Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Liqui Moly Pro-Line Ansaug System Reiniger Diesel

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Liqui Moly Pro-Line Ansaug System Reiniger Diesel

    FFP:n www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=186817 sekä Saab -forumin keskusteluista innostuneena tilasin Saksan kaupasta pullon tätä ihmeainetta, onko muilla kokemusta?

    Iltapimeällä en eilen lähtenyt koneeseen kokeilemaan, sen sijaan pari vuotta sitten uusitun T4 volsun, todennäköisesti jo hieman karstoittuneeseen Eberiin päätin kokeilla. Ainettahan suihkutellaan muutaman sekunnin välein imuputkeen (moottorissa ilmamäärämittarin jälkeen). Polttoainelämmittimessä ilmeisesti annosmäärät ovat pienemmät, joten suihkuttelin aluksi varoen.

    Aluksi lämmittimen ääni muuttui joka suihkauksella selkeästi välillä hieman kiihtyen -harmi, ettei pystynyt näkemään pakoputken päähän. Jonkun viiden minuutin jälkeen käynti tasaantui, mutta jatkoin kuitenkin suihkuttelua vartin verran. Olin havaitsevinani, että lämmitin ei käynyt niin tukkoisen oloisesti kuin aikaisemmin.

    Valoisan aikaan sitten testaamaan koneeseenkin ja vaikka tuota suositellaan nimenomaan hiukkasloukuilla, AGR, EGR ym härpäkkeillä varustettuihin koneisiin, meinasin kokeilla myös 48 vuoden ikäiseen Valmet 565 -traktorin esikammiodieseliin. Kesällä siihen jo tein öljytilan Forte -käsittelyn.

    #2
    Tossa FFP:n linkissä on jotain hämärää. Ei toimi klikkaamalla mutta toimii maalaamalla.

    Comment


    • #3
      Tänään suihkuttelin vartin verran ainetta T4 2.5 TDI:n imuputkeen. Sama ilmiö kuin aiemmin, eli alussa kierrokset nousivat selkeästi joka suihkauksella, joten jotain siellä varmaan tapahtui. noin 10 minuutin kohdalla ei reaktiota juuri enää huomannut. Vielä en kunnon koeajolle päässyt.
      Loput aineesta suihkuttelin Valmet 565:n imuputkeen.
      Ilmeisen tehokasta ainetta, kun neopreenisormikas suli roiskeista tahmeaksi!

      Comment


      • #4
        Jeepin 2.8crd tuli kokeiltua, kierrokset ensin 2000 ja käsittelyn jälkeen kierrokset 2300, muuta en vielä ole huomannut.

        Comment


        • #5
          Valoisan aikaan sitten testaamaan koneeseenkin ja vaikka tuota suositellaan nimenomaan hiukkasloukuilla, AGR, EGR ym härpäkkeillä varustettuihin koneisiin, meinasin kokeilla myös 48 vuoden ikäiseen Valmet 565 -traktorin esikammiodieseliin. Kesällä siihen jo tein öljytilan Forte -käsittelyn.
          Niin kyllä se Valmet oli jo suorasuihkutus moottorilla.

          Comment


          • #6
            Olishan se perin kummallista jos palava aine ei nostaisi kierroksia kun sitä holtittomasti työnnetään imusarjaa ja onnen huumassa tuntuu kuin olisi jo joulu tullut.
            Komiasti se kilisee ja jopa puhtaan oloisesti kun starttisprayta suihkii myös imusarjaan...

            Comment


            • #7
              Niinhän se taitaa olla, jo vuodesta -56. Varmaan jäänyt siitä mieleen, kun autoissa on paljon käytetty esikammiodieseleitä ennen suorasuihkuja.
              Mutta itse tuosta aineesta: olen ollut oikein tyytyväinen auton toimintaan tuolla aineella käsittelyn jälkeen. Kulutus on ollut hyvin maltillista ja auto kulkee pirteästi.

              Comment


              • #8
                Olishan se perin kummallista jos palava aine ei nostaisi kierroksia kun sitä holtittomasti työnnetään imusarjaa ja onnen huumassa tuntuu kuin olisi jo joulu tullut.
                Kuinkas se on sitten selitettävissä, että tämä palava aine ei enää viidentoista minuutin suihkuttelun jälkeen sanottavasti nostakaan kierroksia?

                Comment


                  #9
                  Liekö tuolla kierroksien nousulla tai nousemattomuudella mitään tekemistä puhdistumisen kanssa.
                  Vieras aine polttoaineen seassa. Pidempään kun suihkuttelee tasasesti, niin adaptaatiot tulee mukaan.

                  Puhdistumisen näkee ihan silmällä.
                  Uuninpuhdostusainetta EGR laipasta pakopuolelle, niin saa VNT koneistonkin toimimaan liukkaasti.

                  Comment


                  • #10
                    Mr. Muscle uuninpuhdistusainetta ainakin käytetään VNT putsaukseen. Aiheesta paljon netissä ja Youtubessa videoita. Kannattaa ainakin mielenkiinnosta tutustua asiaan.

                    Comment


                    • #11
                      Omasta mielestäni hyvää ainetta. Kaksi 1.9tdi EGR:ää puhdistanut tällä ja kummankin tyhjäkäynti on hiljentynyt / rauhoittunut vähän käsittelyn jälkeen. Vanhempi kone (-02) hiljeni huomattavasti myös 2000-3000rpm alueella. Kulutuksia en ole nyt päässyt seuraamaan.
                      Viimeksi muokannut renze; 18.1.2014, 19:11. Perustelu: typo

                      Comment


                        #12
                        Olettaisin, että toiminnee hyvin säännöllisesti ja riittävän ajoissa aloitetusti. Pitkälle karstottuneiden kanavien kanssa epäilen lopputuloksen olevan kovinkaan hyvä. Enemmänkin voisin ajatella, että silottaa karstakerrostuman pinnan ja parantaa siten virtauksia. Pidemmälle karstoittuneesiin kanaviin en nimittäin ole itse ainakaan saanut irrotettunakaan onnistunutta putsausta pelkillä kemikaaleilla, vaan aina vaatinut mekaanista hinkkaamista ja rapsuttelua. Lokeiltu perusliukkarit, erityisesti hommaan suunnitellut liukkarit ja jopa über-Mr. Muscle:kin.

                        Mutta ilmeisesti sopivilla karstoittumisasteilla tuo toimii oikein hyvin. Netistä löytää toimivuudesta useita todisteita.

                        Itseasiassa juuri viimeviikkoina pohtinut näiden hyötyjä itsekin. Mekaaninen kanavien ja EGR:ien yms. puhdistaminen nimittäin on pirun iso ja työläs projekti. Jos on olemassa ratkaisu, joka toimii ilman tuota kaikkea työtä, niin mikä ettei.

                        Itse lähinnä arveluttaa mitä tapahtuu kun tuota työntää pidemmälle tukkeutuneeseen koneeseen. Lähteekö jossain vaiheessa isoja paloja liikkeelle liukenemisen sijaan. Niitä ei halua pytyn läpi turbolle, vaikka karsta nyt suht pehmeää lopulta onkin. Sama juttu kuin engine flushien kanssa, että uskaltaako niitä laittaa pidemmällä tukkeutuneeseen koneeseen lainkaan.

                        Comment


                        • #13
                          Se imupuolelta liukeneva mönjä on niin pehmeää etenkin tuon aineen ruiskutuksen jälkeen ettei pelota kyllä yhtään mikään irtoaminen. Pytyssä se palaa pois.

                          Comment


                          • #14
                            Rohkenisin taas epäillä tuota pois palamista, ei se voi niin mennä. Tokihan se pieneltä ja herkimmältä osaltaankin voi palaakin, mutta pääasiallisesti dieselkin vaatii sen polttoaneensa mahdollisimman hienojakoisena sumuna, ei suinkaan öljyisinä nokiklöntteinä. Josta lähestytään jo nestepuristusta, tokihan siinäkin kierrokset nousee tiettyyn rajaan saakka, jonka rajan ylitys sitten jo maksaakin "maltaita".

                            Joskus olimme sitä mieltä että "vesi vanhin voitehista", jopa englannissa oli keksitty että vesi olisi edullisin polttoaine ja esiteltiimpä TVssakin kuinka hienosti hyrräsi ja kiihtyi kun vettä lorotettiin imukanavaan.
                            Aivan oikein, vesiruiskutuksella toki saadaan polttomoottorista lisätehoa tarvitessa ja käytettiin mm. lentokoneiden moottoreissa, mutta vain lyhyillä tehojaksoilla.

                            Mutta väitettiin myös että samaisella vesiruiskutuksella lähtee myös karstat palotilasta, eli "höyrypesulla". Imupuolellehan ei siihen maailmanaikaan mitää nokea kertynyt kun ei ollut keksitty "maailman pelastamista" EGRlla.
                            Kuitenkin omat "nokilekani" saavat pitää karstansa kun eivät ole menoa haitanneet, joka sekin lienee abnormaalia...

                            Comment


                              #15
                              Mutta väitettiin myös että samaisella vesiruiskutuksella lähtee myös karstat palotilasta
                              Tämähän on ihan fakta.

                              Comment


                              • #16
                                Mut kun, miksi se karsta olisi poistettava? Mehän myös tiedämme että karsta on paras lämmöneriste po. paikassa. Kun ei siitä ainakaan tämän vuosituhannen liene haittaa kun ruiskut sätkii bensatkin pesään niin ei nakuta tai kolista ennakkoon vastaan...

                                En toki väitä vastaan etteikö lähtisi karstat, en vain ole itse kokeillut, eikä eteen ole tullut kokeilemattomiakaan koneita joissa karstaa olisi ollut haitaksi asti...

                                Comment


                                • #17
                                  Se polttoaine pitää saada hienojakoisena sumuna sinne hyvää syttymistä varten. Mutta kunhan normaali ruiskutus toimii ensin pilottina niin kyllä se karstamönjäkin sieltä samalla pois palaa. Huohotusöljyä ja nokeahan se suurimmaksi osaksi on.

                                  Ja se vesiruiskutushan nosti tehoa mm. lentokoneissa sen takia että saatiin lisää nakutusmarginaalia, veden laskiessa puristuslämpötilaa höyrystyessään.

                                  Karstan poistoon ihan hyvä syy on kanavien virtauspinta-alan palauttaminen alkuperäiselle tasolle, ja vielä tärkeämpänä mm. EGR-venttiilin ja imusarjan läppien jumiintumisen estäminen. Monissa moottorityypeissä EGR-mönjä ajan kanssa jumittaa läpät niin tehokkaasti että läppämoottorin vääntäessä lopulta irtoavat akselista ja tippuvat sylinteriin. Sellaisen homman seuraukset ja kustannukset voi jokainen arvata. Eikä ole keksitty juttu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No eihän tässä nyt sitä haetakkaan että männän päältä ne paskat on liikkeelle saatava vaan imukanavista sarjasta ja imuvenalta? http://www.addictmotorsport.com/davekelley_before.jpg
                                    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...Gpu5tagCJA_bbU

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tänään testasin LM:n ainetta A2:een. Luulin, että mopoauto/traktorimainen ääni on 3-sylinterisen ominaisuus, mutta ei se näköjään ole. Moottorin ääni ajossa varmaan valehtelematta puolittui, ja kaikki dieselmäinen rapina ja humina poistui kokonaan! Vedoissa ei muuta selvää eroa ole kuin, että nyt autolla voi ajaa pari-kolmesataa kierrosta pienemmillä kierroksilla ja vetoalue alkaa alempaa. Aiemmin 1500rpm. oli aika mahdottomuus koneen tärinän takia, mutta nyt noilla kierroksilla ei ole havaittavissa kuin hyvin pientä värinää.

                                      Aika näyttää mikä oli vaikutus kulutukseen, mutta en usko, että se ainakaan kasvaa. Tähän asti kulutus on ollut 4,8l / 100km kun suurin osa ajosta on ollut moottoritietä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Saatan kysellä tyhmiä, mutta mitenkäs tämä on järkevintä käyttää vai jättääkö käyttämättä kokonaan?
                                        Eli imuputkesta suihkutellen (niinkuin ohje taitaa olla), jolloin aine puhdistaa välijäähyt ja ahtoputketkin vaiko olisiko syytä suihkuttaa ennen kaasuläppää? Egr kun on tukittu niin siitä ei ainakaan imusarjoille asti ainetta pääse.
                                        Paljonko Juhon pikkukakkosessa oli kilsoja takana ennen puhdistusta? Ja egr toiminnassa?
                                        Viimeksi muokannut vV8m5; 30.4.2016, 15:04.

                                        Comment


                                        • #21
                                          EGR on tietääkseni toiminnassa ja kilsoja 234tkm.

                                          Otin ahtoletkun irti EGR:ltä ja suihkutin siitä, jolloin aine pääsee imusarjaan. 1s suihkaus n.2-4s välein.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuosta kolmelitraisesta otin imusarjaa ennen olevan egr-yhdysputken irti ja suihkuttelin pullon imusarjaan, niin se taisi tuossa tuotevideollakin tehdä. En nähnyt syytä ruiskutella ainetta turbon ja välijäähdyttimien läpi, kun likaantuminen alkaa vasta egr:n jälkeen... Kierroksia tuli pidettyä n. 2000-2500 rpm, eivät lähteneet mitenkään dramaattisesti nousuun, vaikka laski pidempiäkin suihkauksia.

                                            Tuloksen näki jo ihan silmällä, muovisen imusarjan seinät kiiltelivät puhtauttaan. Olin jo aiemmin putsannut tuota liuottimella ja painepesurilla, joilla ei kaikki karsta seiniltä lähtenyt.

                                            Edit: Ei se näköjään suoraan imusarjaan suihkuttanut, vaan ennen egr:ää. Omasta tuo oli jo aiemmin putsattu, joten ei sinänsä merkitystä. Lisätään vielä sen verran, että kierroksia ei kannata päästää alas (tyhjäkäynnille) kesken kaiken, ja konetta kannattaa "tuulettaa" noilla kierroksilla vielä hyvän aikaa pullon tyhjentämisen jälkeen. Muuten imusarjaan jäänyt aine voi valua imukanaviin ja jonkinlainen hydrolukon riski lienee olemassa.
                                            Viimeksi muokannut alpi; 30.4.2016, 16:29.

                                            Comment


                                              #23
                                              Toinen hyvä paikka ainakin 2.5 v6 tdissä on tuo imusarjassa kaasuläpän paikkeilla oleva tulpattu reikä, johon saa asennettua esim. lähdön ahtopainemittarille. Tuosta saa hyvin suihkutettua.

                                              BG:llä taitaa olla vastaava aine 500ml kokoisessa purkissa hivenen halvemmalla.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X