Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turhan herkkä "nilkuta kotiin -moodi"?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turhan herkkä "nilkuta kotiin -moodi"?

    Audi A2 1,4TDI tekee tämmöistä, että jos vaikka ohituskaistan alussa on pitkä jono ja nelosella pitää kierrokset neljän tonnin lähellä ja sitten kiihdyttää, niin eipä aikaakaan kun tehot häviävät. Autosta tulee väsynyt. Kuin turbo ei olisi enää pelissä mukana, vaikkei ole edes kiekkakello mennyt punaiselle alueelle. Kun sitten auton myöhemmin sammuttaa ja käynnistää uudelleen, normaali puhti on tallella taas? Mistä on kysymys? Mielestäni tämä hyytyminen on liian herkässä, kun mistään revittelystä ei ole kuitenkaan kysymys? Autolla on ajettu 246 tkm.

  • #2
    Vikakoodit?

    Comment


      #3
      Veikkaisin että piikkaa yliahdoille. Yksi Passatti tekee samaa mutta muistaakseni kolmos vaihteella ja kovilla kierroksilla. Sammutus nollaa limp moden. Ei olla perehdytty vikaan sen kummemmin.

      Niin ja ainut vikakoodi joku " ahtopaineen säätöraja ylittynyt". En muista mitä vcds näytti.

      Comment


      • #4
        Meillä tekee saman kylmänä, 5 min ajelun jälkeen pelaa hyvin. Siis virrat kun käyttää pois, niin vika häipyy ja palaa taas seuraavana aamuna.

        Comment


          #5
          Limp mode kertoo viasta. Ehjä auto ei mene limp modeen. Vikakoodit on hyvä aloitus.

          Comment


            #6
            Vikakoodeista varmaan paljastuu syy. Tosin noin sivuhuomiona musta kuulostaa vähä jännältä muutenki että jonossa ajetaan 140+ vauhdissa ja sielt vielä mennää kiihdyttää ohi. :)

            Comment


            • #7
              Nilkutusmoodi...

              Taisi tosiaan olla tuossa iltasella kolmonen eikä nelonen silmässä siellä ohituskaistalla :-)

              Comment


              • #8
                Ja vikakoodin lukijaa ei valitettavasti itsellä ole...

                Comment


                  #9
                  VNT koneiston jumitus tai N75 on parhaimmat arvaukset, mutta vikakoodit ensin lukuun.

                  Comment


                  • #10
                    17964 - Charge Pressure Control
                    P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent

                    N75 ja ahtopaineanturi vaihdettu, ei liene vnt ahdin näissä?

                    Comment


                      #11
                      Jos ei ole ATL niin normi ahdin pitäisi löytyä. Kannattaa katsoa ne alipaineletkut siitä vasemmasta reunasta konehuonetta, itse onnistuin tyrkkäämään sen kannen, mistä ne kaikki letkut menevät, hieman auki ja siitä aiheutui miltei jatkuva limp mode. :)

                      Comment


                      • #12
                        Kiitokset vastauksista! Aina yhtä mukavaa, kun on ihmisiä, joilla on näistä oikuista tietoa. Vielä kun saisi hyvän vinkin tohon kattoluukun tuulisuhinaan...

                        Comment


                        • #13
                          Käytin Vagi-servicessä. Vikakoodinlukija ei saanut yhteyttä moottoriin?

                          Comment


                          • #14
                            No kokeiliko pääseekö muihin bokseihin sisään tai tutkiko miksi ei pääse moottorin ecuun?

                            Comment


                            • #15
                              Se veikkasi, että ecu on esim. vettä täynnä. Ei vielä lähdetty sitä tarkistamaan, enkä pikaisen kurkkimisen jälkeen itse ecua löytänyt.

                              Comment


                              • #16
                                Jos se ECU ois saanu vettä ni yleensä ois kyl paljon mutakin vikaa. Kaikkihan on kyl mahollista

                                Comment


                                  #17
                                  ECU taitaa olla kuskin lattian alla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kokeilin tänään sellaista että ajoin ekat 3-4min 4-vaihteella vitosen sijasta, siis 100kmh lasissa korkeammilla kierroksilla.
                                    Nilkutusta ei ilmennyt. Mitä tästä nyt pitäisi päätellä? Voisko vika olla jopa softassa, en tiedä kenen tekemä se on?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vikakoodit lukemalla voisi ongelman saada selville arvuuttelun sijaan. Äskettäin diagnosoin yhden samankaltaiselta kuulostavan ongelman kaasupolkimen asentotunnistimeen. Kun arvot oli 10-15% välissä niin heitti vikatilan vaikka VCDS näytti kyllä jatkuvasti oikeita lukemia. Jos ajeli pienemmällä vaihteella ja poljin syvemmällä, ei vikaa tullut ollenkaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Viesti no10

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mulla tosiaan lukija löytää kaikkea muuta, mutta ei yhteyttä moottoriin ja sanoikohan se että airbagiin? Vag!-service -mies myös muisteli ecua olevan A2:ssa jossain tuulilasin alareunan alla konehuoneen puolella, mutten sieltä pikaisesti mitään löytänyt.

                                          Comment


                                            #22
                                            Kyllä se ecu on kuskin jalkojen alla. Matto ylös, lähtee vetämällä jakkaran puolelta aloittamalla. Sitten alumiini levy pois ja siinä se ecu on pikku hyllyssä mukavuusbksin kanssa päällekäin. Tarkista partsbase.orgista jos tarviit räjäytyskuvaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vieläkin menee nilkkutilaan kylmänä, tehty seuraavaa: n75 vaihdettu, mappi vaihdettu, kaikki letkut uusittu, ahtimen liitännät tsekattu (imupuolelle vaidettu uusi o-rengas), turbo vaihdettu 79tkm sitten.

                                              Vikakoodi on edelleen:
                                              17964 - Charge Pressure Control
                                              P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent

                                              Mitä seuraavaksi voisi kokeilla? Vika ilmenee siis vain aamun ekalla ajolla kun kone on kylmä, ja poistuu kun käyttää virrat pois.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ketjun aloitusviestin a2 löytyy nykyään minulta. Sama vika näköjään edelleen päällä. Vaimokkeen ajossa kaupungissa niin enpä huomannut koko vikaa ennen kuin kävin itse koittamassa miten tämmönen puhelinkoppi kulkee motarilla.

                                                Vikakoodeja ei tosiaan saanut ulos. Auto-scan antoi tyhjää listaa. Näytti olevan tarvikemankka paikoillaan niin nappasin sen syliin ja johan tuli listaa. Muut koodit sikseen, mutta kuten tuolla alussa arveltiin, yliahdostahan se herjaa. Silmäilyn tuloksena arvelisin välijäähyn vuotavan, kaikki käsiin löytyneet letkut oli ok. Jäähyhän on pystyssä apparin puolella maskia. Öljyn valumajälkiä näytti olevan yläosassa ja samasta reiästähän se ilmakin karkaisi. Katsaus foorumeille ja tyyppivikana mainitaan muovisten päätytankkien pettäminen. Joku briteissä tehnyt ihan kustomina kunnon jäähyäkin tähän. On kuitenkin sen verran ikävää tuolla tuiskussa kurkkia tuota niin jäi löytymäti vielä vuoto.

                                                Puran tuon jäähyn vaikka kouraan tuolta kunhan kelit lämpiää ja raportoin lisää.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Vihdoin ehdin näin perjantai-illan ratoksi vähän raottaa kakkosen keulaa. Arpa osui eli tankin ja kennon välistä irvistää. Täytyypi tilata uusi jäähy jostain.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tältä se nyt näyttää kun on ainakin 4 vuotta ja 45 tkm välijäähy vuotanut. Noin sormenpään kokoinen alue oli yläreunassa mistä vähän näki läpi, ei varmaan kauheesti jäähdytellytkään enää tämä. Öljyä ei kuitenkaan juurikaan ollut sisässä eikä ahtoputkessa, jospa ei tarttis ahdinta kaivaa ulos vielä.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Enpä ainakaan koeajolla saanut vikaa esiin enää. Tai no, sain kyllä uusia. Jatkanpa vaikka tuonne a2 täristää-ketjuun.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X