Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Startti jumittaa (missä on starttirele?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Startti jumittaa (missä on starttirele?)

    Missähän kyseinen rele tai oikeastaan koko boxi sijaitsee? Kyseessä a4 3.0 tdi 2010. Onkohan joku muu starttiin vaikuttava rele mahdollinen? Startti ei inahdakkaan, joskus kun lähtee toimimaan, pyörittää ihan hyvin. Maadoitusvikaa ei näyttäisi olevan.

  • #2
    Käynnistysmoottorin releet J53 ja rele 2 J695.
    Jos oikein tulkitsin, niin vesikaukalon takana moottoritilassa.

    Comment


    • #3
      Kiitos, tämä auttoi.

      Comment


      • #4
        No löytyikö ne releet ja selvisikö vika?

        Comment


        • #5
          En käyny tänään asiaa tutkimassa, huomenna yritetään katella.

          Comment


          • #6
            No eipä sieltä löytynyt tuonnumeroisia releitä. Vaihdeltiin noita edestakas, mutta ei vaikutusta. Yksi taitaa olla hehkurele, mutta se ei varmaan starttimoottoriin vaikuta?

            Comment


            • #7
              No tää selvis sen verran, että valeon startissa ei relettä olekaan, boscheissa vaan. Vika hakusessa edelleen.

              Comment


              • #8
                Voisko se startti olla vaan paskana?

                Comment


                • #9
                  Kyllä alkaa siltä vaikuttamaan, käyttöautoon oli vietävä, tulee varmaan halvemmaksi siellä. Tai nopeemmin ainaki.
                  Olis vissiin heidän eka sit ku laitetaan.

                  Comment


                  • #10
                    Niin vannottivat marmorilla täälläkin, että ei b7 3-litraisista ole koskaan startteja mennyt. Kummasti kaikki poikkeukset kokoontuneet tälle foorumille.

                    Comment


                    • #11
                      Juu taitaa olla niin että täällä vaan apua tulee nopeemmin ja oikeita diagnooseja kun noissa merkkiliikkeen korjaamoissa. Katotaan nyt miten tässä käy. Kiitos kuitenkin avusta paljon.

                      Comment


                      • #12
                        B8 starttijärjestelmässä on aina kaksi relettä rippumatta mottori/vaihteistosta tai startin merkistä. Yleensäkin nämä "automaatti" käynnistykset on releytettyjä joita moottorin ohjainlaite käskyttää.

                        Comment


                        • #13
                          Ok. No vähän ihmettelinkin mitä höpinää se oli. Tieto tuli taas merkkihuollosta. En kyllä itekkään relettä löytänyt. Toki se ei tarkoita, ettekö siellä sitä olisi. Ootellaan nyt muutama päivä, jos ne kuitenkin löytäisi releen sieltä, tai rikkinäisen startin, vaikka molemmat onkin mahdottomia vikoja heidän mielestään.

                          Comment


                            #14
                            Niiden kahden starttireleen kytkemisjärjestys vaihtelee ECUn toimesta käynnistyksestä toiseen. Tarkoitus vähentää yksittäisen releen kytkentäkuormitusta ajan kanssa.

                            Comment


                            • #15
                              Tuo oli mielenkiinoinen tieto, en ole koskaan kuullut. Tuo merkitsee myös sitä, että jos auto ei käynnisty toisella releellä, niin ECU voi sitten yrittää sillä toisella. Silloin tulee sitten ilmeisesti vikakoodi: rele x rikki.
                              Ja lisäksi käynnistys epäonnistuu vasta sitten, kun molemmat releet on rikki.

                              ps Ja onhan se startin kyljessä oleva solenoidikin rele.

                              Comment


                                #16
                                Sori, pieni virhe. Releet avataan satunnaisessa järjestyksessä, ei kytketä. Ja ovat sarjassa, eli molemmat tarvitaan yhtäaikaa.

                                Tuo noin, ettei startti vaan pääse jumimaan päälle. Huomattavasti pahempi kuin ettei käynnisty.

                                En nyt varmaksi sano, että onko kaikissa malleissa käytössä. Veikkaisin.

                                Comment


                                • #17
                                  No nyt jo selvis vika. Niinku Janne epäili, startti sökö, oli aluksi jonkun kerran jumittunut, merkkiliikkeessä toimi aina kun siirsivät autoa. Hain jo välillä pois kun suuttimet oli vaihdettu, sit alkoi taas startti temppuilla. Kyllä ne sielläkin jonkun aikaa vikaa etsivät, ku tarkastivat maadoitukset ym. Nyt kuitenkin pelittää hyvin. Hintaa tuli 750€.

                                  Comment


                                    #18
                                    Joo no ei merkkiliikkeen sanomisiin kannata kamalasti luottaa. Varaosissa aina sama juttu, että ei ole mennyt jotain juuri koskaan vaikka autoja on paljon. Viimeisin oli Caddyn sivuoven liukusarana jota ei ollut mennyt yhtään. Hinta oli about 150e, ja ebaysta sen saa about 15e niin onkoha siinä syy.

                                    Kukaan vie merkkiliikkeeseen vanhaa autoaan korjattavaksi, tai sitten on liikaa rahaa.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X