Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAB nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AAB nykii

    Tuli tommonen -91 2.4D Caravelle (T4) kesällä hommattua 2-autoks, 440 kkm jo ajettukin.
    Ongelma on ny se että pienillä kierroksilla vedätettäessä se nykii aika pahasti, muuten toimii OK.
    Myyjä epäili että on vaan menny moottorin&laatikon gummityynyt väljiksi, no ne vaihdoin vaan eihän se tota nykimistä poistanu.
    Olisko joku moiseen probleemiin törmänny, minä kun en noista kiisseleistä oikeen mitään ymmärrä..

  • #2
    Suuttimet, ruiskutuspumppu etc. Etsi Bosch-huolto ja tarkastuta.

    Comment


      #3
      Itselläni on myös T4 caravelle 2,4D koneella. Ja samaa vikaa olen itsekin ihmetellyt. Tuo tukikumi homma tuli ensimmäisenä mieleen, mutta vaikka vaihdoin löysimmältä vaikuttaneen laatikon tukikumin, nytkytys jäi. Kierrokset noin 1500-2000 niin nykimistä piisaa, vaan kun yli 2000 niin vetää hyvin ja myös tuon alueen alapuolella vetää nykimättä. Ruiskuennakko oli pielessä ihan reilusti (muistaakseni oli 11 ja piti olla 17 astetta), vaan senkään säätäminen ei auttanut. Käytin autoa tosiaan ihan virallisessa Boschin diesel huollossa, ja koska se huollon jamppa meinasi että sitten vika varmaan on ruiskupumpun sisällä (joku käynnin tasaisuutta säätävä jousi hässäkkä), osa vaihdettiin ja se kokeilu maksoi jotain 250e, vaan vika ei kadonnut edelleenkään. Seuraava idea oli ruiskupumpun täyshuolto, vaan sen hinta-arvio oli muistaakseni jotain 700-800e, niin ajattelin ajella ilman huoltoa. Olisihan se kiva jos auton saisi pelaamaan ilman sitä hemmetin nykimistä, vaan kun tosiaan se pumpun huolto on kohtuullisen (kohtuuttoman) kallis, ja se ei siltikään ole 100% varma että vika katoaa..

      Comment


        #4
        Jahans, kohtalotoveri.
        Olen tässä kyselly vähä jokapuolelta josko tohon joku osais ihan oikesti jotaan kommentoida mutta harvassa on. Ei todellakaan huvittas liki tonnia maksaa "valohoidosta".
        No minä jatkan kyselyjä ja jos jotaan selviää niin palaan astialle. Paria tyyppiä on lähiseudulta kehuttu, pitää alkaa niitä kiusaan kunhan ehtii.

        Comment

        Working...
        X