Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

BJB ja pakkasilla kierrokset pomppii kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    BJB ja pakkasilla kierrokset pomppii kylmänä

    Tuli uusi ominaisuus taas Maanantaikappale Caddyyn.
    Nyt kovemmilla pakkasilla, kun rysäyttää auton käyntiin, voi kierrokset alkaa hyppimään tyhjäkäynnillä 1000-1500 välillä, jos koskee kaasupolkimeen, ja putkesta lykkää mustaa samalla.
    Käynnistämällä uudestaan vika katoaa. Ja hetken kun moottori käy ei oiretta ilmene. Ja käyntiin lähti ongelmitta tässä -23 pakkasessä.
    Ei ollut vikakoodeja, paitsi N75 malfunction. Sitä tuo on tehnyt pakkasilla aikasemminkin ja sillon turbo ei ole mukana. Tulee kyllä mukaan, kun vähän moottori lämpee ja käynnistää uudelleen. Tossa on sellanen vakuumiboksi, eli ei normaalia N75:sta. Muuten sen olisi jo kai vaihtanut viime vuonna.

    Mutta toi sahaaminen on uus feature. Mä pohdin, että voisko se olla jotenkin turboon liittyvää kuitenkin. EGR vois olla toinen, mutta olettaisi siitä tuleva vikakoodin.

    #2
    BKC pannu teki tuota kun paineanturivika oli päällä. Samassa autossa oli myös ahtoputki halki.

    edittiä: kierrokset muuten pomppi isommilla kierroksilla. Jos EGR on alipainetoiminen, tuki letku testiksi.
    Viimeksi muokannut MarcusS; 2.2.2012, 22:39.

    Comment


      #3
      Siis paineanturi on sama kuin MAP?
      Ei ole tehnyt nyt tuota parina päivänä.
      EGR on alipaineella. Vois ottaa letkun testiksi irti. Se oli pari kesää sitten irti jonkun aikaa, mutta pistin takasin kun generoi aina sen vikavalon päälle.

      Tuossa on niin inhottavasti piilossa kaikki paitsi EGRn kello, että pääsisi jotain ilman alle menoa ruuvaan.

      Comment


        #4
        MAP = paineanturi. Vähän epäselvästi kirjoitin, kun omatkin ajatukset harhailee.

        Pakkanen tekee temppuja, joskus rikkoo paikkoja. Jos pääset vcds:n kanssa näkemään käynnistyksen jälkeisen tilan, mm. ahtopaine - ettei vaan ole anturin näyttämä ns. jäätynyt näyttämään jotain lukua. Tämä voi sotkea EGR:n toiminnan.

        Comment


        • #5
          Mulla teki AFB samaa kun oli suodattimessa 1 dl vettä. Suodattimen vaihdon jälkeen hävis tuo ongelma.

          Comment


            #6
            Näin ne ajatukset tulee vähitellen.. Cooleri tod.näk. jäässä, ei saa ilmaa. Siksi savuttaa ja rynkyttää. Jos MAP-anturi alaputkessa, niin tilanne helpommin päällä.

            Comment


            • #7
              Vaikka asia ei dieseleihin kuulu, mutta kirjoitellaan silti.

              Eli tuli tänään vaihdettua 1.4Tsi BMY Golffiin moniurahihnan kiristimet ja itse hihna. Samalla tuli myös irroitettua asennuksen helpottamiseksi coolerilta lähtevä ahtoputki ja kappas, sieltä tuli muutama desi vettä samalla. Irroitin sitten myös coolerille tulevan ahtoputken ja sieltäkin tuli vettä. Imuria tarjotessa coolerille ropina senkuin kuului, eli jäätäkin sieltä löytyi vielä, vaikka auto oli ollut n. 5h sulamassa n. 15c tallissa. Jätin auton ihan suosiolla sulamaan, vaikka muuten kunnossa olisi ollutkin.

              Eli kannattaa näillä pakkasilla tutkailla noita ahto- ja imuputkistoja ihan oikeasti kondenssiveden ja jäätymisen takia.

              Comment

              Working...
              X