Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5 TDI V6 ei kiihdy

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.5 TDI V6 ei kiihdy

    Autona A6 2.5 tdi v6 quattro tiptronic-automaatti vm. 1999. Nokkaremontoitu.

    Ongelmana esiintyy satunnaisesti auton olematon kiihtyminen. Kone nostaa kierroksia mutta auto jää junnaamaan esim. kakkosella neljääkymppiä. Hetken kuluttua lähtee kiihtymään ja vaihtamaan normaalisti. Käsivalinteisesti saa vaihdettua isommalle vaihteelle vian ollessa päällä, ei auta kiihtyvyyteen kuitenkaan. Vikavaloja ei syty ohjaamoon.

    Vaihdettu maf ja map (map-anturi antanut vikakoodia vaihdon jälkeen kerran), öljyt ja kaikki suodattimet vaihdettu, syöttöpumpun ohjainyksikkö käynyt remontissa mtm-huollossa (käynnitysongelmat hävisi samalla). Egr-venttiilin alipaineletku tulpattu edellisen omistaja toimesta.

    Ilman kosteudella eikä lämpötilalla ei tunnu olevan osuutta vian ilmenemiseen.

    Mitä seuraavaksi?

    #2
    Vikakoodit, ahtopaineet, ilmamassat, ruiskutusennakko, ahtimen säätömekanismin toiminta.

    Comment


    • #3
      Lue koodit laatikosta.

      Comment


      • #4
        Veikkaisin pätkivää MAP anturin signaalia. Viivakoodi häipyy heti kun sammuttaa auton,eikä sytytä hehkuvaloa. Koodi löytyy jos heti lukee ilman sammutusta. Mulla oli ongelmakohtana se anturin liitin. Kiihtyvyys tosiaan häviää totaalisesti, eikä tippi jaksa ite vaihtaa. Mutta, mulla ei vikatila poistunu muuten kuin sammuttamalla auto, vaikkapa vauhdissa piti tehdä

        Comment


        • #5
          Toinen vaihtoehto on että lämpöanturi antaa yli 120 Asteen tietoja, sillon hyytyy meno kans. Nyt en muista jääkö siitä mitään koodia talteen

          Comment


          • #6
            Missä tuo MAP-anturi fyysisesti sijaitsee vuoden 2001 A6 (B4):ssä? Olen tässä tekemässä lähtöä pihalle sitä vaihtamaan. Olen ymmärtänyt, että kun ottaa kuskin puolen ajovalon pois niin olisi jotakin mahdollisuuksia vaihtaa se ilman, että irrottaa puskurin? Eli voisitteko neuvoa miten "ei-mikään-mekaanikko" pääsisi tästä. tilanteesta ilman hermoromahdusta, avioeroa, alkoholisoitumista ja itsemurhaa? Olisiko kenelläkään linkkejä kuviin tuosta operaatiosta?

            Comment


              #7
              4b, B4 on vanha 80.
              Kaksi vaihtoehtoa; anturi on joko tuo välijäähyn lähdössä oleva osa 4 tai sitten se on tuo ahtoletkussa oleva osa 5E.
              http://vagfans.info/FI/audi/RDW/A6Q/...a4%c3%a4hdytin
              Viimeksi muokannut vV8m5; 3.4.2016, 11:24.

              Comment


              • #8
                Kiitos!

                Comment


                • #9
                  Itselläni tällainen sama ongelma. Auto A6 2.5TDI -99 Aut. Eli ei näytä mitään paneelisssa, että olisi jotain vikaa.
                  Auto kuitenkin hyytyy heti kun alkaa kiihdyttämään. Hyytyy ylämäkiin ym. Kulkee maksimissaan 120km/h. Hyytyy heti kun kierrokset nousevat yli 2300. Manuaallisesti pitää vaihtaa vaihteita, jotta tyyliin pääsee eteenpäin ja matalilla kierroksilla.
                  Jos vika tässä anturissa, niin löytyisikö kuvaa mistään, jotta osaisi itse vaihtaa? Onko A4 2.5TDI -02 sama anturi? Olisi semmoinen varaosa auto nimittäin pihassa.

                  Comment

                  Working...
                  X