Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TDi:n (R5 AEL) kannen porttaus ja venttiilijouset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TDi:n (R5 AEL) kannen porttaus ja venttiilijouset

    AEL-moottorinen quattro alkoi yllättäen käymään vajailla ja syyksi paljastui katkennut 4.-pytyn pakoventtiilin jousi. Kanteen oli vaihdettu n. 50tkm sitten mm. Rosten Performancen tuplajouset. Syystä tai toisesta 1 jousista katkesi rauhallisessa kiihdytyksessä. Onko kenelläkään muulla sattunut moista tapausta kyseisten jousien kanssa?

    Nyt kun kansi on jälleen irti, niin tekisi mieli saada työstettyä se samalla vakiota paremmaksi. Olisiko jollain esittää suosituksia osaavasta kannen työstäjästä, joka tekisi hyvää jälkeä kohtuulliseen hintaan? Tehotavoite olis jossain 300-400hv välillä, mutta jos nyt alkuun saisi sen mihin nykyiset suuttimet ja ahdin riittää. Tavoitteena olisi saada alavääntöä parannettua nykyisestä, ahdin herää nyt kunnolla vasta siinä 3000rpm kohdilla.

    Tällä hetkellä kokoonpanoon kuuluu:

    -Rosten Performance venttiilijouset
    -R-koneistuksen nokka
    -DSS Ultime 2-suuttimet (Mahdollisesti päivittyy jossain vaiheessa isompiin)
    -Holset HY35 #8-pakopesällä (Isohko VNT-ahdin toivelistalla)
    -Custom pakosarja
    -3" rosteripakoputkisto
    -Riittävä keulakuuleri + ahtoputkisto
    -Sachs SRE 724-asetelma massalevyllä ja kovalla AAT:n vauhtipyörällä
    -Syöttö ja ahdot säätyy toistaiseksi vastusvirityksillä, parempi ohjelma / uusi ECU sekä uudet polttoainelinjat haaveena

    Suosituksia kannen tekijöistä otetaan mielellään vastaan ja muutkin mietteet tervetulleita aiheeseen liittyen :)

  • #2
    Kukaanko ei ole koskaan porttaillu TDi:n kansia tai käyttäny jossain portattavana? Mielelläni kuulisin kokemuksia aiheesta.

    Comment


    • #3
      Kysys tuolta http://www.npsheads.com/

      On kuulemma muutaman diiselin kannen tehnyt

      Comment


      • #4
        Lehtosen Aki "Aki76" nimimerkillä jossain muilla foorumeilla porttasi mulle aikanaan tuollaisen kannen. Ikinä se ei ehtinyt koneeseen kiinni että tuloksia mulla ei ole siitä, mutta aika paljon se on noiden dieseleiden kansien kanssa touhunnut. En ole tosin miehen jutuissa ollut muutamaan vuoteen, että en tiedä mitkä on kuviot nykyään.

        Comment


        • #5
          No niin alkohan sitä jotain tulemaan :)

          NPS:ltä jo kysyin samalla kun tilasin uuden jousisarjan, mutta ei kuulemma oo ehtiny verkkokauppaa pyörittämään eikä sit vastannu kansikyselyyn lainkaan...

          Akilta vois toki kysästä mikä on nykytilanne hänen kohallaan.

          Comment


          • #6
            Jos et ole jo ehtinyt niin Akin saat kiinni vy:llä www.turbodiesel.fi. Tai helpommin kännykästä. Aki on portannut noita kyllä useampia. Olisko razurinkin kansi Akin hiplaama. Nykyään Aki taitaa olla kunnostautunut taas enemmän voimamiehenä kuin ahkerana dieselrakentajana. Laita yv:tä jos tarviit kännykkänumeroa.

            Comment


            • #7
              No täytyypä Akilta kysyä porttausta, kiitos vinkistä!

              Comment


              • #8
                Mulla on AEL:ssa yksi Akin vinguttama hattu kiinni, mutta itse en ole sitä teetättänyt, niin ei ole tarkkoja muistikuvia mitä se on syönyt. Ihan perstuntumalta arvioisin, että kierroksilla hönkii kyllä selvästi paremmin r-nokan ja jousi modin kanssa, mitä tehtaan jäljiltä. Vakiorajoittimella ei tule puutumisilmiötä vielä ollenkaan vaan vetää ihan raikkaasti tappiin asti. Kohta jos saisi softaa kirrattua (ja ehkä ahdintakin päivitettyä ennen sitä), niin sitten on taas hieman lisää tuntumaa asiasta.

                Tuosta nps kortista melkeimpä uskaltaisin sen verran sanoa, että tuskin jää ainakaan tekijän ammattitaidosta ja välineistä kiinni. Jos vaan kerkee tekemään ja kustannus siedettävä niin siinä myös oikein passeli vaihtoehto.

                Comment


                • #9
                  Itsekin huomasin kyllä yläkierrosvetojen parantuneen selvästi jo R-nokan ja venttiilijousien vaihdon jälkeen, tosin samalla vaihtui myös suuttimet ja ahdin isompiin.

                  Pitää nyt katsoa mitä tuolle kannelle tekee, kunhan vaan saisi ensin sen venttiilijousisarjan kun ei ole vielä Rostenilta kuulunut mitään vaikka tein reilu viikko sitten tilauksen.

                  Comment


                  • #10
                    Oon kuullu sellastakin, että Rosteni olis laittanu pillit pussiin mutta en tiedä olenko ajan tasalla?

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä sen Rostenin pitäs vielä olla pystyssä, laitoin tuossa pari tuntia sitten kyselyä norjalaisille, niin vastasivat tunnin sisään että olivat saaneet suoritukseni 20.4 ja laittaneet jousisarjan tulemaan 21.4. Jospa ne tässä ensi viikolla sitten tulisi, niin pääsisi vihdoin kannen laittoon :)

                      Comment


                      • #12
                        On se pystyssä tilasin pinnapultti sarjan sielä tuohon R5 tdihin kuukausi sitten

                        Comment

                        Working...
                        X