Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI ei käynnisty?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Painelukemat ei reagoi mitenkään kun starttailee. Ja melkolailla reilusti alhanen on.. Johtoja vähän purin suojista ja tutkiskelin mutta ehjältä näytti..

    E: Sen verta nyt kävi "onnellisesti" että alkuperäinen vika selvisi, jossa tavara ei liikkunu. Eturenkaan takana olevasta pumpusta oli toinen sähköjohto poikki. Nyt on tavaraa paikat täynnä mutta paineet ei vielä taho kunnolla nousta ja auto ei lähe käyntiin. Niinköhän tuo korkpumppu otti itteesä ku sitä on tietenki kuivana hinkutettu...?
    Attached Files
    Viimeksi muokannut bonus; 29.3.2020, 21:27.

    Comment


      #62
      Vieläkään audi ei lähe käyntiin.. Semmonen tuli tuossa vastaan, että uudella g247 anturilla näyttää max 8,6 baaria ja vanhalla 16,3 baaria. Tuossaku on viikon rassannu, niin yhen ainoan kerran se on paineet nostanu ja vähän hörähti mutta ei pysyny käynnissä.. Määränsäädin venttiilikin vähän outoa pärinää pitää? Kahdella venttiilillä myös kokeiltu.
      Viimeksi muokannut bonus; 6.4.2020, 20:46.

      Comment


        #63
        Mikä se nyt on varmin keino testata, vuotaako joku suuttimista ja railipaine ei sen takia nouse? Letku ja astia paluunippaan testi on jo tehty, yhteenkään astiaan ei tullut tavaraa.

        Comment


          #64
          Tämähän sitten ratkesi. Vika oli korkeapainepumpussa. Pumppu on kyllä näkyy todella herkkä särkymään, kun kuivana pyörittelee.. Noo onneksi syyllinen voidaan osottaa korjaamoon. Jatkossa ei tämän talon autot korjaamolla käy, vaikka ois kuinka hengenhätä.. :D

          Comment


          • #65
            CP4 -pumppua ei voi yhtään pyörittää kuivana. Ne hajoaa melkein pelkästään polttoaineen puutteeseen. Hyvä että lopulta selvisi!

            Comment


              #66
              Tähän haluan vielä varottaa muita, että jos ei ole pelkääjän puolella pohjamuovia paikallaan, niin suosittelen tarkistamaan siirtopumpun johtojen kunnon ja hommaamaan sen pohjamuovin...!

              Comment


              • #67
                Audi A4 B7 2.0TDI.
                Mikähän lie Audiin tullut? Normaali ajossa sammui kerran ja lähti vielä pyörimään ja parisataa metriä eteenpäin niin sammu uudestaan ja siihen jäi. Vcds antaa koodit polttoainepumpun releestä p1502 ja fan1 p0692. Rele vaihdettu/liitokset tutkittu.
                Viimeksi muokannut Killeri; 13.7.2021, 22:47. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                Comment


                • #68
                  Alkuperäinen kirjoittaja ABT84 Näytä viesti
                  Elikkä ostin oman vanhan auton takaisin avk:lta golf V 2.0tdi 4-motion bkd. Autolla oli ajettu tolppaan. Tolppa oli koneesta eteenpäin tuhonnut kaiken. Moottoriin asti se ei kuitenkaan ollut mennyt. (ilmastoinnin kompuran liitin hajonnut ja apulaitehihna osittain) Auto oli jo valmiiksi purettu vw:llä.

                  No olen nyt kasannut taas auton nippuun. Niin kokeilin lyödä käyntiin niin hyvin pyörittää, mutta ei vaan lähde. Luin rosstech:lla vikakoodit niin näytti kaasuläppää/flektiä ja sitten oli jotain airbag:n vikakoodia ym... Huomasin myös, että löpömittari ei nouse kuin aavistuksen joten lisäsin kanisterilla 5l löpöä tankkiin varmuuden vuoksi.

                  No nyt vaihdoin ehjän kaasuläpän ja lähti tyyliin kaikki koodit pois ei anna kuin ohjauskulma sensorista, josta antanut viimeiset 2v ja sitten etuvaloista (eivät ole vielä paikoillaan)

                  Akku on suhteellisen uusi ja latasin sen täyteen. Myös avasin tuon löpösuodattimen päällä olevan ruuvin ja kyllä siellä tavara liikkuu.

                  Onko vw:llä niin sanottua "kolarikytkintä" kun ainakin kaveri sanoi, että ford:ssa joku kytkin joka voi kolarin tullessa/isommassa montussa pompsahtaa päälle ja näin ollen sammuttaa vehkeet ja jos sitä ei manuaalisti taas kytke päälle niin ei käynnisty? Vai olisko volkkarilla tehneet jonkun jutun, että ei käynnisty, kun purettu siellä?

                  Vai mistä vois alkaa etsimään vikaa? Sen verran monta kertaa/pitkään pyöritin, että akku meni tyhjäksi. Ei edes luvannut kertaakaan.

                  Alkaa loppua keinot/tietämys kesken, että mitä seuraavaksi?

                  edit:
                  On jo viimeisen vuoden valittanut jotain 1 sylinterissä ilmeisesti hehkua mutta en ole huomannut sen vaikuttavan mihinkään.

                  myös talvella oli auto hyytynyt kun siirtopumppu oli antautunut. Vanha omistaja vaan oli irroittanut/putsannut sen niin alkoi toimimaan.
                  Esim.Fordilla (Focuksessa ja Mondeossa on juurikin sellainen "killswitch" eli katkaisee ruiskun pumpun toiminnan kokonaan mutta sen saa päälle ihan vain painamalla katkaisijaa.
                  On tehty kolareiden vuoksi juurikin että saadaan esim.tulipalojen alkaminen tai paheneminen poistettua kuvioista. Focuksessa se katkaisin on kartturin jalkotilan seinäpaneelin takana ja uskoisin että Golfistakin löytyisi vastaava toiminto.

                  Comment


                  • #69
                    Elikkäs ongelmana bpw koneella oleva b7. Startatessa hörähtää mutta ei käynnisty. Mittaristossa ei käynnisty ajotietokone ja ne kaks pientä näyttöö. Vikakoodit luettu eikä antanut kun hehkusta. Polttoainesuodatin, tandempumppu vaihdettu ja jako katottu että on kohillaan. Polttoainepumpustaki kuuluu "purskahdus". Onko kellään ideaa mistä vois johtua?

                    Comment


                      #70
                      Mittaristo hajalla? Immo on mittaristossa ja ei anna moottorin käydä.

                      Comment


                      • #71
                        Oven lukko? Golf oireili samoin kun lukko ei kytkenyt sähköjä mittaristoon.

                        Comment


                        • #72
                          Audi A4 B8 2.0TDI ei käynnisty, alkuun tyhjäkäynnillä rönkötti aika pahasti niinkuin olisi suutin pimeä. Kierroksia otti normaalisti.
                          Otin punpun päältä mpropin liittimen irti ei vaikutusta, käytin mpropin pois ni sen jälkeen ei käynnisty.
                          Polttoainetta tulee kp-pumpulle ja ruiskuputkille.
                          Auto on 330tkm ajettu. Jakopää ja kytkin vaihdettu, mitään vikakoodia ei anna. (Vcds)
                          Olisko arvon klubilaisilla mitään hajua mistä lähtis uusiks toisena päivänä tutkiin?
                          Viimeksi muokannut Killeri; 11.10.2021, 20:53. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!

                          Comment


                          • #73
                            Audi A3 2011 2,0 dsl. Aamulla mittari pimeä, starttaa, sammuu heti, sirinää kuuluu mittariston takaa. Ed. iltana toimi OK.

                            Comment


                            • #74
                              Tätä varmaan sopii lainata, niin ei tarvitse omaa ketjua tehdä. Mitään en asialle itse pysty tällä hetkellä tekemään, mutta lähinnä kiinnostaa, jos jollakulla on tähän vastaus tai ajatuksia.

                              Eli A6 2.0Tdi 2016 ei edes yritä käynnistyä. Antoi vikakoodin "Käynnistysrele-Sähköinen virhe piirissä" Joku on siis ilmeisesti mennyt jäihin pakkasesta johtuen. Ei tässä kai auta muuta kuin odotella lämpöisempiä kelejä. Se tässä myös ihmetyttää, että webastokaan ei suostu käynnistymään, kun olisin halunnut testata, että saako sen päällä olo jotain sulaksi moottoritilassa.

                              Akku oli tänään monta tuntia latauksessa, mutta kun yritti esim. kaukosäätimestä käynnostää webastoa, niin vilkutti akun kuvaa. Akku on viime talvena kuitenkin vaihdettu, niin luulisi sen vielä jaksavan. Pistin nyt kuitenkin testiksi vielä auton laturiin yön yli, niin pääsee aamusta testaamaan, mutta usko ei ole kovin vahva tässäkään asiassa, että toimisi....

                              Ei tuossa kovin kummoisia kysymyksiä tainnut olla, mutta saa heittää kommenttia esim. tuohon webastoon. Tehdaswebasto kyseessä. Kun autosta käsin yrittää laittaa webastoa käyntiin, niin ilmoittaa vain, että auto pitäisi käynnistää. Helpommin sanottu, kuin tehty.

                              Kun autosta käsin yrittää webastoa käynnistää, niin ilmoittaa vain, että auto pitää käynnistää. Helpommin sanottu, kuin tehty.

                              Edit. Auton puoleltakaan ei suostu käynnistymään, vaan ilmoittaa, että auto pitää käynnostää ensiksi. Helpommin sanottu, kuin tehty.

                              Akku ladattu yön yli eikä webasto käynnisty. Kaukosäädin näyttää akun kuvaketta, että se estää edelleen. Huikeita laitteita nämä....
                              Viimeksi muokannut Sammakko; 5.1.2024, 05:43.

                              Comment


                              • #75
                                Muokkaustoiminto näyttää olevan rikki.

                                Akku ollut laturissa yön yli, mutta webasto ei lähde käymään. Akusta herjaa edelleen, kun katsoo kaukosäätimestä. Onko ominaisuus, vai voisiko uudessa akussa olla jo jotain vikaa? Autosta kun yrittää laittaa webastoa käymäään, niin ilmoittaa, että pitäisi auto käynnistää ensiksi. No, eipä käynnistetä.

                                Comment


                                  #76
                                  Onkohan akun vaihdossa koodattu uusi akku autolle? Onko tuota akkua ladattu suoraan akun navoista vai moottoritilan navoista?

                                  Omassa C7 meni tuo energy management sekaisin kun latasin akun täyteen suoraan akun navoista. Piti koodata autoon "uusi" akku että sai taas kaiken toimimaan. Teki juuri tuota samaa että webasto ei suostunut käynnistymään vaikka akku oli täysi.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Akku koodattiin uudelleen vaihdon yhteydessä. Latasin moottoritilan navoista, kun muuten aika purkaminen (romua edessä), jos haluaa suoraan akulle mennä.
                                    Viimeksi muokannut Killeri; 5.1.2024, 20:50. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Saako kaikki muut laitteet virtaa paitsi Webasto? Onko muualla vikakoodeja? Joku ehkä osaa sanoa jotain kun tietää mistä kaikkialta uupuu virtaa.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Antoi testerillä 2 vikakoodia. Tuon aikaisemmin mainitun lisäksi
                                        "Passiivinen/abiogeneesi - Toiminnan rajoitus vastaanotetun toimintahäiriöarvon vuoksi"

                                        Ei mitään hajua, mitä tarkoittaa. Nollauksen jälkeen ei ajettu vikakoodeja uusiksi, että toistuuko sama virhe. Muuta laitteet toimii kyllä. Sähköinen takaluukku, valot, radio ym ym. mitä nyt normaalisti on virta päällä.

                                        Comment


                                          #80
                                          Passiivinen/abiogeneesi - Toiminnan rajoitus vastaanotetun toimintahäiriöarvon vuoksi
                                          Tuo voisi viitata esim Webastoon ettei suostu käynnistymään jonkun muun toimintahäiriön vuoksi.

                                          Nuo koodit on niin tulkinnan varaisia ettei niiden pohjalta pysty oikeen mitään sanomaan. Ei edes tietoa mikä ohjain moduli noi viat antaa?

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ei niin tarkkaan tullut katsottua, Saan kyllä huomenna luettua uudestaan noi, niin selviää paremmin.
                                            Viimeksi muokannut Killeri; 5.1.2024, 20:48. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Oli tänään sen verran kylmä, että ei pystynyt sen tarkemmin ruveta lukemaan vikakoodeja. Kunhan nollasin ja ja koodasin akun uusiksi. Aluksi näyttikin, että webasto olisi lähtenyt käymään, kun rupesi pitämään pientä ääntä, mutta ei se sitten kokonaan lähtenytkään. Kaukosäätimestä kun kokeili, niin näyttöön tuli vain jakoavaimen kuva. Kun yritin taas laittaa autosta suoraan, niin ilmoitii, että akun varaus on liian alhainen. Nyt on taas akku laturissa.

                                              Kun yrittää käynnistää autoa, niin akun varaus putoaa sinne 11.5V tienoille. Ei tosin edelleenkään edes yritä. Tällä hetkellä kaksi sisätila lämppäriä puhaltamassa moottoritilassa, jos sieltä saisi jostain sähkövempaimesta pahimmat pakkaset pois, mikä tätä ilmeisesti nyt estää.

                                              Onkos näissä tehdaswebastoissa jokin raja, että ei käynnisty, kun on tarpeeksi pakkasta?

                                              Edit. Auto saatu käyntiin. Ilmeisesti ei ole ajokelpoinen laitos yli 20 asteen pakkasilla. Webasto vähän kaivertaa vielä, että tuliko isompi rahareikä, vai rupeaako toimimaan, kun kuittaa viat huomenna.
                                              Viimeksi muokannut Sammakko; 7.1.2024, 19:38.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X