Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 -98 2.5 tdi Kierrokset ei nouse

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Maffinkin puhdistin yksi päivä sillä crc:n omalla aineella. Näytti ainakin päälle päin olevan kunnossa. Voisi vielä kokeilla puhdistaa sen ja antaa kuivua hetkesen jälkeen.

    E: on se tuossa pumpussakin vika jos ei edes arvot ole kohdillaan..
    Viimeksi muokannut Simooo; 9.5.2013, 17:52.

    Comment


    • #32


      E: Tuossa kunnossa on maffi, liekköhän lanka vähän likanen :P

      E2: ja se vikakoodi tosiaan oli se 00550 Injection commencement (beginning) regulation control difference. Voisko johtua siitä koko hässäkkä nyt että, ukolla oli auto lainassa viime kesänä ja se tankkas vahingossa sitten bensaa audiin. Tämän jälkeen se ei tietenkään käynnistyny sillon ja savutti kauheesti, mutta lähti kuitenkin sitten pyörimään? Kävin lukemassa tuolta http://www.lbm.lt/index.php?option=c...niai&Itemid=15 tuon 00550.

      Tank filled with petrol or biodiesel
      Water in fuel
      Air in fuel system
      Start of delivery not OK.
      Viimeksi muokannut Simooo; 9.5.2013, 19:12.

      Comment


      • #33
        Itsellä oli samanlainen vika AEL-koodin 2.5TDI R5:ssa ettei ottanut kierroksia käynnistyksen jälkeen kuin karvan verran yli 2000/min ja kun vähän aikaa oli käynnissä nii ei enää senkään vertaa ja syyksi paljastui tukkiutuneet katalysaattorit. Irrotin katalysaattori toisen pään (konehuoneen puolelta) ja 1 purkki jarrukliineriä per katti ja sen jälkee auto käyntiin ja antaa kaasua. Itellä tuli putkesta armoton musta savu ulos ja kierroksia otti sen jälkeen aivan normaalisti. Kannattaa kokeilla, jos vaikka sattuisi auttamaan. Joku viisaampi oli kirjottanu joskus että tuo jarrukliineri sulattaa kaiken lian katista pois, mutta vahingoita sitä. Saman saisi aikaa tietysti työntämällä rautakangen läpi ja poistamalla sisuskalut mutta itse pidän tätä huomattavasti parempana ratkaisuna..

        Comment


        • #34
          Epäilen vähän että katti tukossa kun on ihan koneen kautta jo tutkittu tuo syöttöpumppu. Voi myös olla että se pumppu on vaan hartsiutunut, ja se pitäisi voidella jollain öljyllä kuntoon. Pitää kokeilla sitä teboilin diisseliä jos se "voitelis" sitä vähän enemmän kun tuo nesteen "Pro" diesel. Voihan se hyvinkin olla tuo kattikin vähän tukossa mutta epäilen. Kaikki on mahdollista ;)

          Comment


          • #35
            Hoks!

            Tänään tapahtu ihme. Emännän kanssa oltiin tulossa kuopiosta kotiin, ja ajeltiin ihan normaalisti kotiin. Uudestaan kun lähdettiin sitten ajelemaan terassia kohti niin hoplaa autohan lähti kun raketti kuuhun! Eli auto toimii? Siinä sitten ajeltiin hetki ja toimi normaalisti. Pitää vielä huomenna kirjottaa tänne toimiiko se enää huomenna :) taisi auttaa se pumpun voitelu aine. Kävin tänään hakemassa sitä 2t öljyä ja teboilin dieseliä tankkiin vielä lisäksi.

            Comment


            • #36
              Mulla on auttanut ihan selkeästi 2-tahtiöljyn lisääminen joka toiseen tankkiin. Alkaa nykiä kun on se toinen tankillinen lopuillaan...arvelisin, että paljon ajetun pumpun oireita.

              Comment


              • #37
                Hyvässä kunnossa oleva auto uuteen kotiin http://www.nettiauto.com/audi/a6/5613729

                Comment


                • #38
                  Hyvässä kunnossa, paitsi pumppu voi välillä vähän temppuilla ;)

                  Comment


                  • #39
                    Kaveri kerto että lämpötila anturi voi antaa vikakoodia pumpulle? tai ahdin jumissa? totta vai tarua

                    Comment


                    • #40
                      Vaikka siivet jumittais turbossa kiinni niin kyllä se pitäs kierroksia tyhjäkäynnillä nostaa.

                      Comment


                      • #41
                        Entäs tuo lämpötila anturi, voiko antaa vikatietoa pumpulle ja siitä tietsikalle? jonka takia ei antais sitten ainetta koneelle?

                        Comment


                        • #42
                          No siitä varmasti löytyis vikakoodi, jota tässä tapauksessa ei ole joko löytynyt tai tarkistettu?
                          Eli onkos noita vikakoodeja viime aikoina tsekkailtu?

                          Comment


                          • #43
                            ei ole tarkistettu sen jälkeen kun boschin huollossa kävin.

                            Comment


                            • #44
                              Kävin tarkastamassa ne vikakoodit äsken ja antaa vieläkin tuota 00550 juttua. Voiko se lämpötila anturi antaa sen koodin vikakoodin pumpulle?

                              E: ainiin ja on unohtunu sanoo että nyt se nykii tasakaasulla ajaessa.

                              Comment


                              • #45
                                00550 - Start of Injection Regulation: Control Difference

                                Possible Symptoms
                                Malfunction Indicator Light (MIL) ON
                                Loss of Power
                                Starting Problems
                                Transmission in Emergency Mode

                                Possible Causes
                                Fuel Tank incorrectly filled with Petrol or Biodiesel
                                Air/Water in Fuel System
                                Injection Timing incorrect
                                Electrical Fuel Pump faulty


                                Kyllä se nyt ajotukseen tai pumppuu vain viittaa.

                                Comment


                                • #46
                                  Pumppu tavallaan kuitenkin toimii niin ihmetyttää :o

                                  1-vaihteella meinaa kyllä köyryytellä mutta sitten siitä eteenpäin toimii
                                  Ja tyhjä käynnillä meinaa välillä tökätä siihen 2000rpm ja sitten toimii taas
                                  Viimeksi muokannut Simooo; 17.5.2013, 13:44.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tainnu pumppu olla vaan kuivana, nyt toimii tavallisesti taas auto. Nykiminen on kuitenki jäänyt, mitähän sille keksis?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tässä on pariin kertaan ollut esillä 2-tahtiöljyn lisääminen, itsellä se kyllä auttaa nykimiseen, mutta eipä tietenkään välttämättä sinulla. Itselleni vaikutus oli yllättävän nopea ja selkeä, nykiminen vaan loppui muutaman kilometrin ajon jälkeen.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Auton toimimiseen on kyllä huomattavasti toiminut, jospa se nykiminenkin loppuisi ajallaan :)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Näin korjataan oiretta, ei vikaa.
                                          Saman kun käyt vuodesta toiseen kerran kuukaudessa hakemassa antibioottia korvatulehdukseen, oireet katoo hetkeksi mutta vika ei.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Näinhän se on, muttta jos auto on jo saattohoidon portailla muutenkin, ei kannata enää tehdä yli puolentoista tonnin remppaa uusimalla pumppu

                                            Comment


                                            • #52
                                              Saattohoito = myynti-ilmoitus nettiautoon ?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ei se ihan saattohoidon partaalla ole kuitenkaan vielä, kaikki on pelastettavissa ;)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  No eihän tuota ihan kirjaimelliseksi ollut tarkoitettu, pointti oli että vanhempaan autoon ei välttämättä järkevää sijoittaa isoja summia, jotka ovat yli auton arvon ja siksi vaihtoehtona ei aina välttämättä se muutoin järkevin peruskorjaus.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Nyt oon käyny tankkaamassa muutaman kerran siellä teboililla ja lisänny joka toiseen tankkiin 2t öljyä niin on nykiminenkin alkanut loppumaan ja auto pelittämään! Kiitos kaikille täällä avustaville!

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Hyvä juttu.

                                                      Nyt, jos haluat varmistua diagnoosista, ajappa tankki melkein tyhjäksi ja täräytä täyteen nesteen pro dieseliä..voin melkein vannoa että oireet palaavat.

                                                      Imuilman lämpötila-anturi tekee sellaista vikaa, että auto ei kierrä juurikaan yli 2000rpm. Siitä tulee muistaakseni ihan selkeä vikakoodi. Mutta ei savuta, ja vedot siihen 2000 asti kunnossa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        missä tämä imuilman lämpötila-anturi sijaitsee?vai onko se maffissa?mulla oli siitä vikakoodeissa herjaa.itsellä juurikin samanlaiset oireet kun simolla ja ei tahdo 2-t öljykään auttaa.en tosin ole kokeillut sitä että antaa kaasua 30sekkaa-minuutin.täytyy huomenna kokeilla.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Itselläkin lähti ihan yhtäkkiä toimimaan auto :p En ole tuota imuilman anturia katsonut kyllä itsekkään ja kiinnostaisi vilkasta. Oletko osea, kokeillut tuota teboilin dieseliä?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            jep laitoin tb dieseliä + stp diesel cleaneriä pullollisen tankkiin ja lähti pelaamaan.samassa selvis että ilmamassamittarikin oli sökö joten nyt auto pelaa moitteetta!kiitos tämäm topikin!:)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Hyvä että alkoi toimimaan! :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X