Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5 TDI AKE vikatila

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.5 TDI AKE vikatila

    Elikkäs hehkuvalo vilkkuu, tyhjäkäynti pomppii 600-1100 välillä, ei ajossa reagoi kuin pintakaasuun ja kierrokset rajoittuu n.2500rpm.

    Vikakoodiksi näytti 00513 - Engine Speed Sensor (G28) 03-00 - No Signal
    01126 - Engine Speed Signal 03-00 - No Signal
    Vikakoodit luettu ennen sekä jälkeen uuden G28 anturin vaihdon jälkeen, ei muutosta.

    Lähtee paremmin pyörimään anturin johto irti.

    Johdot myös tarkistettu ja todettu ehjiksi.


    Eli vihjeitä kaivataan mistä lähteä seuraavaksi metsästämään!
    Viimeksi muokannut Aparaatti; 27.6.2014, 15:44. Perustelu: Lisäys

  • #2
    Mikä anturi? Näissä on tainnu olla tarvikkeiden kanssa ongelmia.
    Ecun liittimet hapettunu tai veden vallassa?

    Comment


    • #3
      Boschin alkuperäinen anturi siis kyseessä. Sekä uusi että vanha anturi mitattu ja molemmat ehjiä.
      Ecun liittimet kaikki hyvässä kunnossa ja ei ole myöskään sen näköinen että olisi vettä päässyt ecun luo. Lisäyksenä siis vielä aiempiin niin myös Maf, Map ja N75 uusittu.

      Comment


      • #4
        Elikkäs tuli vcds hommattua ja luettua koodit itse niin nyt antaa moista:
        01126 - Engine speed signal
        16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
        01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
        27-00 - Implausible Signal

        Luultavasti siis pumpun vaihto edessä?

        Kokeiltu g28-anturin johto irtaallaan ja lähtee käymään ja ei anna enää 01318-vikakoodia. Jos sillä mitään merkitystä vian selvitykseen.
        Viimeksi muokannut Aparaatti; 3.7.2014, 17:30. Perustelu: Lisäystä taas

        Comment


        • #5
          Aika usein jos on tuo 01318 niin pumpun aivot on särki.

          Tuo g28 kyllä hämmentää, jos se kerran on oikea ja oikein (ei sitä taida väärin pystyä laittamaan), niin kääntyisin pumpun puoleen.

          Comment


          • #6
            Ohjauslaitteen korjausta siis seuraavana yritettävä. Jospa se vika löytyisi sitten sieltä!

            Comment


            • #7
              Ohjauslaite ehjä.. Pitää vielä kokeilla laittaa polttoaineen sekaan polttoaineen puhdistusainetta tai jäänestoa jospa voisi ennakkosäätömäntä jumia. Sen jälkeen lentää kyllä pumppu jo jordaaniaan!

              Comment


              • #8
                Nyt on uusi pumppukin ja ei toimi, Antaa vieläkin vikakoodia engine speed sensorille. Voisiko ecu olla sitten särki?

                Comment


                • #9
                  Vika löytyi ecusta. Lastutuksen yhteydessä luultavasti saatu kärvennettyä.

                  Comment


                    #10
                    Tuosta lastutuksesta kun ei ole mainintaa niin kauanko toimi lastutuksen jälkeen?

                    Comment


                    • #11
                      Tarkkaan en osaa sanoa kun auto lastutettu edellisen omistajan toimesta.

                      Comment


                      • #12
                        Elikkäs oli hieman enneaikaista hehkutusta vian löytymisen suhteen.

                        Samat viat vieläkin ja vikakoodit. Ecu oli vekatronicsin mielestä entinen muttei kyllä uudellakaan pelaa sen paremmin. Kokeiltu toista moottorinohjauksen relettäkin muttei muutosta.

                        Jos jollain tulee mieleen mitään mistä vikaa voisi yrittää paikantaa niin se olisi tervetullutta.

                        Comment


                        • #13
                          Päivitystä kurjuuteen. Käytin autoa vag-pajalla ja siellä oltiin vieläkin sitä mieltä että olisi jotain vikaa pumpussa/ohjainlaitteessa tai sitten pumpun ajoituksessa. Voisiko olla mahdollista? Pumppu siis vaihdatettu tammerdieselillä. Jos ei tule mitään mieleen niin kelpaa myös jos tietää päteviä audi-korjaamoita/korjaajia p-savosta päin niin saisi joskus auton pelittämään.

                          Comment


                          • #14
                            Eli nyt on katsottu laakkosella oskilloskoopilla suoraan anturista ja signaali ei näy täydellisenä joten jotain vikaa vääntiölevyn tunnistintapeissa täytyy olla.

                            Laatikon irroitus siis edessä niin jos jollakin kokemusta kys.asiasta niin voi antaa vinkkejä niin säästyisi turhalta purkamiselta.

                            Comment


                            • #15
                              N75 vaihettu, ecu vaihettu uuteen. Auto pätkii kylmänä ja ei vastaa kaasuun. ei kierrä kun 3000-3200 kierrosta. Jarruvalokytkin vaihettu myöa mutta ei ollu siinä vikaa koodin anto kun virrat laitoin päälle ilman jarrua. Mikähän tätä voipi vaivata. Egr ja n75 ventiilistä kelloille ei alipainetta tule muuten alipaine kunnossa.

                              Koodeja siis antaa

                              01262 - Solenoid Valve for boost pressure control n75
                              31-10 Open or Short to Ground -Intermittent

                              01177 - Engine Control unit
                              49-00 - No communications
                              Viimeksi muokannut Jesse999; 1.12.2021, 16:21.

                              Comment


                              • #16
                                Maadoitus eculta n75 hyppyjohdolla tehty eikä mitään eloa 0.2 ohm näyttää maadoitus johto sillä välillä
                                Viimeksi muokannut Jesse999; 3.12.2021, 15:08.

                                Comment


                                • #17
                                  Pientä päivitystä, auto lähti vikatilasta poikkeen mutta palasi hiekkatiellä tärinästä, pätkiminen kylmällä koneella häviää kun nyppäsee jäähdytinnesteen lämpötila anturi liittimen pois, johdot nytten tarkistettu että ei ulkosesti näkynyt mitään mutta nyt lämpötila nouse mittaristossa ollenkaa ja pätkii konelämpimänä :/ voikohan tämä lämpötila anturi vika johtaa tuohon vikatilaan ja näyttää n75 maadotus vikana? Vai voiko vaan olla että ecussa oleva alkuperänen ohjelmassa on jotain hämminkiä koska ecu on täysin ehjä ja uusi!?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X