Tuo käyttökulkine kävi juuri 230tkm huollossa ja heti ensimetreillä huomiona oli, että no nyt ei kyllä tapahdu juuri mitään ym. kierrosalueella. Perushuollon lisäksi autoon vaihdettiin samalla termari, koska lämmöt eivät nousseet juuri koskaan yli 80 asteen(oikeastaan koko sen 200tkm historian, kun auto mulla on ollut).
No tässä yhteydessä oli sitten hyvä korkata uunituore VCDS Arton opastuksella ja sieltä löytyi suht tuoreet ilmot MAF:ista ja EGR:stä - mutta resetoinnin jälkeen nämä eivät ole palanneet - mutta ei tullut kulkupuoleenkaan minkäänlaista muutosta.
No kun tällänen ylläri nyt tuli, niin auto palautui huoltoon ja selvittelytyö alkanut - ja ainakaan vielä mitään vikaa ei ole löytynyt. Erikoista tässä on se, että käytännössa auto oli toiminut ennen noutoa ensimmäisen huoltokäynnin viimeisellä koeajolla samana päivänä vielä ihan normaalisti.
Onko kukaan paininut samanlaisen ongelman kanssa ja mistä vika on mahdollisesti löytynyt? Vois hieman yrittää helpottaa huollon vianetsintään, kun virhekoodeja ei tule ja ei kuulemma ole ihan jokapäivästä tämä näiden 3.0TDI:n kanssa.
Niin ja tosiaan ajettiin autosta vielä vähän logiakin - kahden tonnin päällä kaikki tapahtuu juuri niikun pitääkin ja MAF -arvojen & persdynon mukaan kaikki tuntuis olevan kohdallaan.
No tässä yhteydessä oli sitten hyvä korkata uunituore VCDS Arton opastuksella ja sieltä löytyi suht tuoreet ilmot MAF:ista ja EGR:stä - mutta resetoinnin jälkeen nämä eivät ole palanneet - mutta ei tullut kulkupuoleenkaan minkäänlaista muutosta.
No kun tällänen ylläri nyt tuli, niin auto palautui huoltoon ja selvittelytyö alkanut - ja ainakaan vielä mitään vikaa ei ole löytynyt. Erikoista tässä on se, että käytännössa auto oli toiminut ennen noutoa ensimmäisen huoltokäynnin viimeisellä koeajolla samana päivänä vielä ihan normaalisti.
Onko kukaan paininut samanlaisen ongelman kanssa ja mistä vika on mahdollisesti löytynyt? Vois hieman yrittää helpottaa huollon vianetsintään, kun virhekoodeja ei tule ja ei kuulemma ole ihan jokapäivästä tämä näiden 3.0TDI:n kanssa.
Niin ja tosiaan ajettiin autosta vielä vähän logiakin - kahden tonnin päällä kaikki tapahtuu juuri niikun pitääkin ja MAF -arvojen & persdynon mukaan kaikki tuntuis olevan kohdallaan.
Comment