AEL-moottorinen quattro alkoi yllättäen käymään vajailla ja syyksi paljastui katkennut 4.-pytyn pakoventtiilin jousi. Kanteen oli vaihdettu n. 50tkm sitten mm. Rosten Performancen tuplajouset. Syystä tai toisesta 1 jousista katkesi rauhallisessa kiihdytyksessä. Onko kenelläkään muulla sattunut moista tapausta kyseisten jousien kanssa?
Nyt kun kansi on jälleen irti, niin tekisi mieli saada työstettyä se samalla vakiota paremmaksi. Olisiko jollain esittää suosituksia osaavasta kannen työstäjästä, joka tekisi hyvää jälkeä kohtuulliseen hintaan? Tehotavoite olis jossain 300-400hv välillä, mutta jos nyt alkuun saisi sen mihin nykyiset suuttimet ja ahdin riittää. Tavoitteena olisi saada alavääntöä parannettua nykyisestä, ahdin herää nyt kunnolla vasta siinä 3000rpm kohdilla.
Tällä hetkellä kokoonpanoon kuuluu:
-Rosten Performance venttiilijouset
-R-koneistuksen nokka
-DSS Ultime 2-suuttimet (Mahdollisesti päivittyy jossain vaiheessa isompiin)
-Holset HY35 #8-pakopesällä (Isohko VNT-ahdin toivelistalla)
-Custom pakosarja
-3" rosteripakoputkisto
-Riittävä keulakuuleri + ahtoputkisto
-Sachs SRE 724-asetelma massalevyllä ja kovalla AAT:n vauhtipyörällä
-Syöttö ja ahdot säätyy toistaiseksi vastusvirityksillä, parempi ohjelma / uusi ECU sekä uudet polttoainelinjat haaveena
Suosituksia kannen tekijöistä otetaan mielellään vastaan ja muutkin mietteet tervetulleita aiheeseen liittyen :)
Nyt kun kansi on jälleen irti, niin tekisi mieli saada työstettyä se samalla vakiota paremmaksi. Olisiko jollain esittää suosituksia osaavasta kannen työstäjästä, joka tekisi hyvää jälkeä kohtuulliseen hintaan? Tehotavoite olis jossain 300-400hv välillä, mutta jos nyt alkuun saisi sen mihin nykyiset suuttimet ja ahdin riittää. Tavoitteena olisi saada alavääntöä parannettua nykyisestä, ahdin herää nyt kunnolla vasta siinä 3000rpm kohdilla.
Tällä hetkellä kokoonpanoon kuuluu:
-Rosten Performance venttiilijouset
-R-koneistuksen nokka
-DSS Ultime 2-suuttimet (Mahdollisesti päivittyy jossain vaiheessa isompiin)
-Holset HY35 #8-pakopesällä (Isohko VNT-ahdin toivelistalla)
-Custom pakosarja
-3" rosteripakoputkisto
-Riittävä keulakuuleri + ahtoputkisto
-Sachs SRE 724-asetelma massalevyllä ja kovalla AAT:n vauhtipyörällä
-Syöttö ja ahdot säätyy toistaiseksi vastusvirityksillä, parempi ohjelma / uusi ECU sekä uudet polttoainelinjat haaveena
Suosituksia kannen tekijöistä otetaan mielellään vastaan ja muutkin mietteet tervetulleita aiheeseen liittyen :)
Comment