Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0TDI kulutus

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.0TDI kulutus

    Moi. Tuli muutama viikko sitten ostettua -05 vuoden A4 B7 2.0tdi (blb) koneella. 197tkm ajettu, Multitronic automaatilla. Ongelmana on se , että auto kuluttaa yhdistetyssä ajossa 7.5-8 litraa satasella. Maantiellä kun on 100-110km/h vauhtia , ei kulutus tipu alle 6.5 l /100km . Pienikin ylämäki nostaa kulutusta tuonne 8 litran pintaan. Lisäksi tuntuu välillä pientä tehohävikkiä, ensin ei lähde mihinkään, mutta kun kunnolla painaa kaasua , niin moottori ikäänkuin "herää henkiin" uudelleen. Tätä tapahtuu silloin tällöin. Auto kun tuli ostettua pörhöltä, niin se onkin käynyt jo kaksi kertaa pörhön piikkiin audi centerillä huollossa. Toisella kerralla auto oli siellä päivän, jonka aikana asentaja oli käynyt koeajolla, ja todennut että tehohävikkiä sillä kerralla ei ollut. Lisäksi oli luettu vikakoodit, eikä sieltä löytynyt mitään. Toisella kerralla auto oli 2 päivää. Ja taaskaan en saanut mitään dokumenttia siitä, mitä autoon olisi tehty. Sanoivat vain että kun ei mikään sytytä vikakoodia, niin ei voi tehdä asialle mitään = auto kunnossa.
    Omaan korvaan kuulostaa kovalta tuo kulutus, isällä kun on tasan sama auto, tosin sedan ja 6v-manuaali , ja hällä tuossa vauhdissa kulutus noissa vauhdeissa jopa alle 5l/100km . Itse kun ei pääse missään vauhdissa tuollaisiin lukemiin.
    Renkaat 235/45R17 , joka pörhön mukaan vaikuttaa asiaan eniten. Mutta että 2-3l/100km?
    Lisäksi auto tuntuu savuttavan mustaa savua yllättävän paljon.
    Egr- venttiili on vaihdettu aiemmin 2 kertaa , ja silloin oireena ollut että ei ota kierroksia. Ja samaa vikaa on silloin kun tehohävikki tuntuu, auto ei ota kierrosta, ennenkuin ikään kuin antaa kunnolla monoa, jolloin taas mennään.

    Mistä siis lähtä vikaa etsimään, ja onko neuvoja miten toimia pörhön kanssa? Vai pitääkö tässä tyytyä kohtaloon, ja omaksua tuo kulutus.

  • #2
    Laitoin yv:tä

    Comment


      #3
      Kannattaa ajella pari tankillista ja laskea todellinen kulutus. Mutta tuossa iässä takajarrut laahaa melko helposti, maffi tiensä päässä, imuvuoto, yms yms.

      Comment


      • #4
        Ja isäsi autoon kun vertaat manuaali ja sedan vs pitkäkattoinen automaatti niin litran vie autosi enemmän ehjänäkin.

        Comment


        • #5
          Katsoin vcdssällä tuota autoa ja kaikki arvot näyttivät hyviltä, maf kokoajan yli 1000, ahdot 1.2-1.3 bar ja syötöt karvan verran alle 60mg/s ja nokka-akselin ajoitus 0 - (-0,5). Suuttimien korjaus arvot kaikki 1 ja -1 sisällä. Lämpötila anturit kaikki ok, mutta hieman mietin polttoaineen lämpötilaa joka oli parhaimmillaan 85 astetta. Tehojen hävitystä ei tullut tuolla reissulla eikä vikakoodeja ollut muuta kuin moottorin suojakumista. Onko nuo arvot vakio auton lukemia?

          Comment


            #6
            Ilmamassat pitäs täyskaasulla olla 1200-1300mgr/str. Eli jos 1000 pintaan on, niin sitten maffi ainakin uusinnan tarpeessa.

            Comment


              #7
              Oma meni tänään 4,9 litraa satasella ajotietokoneen mukaan n. 200 km matka-ajon, ajeltiin kyllä todella pinta kaasulla sellaista n. 90 km/h. 2.0 avant manuaali tuo profiilin pirssi. Eli aika vähällä päästiin, mukana vielä partikkeli suodatin. Se kun saadaan pois niin eiköhän
              vielä vähän alene kulutus. Reilummalla hieman yli 100 km/h nopeuksilla on ollut kulutus siinä 5,7 litraa satasella.

              Comment


              • #8
                Ongelmana on se , että auto kuluttaa yhdistetyssä ajossa 7.5-8 litraa satasella. Maantiellä kun on 100-110km/h vauhtia , ei kulutus tipu alle 6.5 l /100km .
                Jeps.

                Ei kyllä täälläkään pääse alta kuuden kulutuksiin. Rauhallinen maantiereissu suurinpiirtein nopeudella 90km/h todellista=> Mittarissa seisoo lukema 6,5l/100km

                Noihin Passattien jatkuvasti vitosella alkaviin lukemiin tottuneena ei voi muuta sanoa kuin, että melkoinen syöppö.

                A4 -08 2,0Tdi Multi Dpf

                Comment


                • #9
                  A4 allroad 2.0 tdikorkea kulutus

                  Eli auto on a4 allroad 2.0 tdi

                  Onko kulutus normaali ja jos ei niin mikä vikama?

                  Vaikka kovasti yritän pihistää 100km lenkillä, jossa päävoittoisesti 80km tajoitus, ei kulutus laske alle 7l/100km... Eikö kulutuksen pitäisi olla 6l luokkaa tai alle?

                  Mikä vikana?

                  Comment


                    #10
                    Olikos tuo kulutus miten todennettu?
                    Jos tietokoneen näyttämä, niin kokeileppa vielä tankkaamalla mitata.

                    Comment


                    • #11
                      Mikä kone/vuosimalli? Itellä 140kW FL versio vuodelta 2015 ja kuluttaa sekalaisessa ajossa talvisin ajotietokoneen mukaan reilut 6l/100km ja kesäisin 0,5-1l vähemmän. 130kW versiosta ei tietoa.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitos kommenteista..

                        Auto on vuoden 2013 130kw versio..

                        Täytyy laittaa vaimo pitämään kirjaa tankkauksista ja kilometreistä.

                        Comment


                        • #13
                          Omassa BPW koneella olevassa A4:ssa tippui kulutus 1,5-2 litraa kun vaihdoin umpisurkeet 225/50R17 kiinakesäkumit Nokian Hakka7 205/65R16 talvitassuihin.
                          Nyt menee matka-ajossa 80km/h pintakaasulla 5.6-5.8 litraa ja 100 nopeudessa täydessä lastissa n.6.5 litraa. Kaupunkipyörityksessä 7-8 litraa.

                          Comment


                          • #14
                            Eli vielä samaisesta autosta

                            Audi A4 allroad 2.0 tdi 177hv s-tronic ajettu noin 95 tkm renkaina 18"

                            Otin kilometrit ylös ja tulos oli esim tampere -helsinki -tampere lenkillä 7,9 l/100 km ( virhemarginaali tietysti jotain lyhyellä mittauksella).. Rauhallista motari nopeutta...

                            Eli minusta kulutuksen pitäisi olla yli 1l matalampi...

                            Kyselin audiltakin asiaa ja ympäripyöreitä vastauksia tuli tyyliin, että tuskin kannattaa tutkia... Mm. Että pakokaasupäästökorjaukset on lisänneet kulutusta jne...

                            Mutta mistä lähteä tutkimaan asiaa?

                            Comment


                              #15
                              Meillä kanssa ruukaa kuluttaa vähän turhan paljon, ainakin jos on uskominen tehtaan ilmoittamaan. Laskettu kulutus alimmillaan on ollut omistusajan aikana 7,8l/100km. Ja ei voi sanoa, että olisi kaahattu, koska vaimo ajaa sillä viikot töihin, vanhaa tietä yleensä mennen tullen nopeuden ollessa maks 90km/h.
                              -13 vm quattro stronic ja se 177hv versio. Vai pitääkö se vaan tyytyä siihen, että tuo kone on ihan oikeasti noinkin janoinen, jos vaikka vertaa saman koppasessa olevaan kutosmosaan? Renkaina on 245/40-18 loppuun ajetut Hakkapeliitta 7.

                              Comment


                                #16
                                Kuinka pitkä se työmatka on? Onko auto kylmä molemmissa päissä?

                                Minulla on ns "kaikki" 1.9 TDIq ja 2.0 TDIq:t vieneet karvan alle 8 l / 100 km keskimäärin. Kehä kolmosen sisäpuolella. Paras oli AVF 1.9 TDIq helsinki-hanko meno-paluu keväällä jolloin oli 5,3 l / 100 km. Minusta tuntuu että vaikka miten luvataan että uudemmat kuluttaa vähemmän niin ollaan oltu jo pitkään siinä tilanteessa että fysiikan lait määräävät kulutuksen.

                                Comment


                                  #17
                                  Webastolla molemmat päät tarvittaessa. Nyt kun webaa ei oo tarvinnu, niin menny tuolla pienemmällä kulutuksella. Työmatka on n 25km suuntaansa. Talvikausina meni kulutus sinne 9 yläpuolelle. Weba oli 20-30min päällä joka kerta.

                                  Comment


                                    #18
                                    Nyt on kesä ajan kulutuksia tullut seurattua, niin alin kulutus on ollut 6,5l/100km. Tuon alle ei oo mennyt ja tuokin on tullut mökkireissusta tuo kulutus. Nyt on vaimon työmatkan kulutus pyörinyt siinä 7,5l/100km. Ja sitä se on ollut laskettuna kun on tankilla käynyt. On tuo nyt siltikin vähän liiallisesti, mun mielestä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei kokemusta kyseisesta yhdistelmästä, mutta voisi kuvitella menevän vähemmällä koska 6-mukiset menee noihin lukemiin.

                                      Polttaako hiukkassuodatinta miten usein?

                                      Comment


                                        #20
                                        Talvella se poltteli melko taajaan, nyt ei oo kyllä kärynny pahalle. Pitäisi se termari katsoa, onko entinen, sehän vähän selittäisi tota syöntiä. Eikä uusi oo pahan hintainen, reilu 30€.

                                        Comment


                                          #21
                                          Mulla on 8V:n keskikulutus viime marraskuun alusta lähtien samaa luokkaa. Ajot pääsääntöisesti kylillä ja motarilla, eli ei ehkä ihan kevyintä ajoa. Ei nyt varsin talousihme, mutta viritysasteeseen ja kulkupuoleen suhteutettuna ihan kohdallaan. Verrokkina hihna-TFSI, johon nähden tämä on huikean edullinen ajaa. Bensaa paloi keskimäärin kymppi satkulle, kulkupuolen ollessa jotakuin vastaavalla tasolla.

                                          Talvella tuo oli kyllä janoinen. Selkeästi viimasuojan hankinnan paikka.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jos savuttaa, niin ei saa ilmaa! Se on aika yksinkertainen dieselsääntö, ellei syöttöä ole tarkoituksella rukattu. Eli koko imuputkiston tarkastus, ei pelkästään ilmansuodatin vaan liitokset ja sitten imusarja; onko tukkeutunut öljykarstasta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kokemuksen äänellä; Ensin imusarjan / imukanavien tarkistus. Kannattaa varustautua ns. Paskatalkoisiin, jos on rullattu yli 100 t km niin siellä on varmasti sontaa. Aivan mekaaninen puhdistus, kannattaa unohtaa poppakonstit. Sitten MAFin että termareiden uusinta. Tämän jälkeen kannattaa kattoo että ei jää halytyksiä ilmamassaan liittyen. Renkaat vaikuttaa todella paljon, kaikki LingLong yms. kannattaa paiskata kiertoon ja hakea merkkirenkaat järkevällä leveydellä (< 215). Ja rengaspaineet, sieltä toleranssin ylälaidasta parhaat. Tämän jälkeen ei pitäisi ainakaan B6/B7 malleissa kulutuksen alkaa seiskalla vaikka ois avant ja q.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X