Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2.5 Tdi:n 5-syl -92 jakohihnan vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 2.5 Tdi:n 5-syl -92 jakohihnan vaihto?

    Kuinkas vaikea/mahdoton homma tuo on?
    Laakkosella toki mainostivat erittäin vaikeaksi mutta onko tuosta
    jollain käytännön kokemusta vai vienkö suosiolla merkkihuoltoon vaihtoon?

    Tarkoituksena siis vaihtaa kaikki, myös ruiskupumpunhihna...

    #2
    Homma ei ole mahdoton, mutta aikaa vievä. Kyllä siihen hommaan varataan usein se yksi työpäivä, ja lasku on sen mukainen. Homma kyllä osataan tehdä muuallakin kuin merkkiliikkeissä, joiden laatua ei voi aina edes kehua... Tee-se-itse-projektia hankaloittaa se, että hihnapyörissä ei kuulemma ole merkkejä, joiden mukaan tehdä säätöjä.

    Comment


      #3
      Niin ja sitten tarvii vielä erikoistyökaluja, niinkun moniurahihna-pyörän pultin irroittamiseen tarvittava työkalu. Sen voit kyllä nikkaroida itse sopivankokoisesta putkesta, ja jos tarvit sen työkalun mittoja niin voin laittaa niitä tulemaan...

      Comment


      • #4
        Kiitosta vaan. kuulostaa merkkiliikkeen hommalta vaikka ajoneuvoasentaja onkin koulutus =)

        Comment


          #5
          Kyllä sen itsekin tekee nm. kerran tehnyt. Suuri työ on purkaa edestä pois puskuri, lukkopelti ja kääntää syyläri sivuun. Hihnapyörän pultti aukesi jarrua vasten 1.5m varrella ja kovalla punnerruksella. Yläpäästä ei tainnut kunnon merkkiä löytyä, mutta itse tehdyt merkit ajavat asiansa. Audilla yläpään kohdistukseen käytetään nokkakepin takapäähän tulevaa lattarautaa, joka kohdistuu jotenkin kanteen. Ruiskutuspumpun säätö ei sitten olekaan ihan helppo juttu. Dynaamisen säädön voi tehdä joko VAG-COMilla tai teetättää työn Audilla.

          Comment


          • #6
            Taidan samalla vaivalla kun vien ruiskutuspumpun säätöön naapuripaikkakunnalle
            merkkihuoltoon, teettää koko työn siellä. Täällä lähellä ei kuitenkaan kenelläkään satu
            olemaan Vag-comia+kannettavaa (Parkano)


            Noita pumppuja tulee työnpuolesta ajoitettua n. 3 pumppua/päivä,
            ne tosin tulee Valtroihin...

            Comment

            Working...
            X