Suuttimet oli ok, egr ohjelmointiin nyt kiinni mutta löyty vikakoodia että joskus takerrellut. Kannattaisiko se vielä tulpata jos olisikin jäänyt vähän raolleen..(ilmeisesti voi oireilla juuri näin?) imusarjan läpät ohjelmointiin auki varmuuden vuoksi. Täytyy vielä testata tuo tyhjäkäynnin nosto vaikka tuonne 700, tosiaan hyvä että 600 on nyt lämpimällä koneella.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI moottorin tärinä tyhjäkäynnillä
Collapse
X
-
Parempi laittaa vaikka 750-800rpm heti suosiolla. Käytännössähän se egr on nyt pois pelistä kun se on ohjelmoitu kiinni, joten sen tulppaaminen vain varmuuden maksimointia mutta ei siitä haittaakaan ole.
E. Kyllä tuntuu olevan ihan ominaisuus näissä vehkeissä. Itse painiskelen saman 'ominaisuuden' kanssa.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...e5#post1512554Viimeksi muokannut vV8m5; 29.12.2020, 14:59.
Comment
-
Täällä vaihdettu tärinän takia laatikon tukikumi, sekä pelkääjän puolelle moottorin tukikumi, mutta ei vaikutusta. Moottorin tukikumi ei vuotanut, mutta ulkokuori mureni käsiin tökkiessä, sisäisesti taisi sitten olla kunnossa.
Ulkoisesti kuskin puolen tukikumi näyttää hyvältä, mutta kai se pitää laittaa vaihtoon...
Imusarjan läpät on koodattu pois, sekä egr oli hetkellisesti ohjelmallisesti pois päältä eikä vaikutusta. Suuttimien arvot ok.
Kerro vaan jos tuo tukikumien vaihto auttoi...
Comment
-
Miten olet todennut että suuttimet on ok? Mulla on vahva epäilys että siellä sitä vikaa on vaikka VCDS arvot näyttäisi rajojen sisälle, harmillisen kallis vain kokeilla kaikki uusiksi. Tämmöistä vapinaa käynnissä ollut useammallakin tutulla, joskus oikean suuttimen vaihto on ratkaissut, joskus se on jäänyt ikuiseksi arvoitukseksi.Alkuperäinen kirjoittaja Tolskaaja Näytä viestiSuuttimet oli ok, egr ohjelmointiin nyt kiinni mutta löyty vikakoodia että joskus takerrellut. Kannattaisiko se vielä tulpata jos olisikin jäänyt vähän raolleen..(ilmeisesti voi oireilla juuri näin?) imusarjan läpät ohjelmointiin auki varmuuden vuoksi. Täytyy vielä testata tuo tyhjäkäynnin nosto vaikka tuonne 700, tosiaan hyvä että 600 on nyt lämpimällä koneella.
EGR on helppo laipata sokeaksi, joko valmiilla ebay ostoksella tai itse näpertämällä.
Comment
-
Koskeeko noi tärinä ongelmat samalla lailla myös bitdi vehkeitä. Mulla alkaa tärräämään/heiluttaan autoa tyhjäkäynnillä ja enemmän kyllä lämpymällä koneella. Kulutus lukema hyppää taivaisiin kun pysähtyy. Liike oli vaihtanut yhden suuttimen ennen toimitusta. 2012 ja 200tuhatta ajettu.
Comment
-
En usko että vaihettu. Ollut mulla vasta vajaa viikon ja myyjäliike vaihtoi yhen suuttimen joka oli kuulema antanut vikakoodia. Kerran ollu poltto päällä jonka huomasin kun ajoin pihaan "kumi" haisi ja flektit huusi.
Asian vierestä vielä että saako vcds katottua mitenkään mistään että onko autoa ohjelmoitu?
Comment
-
Kyllä näet vcds:llä, onko moottorinohjausta muokattu. Samalla näet vcds:llä myös korjausarvot suuttimille itsekkin.
Valitse 01 - engine, näet ecun softaversion. Sama kanava ja sieltä adv.meas.values ja valitset injection amount deviation kaikille sylintereille, näin näet korjaustarvot.
Comment
-
Samaan aiheeseen liittyen itsellä rupesi BMK koneinen tärisemään reilusti... Suuttimet kävi huollossa Mankisella, mutta tärinä säilyi. Suuttimien korjausarvot ei olleet kaunista katseltavaa 2. -2.68mg/str ja 5. +5.04mg/str. Muut oli lähellä nollaa.
Suuttimet koodattu ja blokit 072-077 nollilla.
Comment
-
Omassa rassissa syypää taisi olla tukkeutunut egr ja vanha polttoaine. Nyt on imusarjat pesty (termisesti, mekaanisesti ja kemiallisesti), uudet suuttimet ja tiivisteet, välijäähyt ja ahtoputket pesty, uusi määränsäädin ja LiquiMolyn aineella pesty imusarjat ja egr lopuksi sekä tehty Forte-käsittely koneelle. Muutamat kunnon kiihdyttelyt mustan savun saattelemana ja auto käy kuten pitääkin, vetojakin on persdynon perusteella enemmän kuin aiemmin.Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiParempi laittaa vaikka 750-800rpm heti suosiolla. Käytännössähän se egr on nyt pois pelistä kun se on ohjelmoitu kiinni, joten sen tulppaaminen vain varmuuden maksimointia mutta ei siitä haittaakaan ole.
E. Kyllä tuntuu olevan ihan ominaisuus näissä vehkeissä. Itse painiskelen saman 'ominaisuuden' kanssa.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...e5#post1512554
Nämä siis tehty jo tuossa syksystä-alkutalvesta, oireita ja rykimistä ei enää ole ollut.
Comment
-
Mikähän nuita venttiileitä tahmaa?Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiVai olisko tuo seurausta auki tahmaavasta/-vista imuventtiileistä?
2 keinua oli hajalla ja kokeilin vaan heittää uudet paikalleen niin 40km ne kesti :D
Comment
-
Egr-, huohotus- ym mähmä sotkee näissä suoraruiskutuskoneissa imusarjat ja imukanavat. Pahimmillaan siellä imusarjassa voi olla useamman sentin paskakerros ja samaa kamaa imuventtiilien päällä niin että ne jää kantamaan ja auki.
Voihan siellä olla jo pahemminkin venttiilit mutkalla.
Turhaa jossittelua, kannet irti ja pajalle. Kyllä näihin on useampaan jouduttu tekemään kansiremppaa juuri tästä syystä.
Tämän näköistä :(
https://www.audi-sport.net/xf/thread...p-info.209076/Viimeksi muokannut vV8m5; 6.5.2021, 14:24.
Comment
-
Joo CCWA tuo. Ahdasta on, apurunkoo pitää irrotella et mahtuu repimään irti ja ujuttamaan uudet sisään.Alkuperäinen kirjoittaja ilyx Näytä viestiMinkälainen operaatio tuo kumien vaihto on? Ilmeisesti CCWA sulla?
Comment

Comment