Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.5 TDI -01 Jäi juuri pihaan. Ei käynnisty!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    testaa huvikses ensin lähteekö käymään jos ajat parkkiin niin että nokka on alamäessä ,ei tarvitse olla kuin vähän , jos lähtee niin arvelen että vika on siinä ruuvissa mitä Siltato esitteli aiemmin , tämä siitä syystä että itselläni on sama ongelma .

    Comment


    • #32
      No ny on uudet paluuletkut vaihdettu + uusi suodatin + takaisku laitettu. Noh eipä se tilannetta mitenkään parantanut. Ilmaamalla saan yhä auton käymään normaalisti ja ajossakin tuntuu menohaluja löytyvän mutta kun sammuttaa koneen ja seisottaa jonkin aikaa niin ei lähde enää käyntiin. Näyttää Pudottavan jonkin verran dieseliä auton alle, mutta konehuoneen puolelta ei näy kyllä mitään vuotoja. Oisko nyt mahdollista että se pumppu vuotaa polttoainetta jakopään puolelta jossain? Jostain luin että tämäkin olisi mahdollista. Sinne ei näe paljon mitenkään ilman keulan purkamista. Pumpun sivuilla olevat torximutteritkin tarkastin niin ei näytä niissä vuotoja olevan. Tällähetkellä olen viikot Vaasassa duunissa joten ajoin auton Oulussa huollon pihaan ja saavat siellä perehtyä nyt asiaan. Kyllä kyrsii jo pahasti tää homma :D

      Comment


      • #33
        Omassani se ruuvi alkoi tihkua vasta käynnissä ja oli aika vaikessa paikassa havaita. Voihan toki vuotaa muualtakin. Perinteinen öljyvuoto vielä sekoitti ja sotki koko koneen kun meni dieselin kanssa litkuksi.
        Toivottavasti vika löytyy nopeasti.

        Comment


          #34
          PA-putki voi hankautua puhki kohdassa, jossa se nousee pohjasta konehuoneeseen lokasuojan tienoilla. Hankautumakohta on tietystikin peltiä ((nurkkaa tms) vasten, joten sitä ei näe kovin helposti.

          Comment


          • #35
            Mulla se torxi ruuvi ei vuotanut ulospäin mitään,mutta siinä oli vika kun ei lähtenyt käyntiin.

            Comment


            • #36
              Omastani rupes hörppimaan ilmaa linjaan tuosta paluulinjan letkunipasta joka on tankkipumppu asetelman kannessa ja purkuosana tuli ehjä kansi mutta siinä onkin paluulinja kokoa 5-6mm kun omassa kannessa on 10mm... mitähän tuo vaikuttaa jos laittaa tuolla pienemmällä paluulinjalähdöllä olevan kannen?

              Molempien osakoodit antaa kyllä sopivuudeksi a6 c5 2.5tdi -99..

              Comment


              • #37
                No niin hyvät herrat. Hain tuossa vasta auton huollosta. Auto lähtee käymään nyt todella nätisti niin ylä kuin alamäestäkin, pienellä seisotuksella toki testattu. Olivat vain vaihtaneet ruiskupumpun kyljessä olevan paluupuolen banjomutterin ontelopultin. Tämä pultti kuulemma toimii takaiskuna paluupuolella ja oli nyt ilmeisesti viallinen. Tämä tiedoksi kaikille samoista oireista kärsiville!!! Tuollaista ominaisuutta paluupuolella en edes ole lukenut mistään foorumeilta.

                EDIT: Niin ja tämän ontelopultin hinta 85€
                Viimeksi muokannut Jake.E; 31.5.2013, 11:44.

                Comment


                • #38
                  Älä rivitä itse, koska kaikilla ei ole samanlevyinen näyttö.

                  No niin, pitää parannella omia tekstejään, tarkoitin kun saat auton käymään (ilmauksen jälkeen), niin parkkeeraa aina nokka hieman alaspäin, jos toimii niin on melko varmaan O-rengas vika.

                  Tämä siitä syystä että itselläni oli auto tässä kunnossa reilut pari vuotta(luit oikein, joo olen outo tyyppi).

                  Mulla oli mukana Motonetin "öljynvaihtaja" jolla ilmasin jos sattui niin että auto jäi tasamaalle seisomaan yli tunniksi jonka se kesti, tai nokka ylöspäin se kesti noin puolituntia, vaimo etsi kauppojen alamäet melko kiitettävästi.

                  -ilmaus: paluuletku irti putsarilta johon sopii suoraan alipainepumpun muoviputki -muutama pumppaus, starttia. 20-40 s -käymään , käyntiä niin kauan kun käy tasaisesti ,nafta menee alipainepumppuun,-sammutus ja sen jälkeen nopeasti letku paikalleen ja heti uudestaan käymään ja lopuksi klemmarin kiristys, ja eikun menoks.

                  -korjaus: siten kun Siltato jo kertoi, O-rengas vaihtoon, EGR-putki irti (kolme metalli tiivistettä yksi "pahvi" jonka voi joutua vaihtamaan ). Omassa vaihdoin myös toisen torxin alla olevan kuparin, mutta vika on on rengas torxissa. Alla olevan saitin lopussa kuva ko. ruuvista.

                  http://community.dieselschrauber.de/...ic.php?t=20648

                  Mun mielipiteeni on että ko. rengas ja ilmavuoto on teettänyt tonnien edestä tahallisia tai tahattomia korjauksia, eli on vaihdettu kaikki "kilkkeet" sisään vaikkei olisi tarvinnut tai sit vielä niin ettei oo tehty muuta kuin pantu o-rengas ja putsattu pumppu ja kerrottu sen olevan "tehdaskunnostettu", ja mitä muuta vielä.

                  -ilmavian oireet: jos auto ei lähde käymään seuraavana aamuna kun olet sammuttanut sen normaalisti, epäilisin "ilmavaivoja" jos auto sammuu lennosta niin silloin sähkö/mekaaninen vika, ja nyt puhun vain polttoaine jutuista.

                  Imuputkessa on aina pieniä kuplia koska imumatka on pitkä ja siihen on yhdistetty vielä paluu jolloin kuplia syntyy väkisin, ilmavuotoja ei tietenkään saa olla, mutta pumppu ei tarvitse minun mielestä uusia suodatin/takaisku konstruktioita.

                  On kait aika lopetella tämä novelli, Hyvää kesää lukijoille ja toivottavasti on jollekkin apua tästäkin.

                  JK. Kuulostaa Jake.E :n auton remontti hiukan oudolta mutta kaikki on .........
                  Viimeksi muokannut okkim; 12.7.2014, 18:40. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna softan hoitaa se.

                  Comment


                  • #39
                    Minkähän kokoinen tuo torxruuvin takana oleva o-rengas on? Mistä olette hommanneet?

                    Comment


                    • #40
                      Helpoin kun otat ruuvin irti ja paikalliseen hydrauli liikkeeseen o-renkaan kanssa. Tuo o-rengas ei tule edes pumpun korjaus sarjan tiivisteissä mukana. Taitaa olla monessa tehdaskorjatussakin pumpussa vanha o-rengas !! Montakohan pumppua on vaihdettu 50 centin o-renkaan takia...sanoisin että monta !! Itsellä oli sama vika ,tuo o-rengas vuoti,muttei ulos päin mitään näkyviä vuotoja. Puoli vuotta meni etsiessä vikaa,onneksi sitten paheni ilmavuoto :) Tammer dieselkin vaan suositteli tehdaspumppua tilalle ,suolaseen hintaan.....

                      Comment


                        #41
                        Hmm omasta pumpusta ei löytynyt torxeja vaan kuusiokolot. Pumppu on rempattu suomessa joten mahdollista että siinä yhteydessä vaihdettu torx pois? Voiko joku vahvistaa että onko oikea pultti, O-renkaan kunnon tarkistukseen liittyen, kuvassa nuolella osoitettu? Ettei käy perinteinen "otinpa väärän pultin pois, romut tippuivat pumpun sisään".

                        Pumpun osanumerot:
                        047 050 600
                        059 130 106 D
                        Attached Files

                        Comment


                          #42
                          Vaaroja uhmaten vilkaisin että mitä nuolen osoittaman pultin alta löytyy. Löytyy kyllä kuparitiiviste mutta ei O-rengasta?
                          Attached Files

                          Comment


                          • #43
                            No miksi siellä tarvitsisi olla O-rengas, jos siellä on jo kuparitiiviste?

                            Comment


                              #44
                              Itse ymmärsin aiemmista keskusteluista että o-rengas olisi pumpun sisässä erottamassa kahta eri kanavaa tms. Eli esimerkiksi tuossa pultissa olisi ura johon o-rengas tulee.

                              Mulla on varmaan uudempi tai vanhempi pumpun runko, kun nettikuvien perusteella siellä pitäisi olla torx ja varmaan se o-rengas.

                              Comment


                              • #45
                                Kävin eilen illalla hakemmassa A6:n ja aamulla se sitten ei enää lähtenytkään käyntiin vaan jäi pihaan, starttaa mutta ei lähde käyntiin. Kotimatkan n.200km auto toimi mallikkaasti. Kyseessä vm.2001 2.5TDI. Konehuoneeseen vilkaistuani huomasin että diesel suodattimelle menevässä letkussa oli mitä todennäköisemmin tehty tee-se-itse viritys. Mitäköhän tolla on ollut tarkoitus tehdä (kuvassa ympyröity punaisella) näyttää pahasti joltain käsipumpulta? Onko tuo nyt sitten paluu- vai meno puolella. Vaikka en näistä vielä oikein mitään ymmärrä niin voisin kuvitella että tolla virityksellä on yritetty korjailla jotain ongelmaa, myyjä ei tietenkään asiasta mitään maininnut :) .VCDS:n mukaan polttoainetta tankissa 21 litraa.

                                Myös tällainen vikakoodi löytyi:
                                00542 - Needle lift sensor (G80)
                                30-10 - Open or short to plus - Intermittent

                                Voiko estää käynnistyksen?

                                Comment


                                  #46
                                  Menopuolella tuo on. Idea on kai että tuolla saa ilmattua järjestelmän esim. suodattimen vaihdon jälkeen.

                                  Comment


                                    #47
                                    Käsipumppulta tuo omaan silmään näyttää.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Menopuolella tuo on. Idea on kai että tuolla saa ilmattua järjestelmän esim. suodattimen vaihdon jälkeen.
                                      Kuvasta vielä näkyy että letku on kahdesta kohtaa taittunut niin että se on melkein "kiinni". Toisesta taitekohdasta se oli vielä nippusiteellä kiinni ilmastoinnin alumiiniputkessa, jotenkin uskomattomalta näyttää tuo viritys, mitenhän se polttoaine nyt kulkee noiden supistusten läpi?

                                      Täytyy varmaan koittaa vielä lisätä enemmän dieseliä tankkiin, jos vaikka siirtopumppu kettuilisi.

                                      Comment


                                        #49
                                        Jos tuo käsipumppu on sitä varten että saa auton käymään, eli vastaiskuventtiili ei toimisi, tai jonkun vuodon takia linja tyhjenee.

                                        Comment


                                          #50
                                          Mä enempiki keskittäisin katsetta tuohon orkkisuodattimeen, missä näissä vehkeissä suurimmaksi osaksi ilmavaivat johtuu. Uusi suodatin ja uusi venttiili siihen päälle, niin voi jo olla toivoa. Käsipumpulla varmaan koitettu saada suodatin täyteen, kun on joskus ehkä ranetettu vaihdossa. :) Nythä sulla on kuitenki käsillä varmaan ilmalukko jossain kohti, niin suosittelen suoriltaan ottamaan 17mm lenkin ja raottaa vaikka apparin puolelta keskimmäistä suutinta siten että näkis tuleeko sieltä startissa ainetta.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Avasin tätä suutinta samalla kun yritettiin startata. Dieseliä tuli heti jonkin verran tihkumalla. Pakkasella tuo käsipalje on suurinpiirtein yhtä pehmeä kuin golf pallo, joten melko turhalta vaikuttaa siinä. Oliko nyt kuitenkin niin ettei tuo neulaventtiilistä (G80) tuleva vikakoodi estä autoa käynnistymästä? Että pitäisi lähteä vaikka vika on päällä?

                                            Kävin nappaamassa tuon letkun välissä olleen veneenpumpun pois ja letkuista ei tullut lainkaan polttoainetta!? Kokeilin myös hanttarin puolelta ottaa suutinputkea kunnolla löysälle, mutta ei sieltä mitään tullut. Eli ilmeisesti koko linja tyhjä? Voisiko tuo kuuluisa VP44 olla nyt sitten särki? Vai onko nyt vain ilmaa niin paljon systeemeissä ettei mene pumpulta läpi? Saako VCDS:llä mitään irti tässä vaiheessa? Vähän myös ihmetytti äsken että Immonbilizerille ei päästä ollenkaan VCDS:llä, voisiko ajonesto aiheuttaa tällaisen? Virrat kun laittaa päälle niin ajoneston valo kyllä sammuu.. Saakeli että alkoi taas hyvin tämäkin auton hankinta..
                                            Viimeksi muokannut okkim; 30.12.2015, 08:17. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                            Comment


                                              #52
                                              Nyt joutuu ilmaa systeemin. Jos vuotaa jostain ilmaa niin tankkiin päinhän se tyhjentää linjaston. Voi hyvinkin olla tuosta suodattimesta. Vaihtaa suodattimen ja ton venttiilin siihen päälle uuteen ja ilmaa järjestelmän, jos oire jatkuu niin sitten voi arvuutella eteenpäin vuotokohteita.

                                              Comment


                                                #53
                                                Alkuperäinen kirjoittaja badfear
                                                Kävin nappaamassa tuon letkun välissä olleen veneenpumpun pois
                                                Tässä vaiheessa jo päästit linjoihin ilmaa sen verran että vaatii ilmauksen.
                                                Vähän myös ihmetytti äsken että Immonbilizerille ei päästä ollenkaan VCDS:llä
                                                Autossasi ei ole erillistä immoa vaan mittaristo hoitaa sen puolen.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jos vikaa itse pumpussa, niin millaisia koodeja tarjoilee ulos?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Pumppuviassa pumpun ohjaimelle ei saada yhteyttä tai säätöarvot tapissa.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tuleeko pumpun vikakoodi "Engine" moduulista VCDS:llä?
                                                      Viimeksi muokannut okkim; 3.1.2016, 11:12. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Kyllä.
                                                        Viimeksi muokannut okkim; 3.1.2016, 11:12. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Vähän päivitystä asiaan. Auto ei edelleenkään edes lupaa käyntiin. Asensin uuden Delphin diesel suodattimen jalkoineen ja laitoin paluulinjaan takaiskuventtiilin, niinkuin täällä joku oli myös laittanut. Vaihdoin myös kaikki hehkut uusiin Boschilaisiin, koska 4 hehkua oli täysin pimeänä. Ajattelinkin että jos nyt jo kävisi joillain pytyillä, mutta ei. Hehkuja vaihtaessa huomasin että melkein kaikki hehkujen liittimien johdot olivat juuresta melko huonona, jossain eriste selvästi rikki. Kuinka mahtaa hehkuttaa noiden johtojen kanssa?

                                                          Ilmaus tuottaa nyt suuresti hankaluuksia, kun letkuja ei pääse oikein puristamaan lyttyyn, kun ovat niin helkkarin kovia. Hommasin Motonetistä myös tällaisen pumpun (oli niin halpa) saisikohan tätä hyödynnettyä jotenkin tuossa ilmaamisessa?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Luepas tämä ketju läpi http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=137192
                                                            Siellä on aiheeseen liittyvä videokin.

                                                            Yhteenvetona, VP44 ei jostain syystä jaksanut imeä polttoainetta auton omaa polttoainelinjaa pitkin. Ratkaisuna auton viereen 10l kanisteri diiseliä josta letku suoraan suodattimen imupuolelle. Tämän jälkeen ilmailut paineilmatoimisella ilmauskannulla ja auto käyntiin. Muutaman minuutin raksuttelun jälkeen moottori sammuksiin ja letkujen vaihto takaisin niin että polttoainetta imetään auton omasta polttoainelinjasta. Nyt sillä on 1,5 vuotta ajeltu ilman käynnistysongelmia.

                                                            Toki sulla on siellä jokin muukin ongelma koska autolla on juuri ajettu ja seuraavana päivänä ei enää käynnistykään, mutta jos tuolla mun niksillä nyt saisit edes käyntiin sen niin voisi helpottaa sen toisen vian etsimistä.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Pumppukin voi hajota ykskaks. Pitäisi nyt saada tieto siitä, että saako kaapelilla yhteyttä pumpulle? Eli onko jotain vikakoodia vai ei. Jos oikein muistan, niin rikkonaisesta pumpusta ei tule välttämättä vikakoodia, mutta ei sinne yhteyttäkään saa. Kannattaa hakea foorumilta VP44:lla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X