäntä laittoi Audi A6, 2,5 tdi (AKE) tulille, lämpenemään. Mentyäni ulos auotolle ihmettelin sen pitämää outoa ääntä, ikään kuin ei olisi käynnyt ihan kailla, kävi epätasaisesti, piti outoa kolinaa. Yritin antaa kierroksia, mutta totesin että ei oikein halua ottaa. Sammutin moottorin välttyäkseni suuremmilta vahingoilta ja aloin etsiskelemään vikaa.
      Launchin testerillä hain vikakoodeja, niitä ei löytynyt.

      Seuraavaksi avasin jakopään yläosan, tarkastaakseni hihnojen kunnon, olisiko hypännyt yhden yli. Hihnat näyttivät olevan ihan OK. Seuraavaksi avasin syöttöpumpun älyboksin kannen, tarkastaakseni olisiko siellä ollut irronneita jalkoja? Omien havaintojeni mukaan en sellaisia nähnyt (laitan kuvan tähän liitteeksi viksummille). Samalla avasin koko kannnen ja kurkistin pumpun sisään, se mitä siitä näin oli kaikki ehjää ja pumppu piripintaan täynnä dieseliä (ilmeisesti kuuluu olla näin?), käsitin että polttoaineen saannissa ei ole siis ongelmia syöttöpumpulle.

      Nyt kun kasasin kaikki paikoilleen ja yritin kokeilla uudestaan lähtisikö käyntiin tai edes lupaisi, alkoi hehkun merkkivalo vilkkumaan ja luettuani ilmoitti vikakoodiksi 01318, tieto ei kulje ja yhteyttä ei saada ruiskupumpun älylaatikkoon, ilmeisesti näin?

      Kysymys kuuluu, miten voi tutkia, onko johtosarjat ehjät, eli mitä näistä plugin päästä mitattavissa olevista piuhoista pitäisi mittarille tulla? Onko ohjeita? Vai onko niin että suosiolla uutta pumppua asentamaan keulalle?

      Miten tuon jakopään ajoituksen saa tarkastettua kun keulaa ei ole purettu? Mietin myös samalla tekeväni jakopään rempan, kun on nyt hyvä syy siihen.

      Ja olisiko Täällä Hyvinkäällä jotakuta jolla vacomin testeri, jolla näkisi ehkä enempi tietoja autosta, Launchi ei mielestäni kovin paljon tietoja tarjoa.

      Click image for larger version

Name:	AudiRuiskupumppuAivot.jpg
Views:	355
Size:	139,8 Kt
ID:	1866258

      Comment


        #33
        Ota vielä ennen jakopään avaamista venttiilikopat auki, ettei siellä nyt ole nokat ihan loppu ja laahaimet pomppineet paikoiltaan.
        Mutta kyllä tuo pumppukin taitaa olla vainaa.

        Comment


        • #34
          Passaako nuo kaikki syöttöpumput kaikkiin 2.5 koneisiin, eli pystyykö esim. AKN koneeseen laittamaan pumpun AKE koneesta?

          Comment


          • #35
            Ei passaa. Ei taida olla (tai ainakaan minulle ei ole tullut vastaan) sellaista taulukkoa mistä selviäisi mikä sopii mihinkin.

            Comment


            • #36
              Noniin, nyt sain toisesta AKN koneesta pumpun tähän asenneltua ja nyt olisi kysymyksenä, että miten ajoitus säädetään oikein?

              Comment


                #37
                Tarviit siihen puuhaan vcds:n. Tuolla toisessa ketjussa diffas jakoi tarkan kuvallisen ohjeen;
                Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
                Joskus tulostin kuvan:

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja peiponen Näytä viesti
                  Ei passaa. Ei taida olla (tai ainakaan minulle ei ole tullut vastaan) sellaista taulukkoa mistä selviäisi mikä sopii mihinkin.
                  Kyllä löytyy ihan ohjelma mistä noi löytyy

                  Comment


                  • #39
                    Voisitko kertoa ohjelman nimen? Minua myös kiinnostaisi mitkä moottorikoodien pumput ovat keskenään vaihtokelpoisia. Varaosa-autoa katsellut nykyiselle BDH moottorikoodilla olevalle ja päittäin vaihtokelpoinen vp44 olisi hienoa.

                    Comment


                      #40
                      Periaatteessa tässä on jonkulainen lista. https://www.vp44diesel.de/en/vp30-44-list-of-cars#audi

                      Comment

                      Working...
                      X