Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0TDI CAPA (176kw+lievä ABT viri) - vääntö puuttuu 1100-1550 rpm

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    3.0TDI CAPA (176kw+lievä ABT viri) - vääntö puuttuu 1100-1550 rpm

    Tuo käyttökulkine kävi juuri 230tkm huollossa ja heti ensimetreillä huomiona oli, että no nyt ei kyllä tapahdu juuri mitään ym. kierrosalueella. Perushuollon lisäksi autoon vaihdettiin samalla termari, koska lämmöt eivät nousseet juuri koskaan yli 80 asteen(oikeastaan koko sen 200tkm historian, kun auto mulla on ollut).

    No tässä yhteydessä oli sitten hyvä korkata uunituore VCDS Arton opastuksella ja sieltä löytyi suht tuoreet ilmot MAF:ista ja EGR:stä - mutta resetoinnin jälkeen nämä eivät ole palanneet - mutta ei tullut kulkupuoleenkaan minkäänlaista muutosta.

    No kun tällänen ylläri nyt tuli, niin auto palautui huoltoon ja selvittelytyö alkanut - ja ainakaan vielä mitään vikaa ei ole löytynyt. Erikoista tässä on se, että käytännössa auto oli toiminut ennen noutoa ensimmäisen huoltokäynnin viimeisellä koeajolla samana päivänä vielä ihan normaalisti.

    Onko kukaan paininut samanlaisen ongelman kanssa ja mistä vika on mahdollisesti löytynyt? Vois hieman yrittää helpottaa huollon vianetsintään, kun virhekoodeja ei tule ja ei kuulemma ole ihan jokapäivästä tämä näiden 3.0TDI:n kanssa.

    Niin ja tosiaan ajettiin autosta vielä vähän logiakin - kahden tonnin päällä kaikki tapahtuu juuri niikun pitääkin ja MAF -arvojen & persdynon mukaan kaikki tuntuis olevan kohdallaan.
    Viimeksi muokannut arto s; 2.4.2015, 20:50.

  • #2
    Eihän ne vaan olis päivitelleet ohjainlaitetta huollossa?

    Comment


      #3
      Ei - VCDS näyttää yhä, että ABT:n softa on sisässä. Auto on huomattavasti laiskempi kuin edes vakio on. Kellotin n. 7,5s 0-100km/h yksi päällä, pari kuukautta sitten meni 6,2s 0-100km/h neljä päällä. ABT lupaa 5,8s yksi päällä. Perstuntuma on sama noilla matalilla kierroksilla kuin silloin, kun mulla on aiemmin ollut perässä kärri +2000kg :(
      Viimeksi muokannut QHad; 2.4.2015, 20:44. Perustelu: Tarkennus

      Comment


        #4
        Tuo tuntuu pelaavan samalla tavalla kuin mun entinen AKE-C5. Ensin ei tapahdu mitään ja yht'äkkiä sitten mennään. Alhaalla siis ihan kuollut, kunnes saavutetaan tietty kierrosalue. Pienillä vaihteilla naksun korkeampi lukema kuin isoilla. Egr hitautta? Miten tuo säätyy näissä, alipaineella?

        Comment


        • #5
          Kerrot "kahden tonnin päällä kaikki tapahtuu juuri niinkun pitääkin" mutta miten alle 2000rpm?
          Siellähän se ongelmakin on? Käyppä ajelemassa kunnon logit ja paiskaa esille, arvotaan siitä sitten vaikka ensiviikon eurojackpot numerot.
          Oliko ABT:n softassa EGR disabloitu? Oliko DPF?

          Comment


            #6
            Sellainen fiilis on, että 1600 jälkeen alkaa olemaan aika normaali - eli tällä hetkellä siinä kohtaa tulee melko raju vääntöpiikki, kun sen alla ei tunnu juuri ahtavan. Tälläinen logi ajeltiin Arton kanssa, tässä vähän siistittynä taulukkolaskennan kautta. EGR on normaalisti käytössä - vaihdetu takuuseen joku n. 140tkm sitten, kun jäädytysnestettä katos harakoille sitä kautta. DPF on myös mukana kuvioissa. Auto ei tosiaan ole tällä hetkellä mulla, vaan ottivat sen takaisin - sen verran kummallinen juttu on. Anyway tässä olis kumminkin se logi, jota ajeltiin aiemmin.
            Attached Files
            Viimeksi muokannut QHad; 5.4.2015, 00:52. Perustelu: typo

            Comment


              #7
              Aja sellainen jossa:
              Pyydetty ja toteutunut reilipaine ja ahtopaine.
              Samoin "mean injection..."

              Comment


                #8
                Ok - näin teen heti kun on mahdollista :)

                Comment


                  #9
                  Ja tietysti kierrosluku.

                  Comment


                    #10
                    No tätä on nyt mutusteltu muutaman tuhannen km verran, yksi Alastaro käyty ajamassa, joten pientä yhteenvetoa asiasta :) Eli, sen kummempia mutisematta autoon vaihdettiin sekä ilmamassamittari että ahtopainetunnistin ja tämän jälkeen paketti tuntui ainakin perstuntumalta suhteellisen samalta, kuin ennen ongelmia. Käsikellolla päästiin myös suhteellisen lähelle aiempia mittauksia (hieman epäonnistunut lähtö kakspäällä 6.3s 0-100), joten nyt näyttää että tämä olisi taputeltu tältä osin. Seuraillaan tilannetta :)

                    Comment

                    Working...
                    X