Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 tdi lohkolämmitin vai ei?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete
    Miksi ei laiteta öljypohja- sekä letkulämppäriä?
    Tuleekos tässä, ihan sinänsä mainiossa, vaihtoehdossa vastaan lämpötolpan sulakkeen kestävyys tai lähinnä pääsulakkeen kesto jos kaikilla on kys hehkutus päällä?

    Comment


      #32
      Alkuperäinen kirjoittaja Allroad
      --- listat on Defalta olemassa,mikä mihkäkin kuuluu,that's it
      Ei toki. Defan listat eivät ole missään nimessä täydellisiä. Tuskin ovat yksilöllisesti todenneet kaikki moottorit ja automallit, että mikä käy ja mikä ei. Itsekin laitoin Golfiin letkulämmittimen, vaikka Defan listojen mukaan ei sellaista tuohon edes ole saatavilla. Vertailin ETKAsta vastaavien moottorien osakomboja, joihin letkulämppäri listojen mukaan löytyy ja ei kauheasti jäänyt pelkoa, etteikö kävisi itsellekin. Varsinkin kun DEFAn listasta löytyi ihan samalla moottorikoodilla olevakin pata, mutta hieman eri ympäristöön istutettuna.

      Noissa listoissa on aina yleistyksiä ja usein myös puutteita ja jopa virheitä.

      Comment


      • #33
        kunnon akku ja delvacin synt. öljyt koneesee
        ja eiku käyntiin ja menoksi :)

        Comment


        • #34
          Defan ohjeissa on tosiaan paljon epäloogisuutta. Esim. Osaan 1.8t koneista suositellaan säteilylämmitintä ja osaan letkulämmitintä, vaikka kaikkiin saa asennettua letkulämmittimen.

          Letku + säteilijä olisi varmasti hyvä vaihtoehto eikä kuormita sulakkeitakaan liikaa, koska säteilylämmittimissähän on melko aneeminen teho. Sitten jos käytetään sisätilalämmitintä myös niin voi alkaa tulla jo aika kova kuormitus. Esim. 750W + 300W + 1350W = 2400W, joka tosin pitäisi mennä vielä esim. 16A sulakkeella, mutta ei enää 10A.

          Comment


            #35
            Joo 16A varmasti riittää. Riippuu täysin mimmosta töpseliä on tarjolla.

            Toinen mitä olen joskus pohdiskellu on tuo veden kierrättäminen. Jokin pieni kiertopumppu kierrättämään letkulämppärin lämmittämää vettä.

            Comment


              #36
              Niinkuin tuossa keskusteltiin saa saksasta 2kW letkulämmittimiä joissa on pumppukin. Siitä vain rele ilmastointiin niin sisätilat lämpeävät siinä samassa.

              Comment


                #37
                Katos perhana, kun on menny ihan ohi. Melkein kiinnostais tuollainen tilata ja testaa. Ei tule juuri sen kalliimmaksi kuin Defa sarja

                Comment


                  #38
                  Liitäntäjohto noissa arveluttaa kyllä hiukan, ei ole kyllä aivan samaa laatua kuin esim defassa.

                  Comment


                  • #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja haraldh
                    Niinkuin tuossa keskusteltiin saa saksasta 2kW letkulämmittimiä joissa on pumppukin. Siitä vain rele ilmastointiin niin sisätilat lämpeävät siinä samassa.
                    Tuohan olisi aivan loistava laite. Itselleni laittasin jos ei olisi jo eberiä.
                    Alkuperäinen kirjoittaja haraldh
                    Liitäntäjohto noissa arveluttaa kyllä hiukan, ei ole kyllä aivan samaa laatua kuin esim defassa.
                    Voihan tuon johdon varmasti vaihtaa Defan vastaavaan, kun ostaa defan johdon ja liittää ne asianmukaisesti.

                    Comment


                      #40
                      Jos on 16A sulake tuo 3kW olisi parempi vielä, jos ilmastoinnin laittaa pöhöttämään niin pakkasessa tuo 2 kW ei kyllä riitä pitkälle. Parempi olisi tietenkin laittaa jokin aikaraja tuohon ilmastoinnin releeseen että lähtisi päälle vasta 20 min lämmittämisen jälkeen ettei kaikki lämpö mene harakoille.

                      Voi hyvin olla että tuo 2kW tuottama lämpö riittää tuulilasin sulattamiseen ihan konvektion avulla, ei välttämättä tarvitse edes flektiä.

                      Comment


                        #41
                        Jostain kolariautosta hakee Defan piuhan ja vaihtaa sen tuohon. Ei varmaan aivan tekemätön paikka.

                        Comment


                          #42
                          Tai sitten ihan vain pujottaa tuon johdon vastaavaan metallisukkaan. Googlella löytyi heti esim.:http://www.konekorjaamo.fi/product_i...ducts_id=65365

                          Comment


                          • #43
                            Täydennän vielä aiempaa sepustustani lämmittimistä, ei tainnut aueta ideani. Eli peruslähtökohtani oli tuoda julki, ettei mihin tahansa moottoriin voi vaan räiskästä jotain moottorilämmitintä, mitä lystää.Defan ohjeissa on taatusti virheitä, on meidän kaikkien töissäkin!! Siinä se idea piileekin ,jotta kun tulee uusi moottorimalli, Defa suunnittelee siihen lämmittimen, ja täältä kentältä sitten informoidaan varmasti Kahalle(joka Defaa maahantuo) jos jokin ei toimikkaan niin kuin kuvilteltiin. Täällä kentällä käytännössä monesti tiedetään asiat paremmin kuin tehtaalla, joka valmistaa komponentteja, mutta omalta osaltani joudun tekemään näitä lämmitinasennuksia maahantuonnin, ja juurikin Kahan ohjeiden pohjalta, meillä ei ole varaa tehdä "kokeiluja" eri lämmitintyyppien välillä.

                            Comment


                            • #44
                              A4 2.0TDI -06 letkulämmitin

                              Ostin kyseisen auton vastikään ja kyseessä on tuontiauto ilman minkään valtakunnan moottorinlämmitintä.

                              Olen tässä nyt etsinyt vaihtoehtoja talven tuloa odotellen ja miettinyt letkulämmittimen hommaamista. Lähinnä katsellut MTT-Tradingin 1.5kW mallia. Mitenkäs tämmöisen kapistuksen asentaminen keulalle onnistuu ja kiertääkö nesteet moottorissa vapaasti?

                              http://www.mtt-trading.fi/cat/produc...ils.php?p=1341

                              Jos jollakulla on kokemusta/neuvoja niin tänne vaan.

                              Kitoos!!!

                              Comment


                                #45
                                TT Thermosta on on keskusteltu täällä
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=tt+thermo

                                Comment


                                • #46
                                  Tuli hankittua Q3 TDI quattro. Tarvittais vinkkiä mikä on hyvä moottorin esilämmitin. Ja hinnatkin olis hyvä tietää.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Eipä juuri muuta kannata harkita kuin webastoa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Talvi tulee ja -12 malliseen Q5een 2,0tdi CGLB moottorilla pitäisi asentaa lohko-/letkulämmitin, mitä suosittelette? Onko kokemuksia?
                                      Defalla letkuun tuleva ja säteilylämmitin joihin en oikein luota, lohkoon ei ilmeisesti vastusta saa.
                                      Onko kokemuksia TT-Thermosta tai muista kierrättävistä vastaavista koneista? Mihin asennetaan?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Minkä letkun väliin näihin on asennettu letkulämmittimiä? muuta erityistä huomioitavaa? Defan letkulämmitin ja autona A4 b8.5 2014vm CGLC

                                        Comment

                                        Working...
                                        X