Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä ihmeen vika tuli jakorempassa AAT

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä ihmeen vika tuli jakorempassa AAT

    Joo elikkäs tarina lähtee siitä kun isäukko vaihtoi remmia A6 AAT koneiseen audiin tais olla jo 4 remmi menossa ks. audissa

    No kuiten remmin vaihto onnistui ja samalla vaihtoi muutaman löpöletkun ja suodattimen..

    Ei muutakuin auto käyntiin ja ajamaan muutama km ajettua ja pysähdyttyä sai sahata autoa käyntiin kauvon ja kun lähti niin kävi suht normaalisti, mutta pukkasi tosi kitkerää savua

    Epäili että ajotus tms pielessä, no hän niitä sitten tarkistelemaan ja muuttelemaan ja ei kirveelläkään kuntoon heitettiin pumppua suuntaan jos toiseen ja alakerran ja nokan merkit katottiin moneen kertaan pari päivää siinä meni pelkkien merkkien tsekkailussa

    Auto teki silloin niin että piiiiitkällä sahauksella sai tosiaan käyntiin ja kävi suht normaalisti mutta välillä höpsäytteli sillai ja pukkasi tosiaan kitkerää savua. Sitten jos heitti pumppua suuntaan jos toiseen niin ei enään lähtenyt millään käyntiin..

    Käytin jopa kannen siitä pois ja tsekkasin venat onko kierossa yms.

    Tällähetkellä sitä ei saa juuri ollenkaan käymään kovasti yrittää ja yrittää, mutta ei nii ei... alkaa jo usko loppua että mikä piru siihen oikeen tuli siinä rempan aikana...

    Olisko käyny niin huono tuuri että pumppu alkaa pettää tms. Autolla menty jo sen 505 tuhatta km

    Auttakkee ennenku tuo pittää pukata paaliin =)

  • #2
    Pumpun ajoituksen + pumpun remmin kireyden tarkastus. Pumpun säätöhän ei vaadi kovinkaan kummoista liikettä, kun voi olla jo pielessä. Millä tuo on todettu, että on ns kohdallaan? Varsinkin vanhemmissa AAT koneissa olevat ecut, ovat todella kranttuja tuon ajoituksen suhteen.

    Ja onhan suodattimen vaihdon jälkeen liitokset tiiviit, ettei höri ilmaa?

    Comment


    • #3
      Kyllä pumpun remmi kireellä on tai ainaki luulisin niin ku ei se kyllä löysälläkään ole =) Juu ei totta vaadi kummosta liikettä. Ihan tuo on perusmerkkien kohalta lähdetty hakemaan suuntaa.. Aina se on käyntiin saatu, jokainen diiseli mitä on rempattu. Ja on tuohonkin pumpun remmi pariin kertaan vaihdettu eikä aikasemmin ole ollut näin vaikeata kyllä.

      Ilma homma pitää tsekata. Kyllä kelmmareita laitoin joka putkeen ja nippaan, mutta pitää vielä' melkeen hakea läpinäkyvää letkua ja laittaa sitä ja kokeilla..

      Comment


      • #4
        Noniin eli nyt saatiin auto toimiin käy hyvin ja lähtee käyntiin, mutta pitää ihme ääntä semmoista pientä naputusta siittä pumpun / jakopään kohalta tulipellin puolelta..

        Vikaa koitin etsiä ja kattoa että kaikki kyllä on kiini

        Olisiko mitään ehotuksia mikä siellä voisi naputtaa ?

        Comment


          #5
          Kerro nyt mitä teit käyntiin saamiseksi?

          Comment


          • #6
            Ilmaa vuoti mahoton liitoksista ja siitä suodattimen päällä olevasta venttiilistä.. Vaihtoin uudet klemmarit ja laitoin läpinäkyvät putket ja sen venttiiliin siihen..

            Lisäksi tsekkasin vielä pumpun kohdalleen..

            Voiskohan tuo lie kuulua nostajista tai jostain.. Samanlainen ääni on kuulunut kylmänä ku pistää käyntiin niin joku 5 sek sitten heittää pois..

            Autokin on seisonut jonku kk pihalla..

            Comment


            • #7
              Siellä suunnallahan on myös N75, kokeile kädellä sen päältä, napsuuko tuntuvasti sieltä kun ääni kuulu. Olikos myös egr ohjausvena siellä, kokeile myös se.

              Comment


              • #8
                Ei ollut kumpikaan N75 Tai egr ohjaus hommeli.. Pehmeä naputus kuuluu tosiaan siitä pumpun ja kannen kohilta. Auto käy sievästi vetoja on ja lähtee käyntiin hyvin, mutta silti se naputu/nakutus on sen verta kova että häiritsee

                Mikä piru siellä vois olla, kuuluiskohan jostain pumpun remmin kiristäjästä tai jostain.. ??

                Comment


                  #9
                  Onko ruiskuputkien siteet paikoillaan? Siteiden puuttuminen voi kans aiheuttaa mitä erikoisimpia ääniä verähdellessään ja hakatessaan yhteen.

                  Comment


                    #10
                    Sullaha oli siitä kansikin irti.
                    Olisko takasin laitossa voinu käydä joku moka ja kannentiiviste olis rikki? Tai nostajista joku nakittaa.
                    Onhan siinä vielä se alipainepumppukin pumpun takana, josta ääntä vois tulla.

                    Comment


                    • #11
                      Itse epäilisin kans nostajaa/nostajia ei ole vaan ennen tullut tai en ole kuullut että olisivat hajoilleet.. en tiedä tiedättekö te ? Ääni on hyvinki samalainen kun kylmänä käynnistää niin nostajat ovat nakuttaneet joku 2-5 sek..

                      Alipainepumppuakin kans kuuntelin, sekin on vaihdettu hiljattain uuteen että en usko vian olevan siinä..

                      Nesteet ja öljyt pysyy omilla paikoillaan ja muutenkin lähtee käyntiin hyvin jne.. en usko kannentiivisteessä olevan häikkää.

                      Siteet kyllä puuttuvat, ovat jo jonkun aikaa siittä puuttuneet ajan saatossa hävinneet.. täytynee ainakin hakea ne uudet

                      Onko tietoa paljon nostajat tulis kustantamaan ?

                      Comment


                        #12
                        Siteet kyllä puuttuvat, ovat jo jonkun aikaa siittä puuttuneet ajan saatossa hävinneet.. täytynee ainakin hakea ne uudet
                        Kanaattaa tosiaan hankkia ne. Kesällä murtu kaivurista yksi putki kun osa siteistä puuttu.

                        Onko tietoa paljon nostajat tulis kustantamaan ?
                        Kappale hinnat jossain 8-12€ välillä INA merkkisinä.

                        Comment


                        • #13
                          nakutus

                          jäikö naftaputkiin ilmaa

                          Comment


                            #14
                            Nostajista, itse juuri äsken punnitsin tallissa olleet uudet nostajat, näitä on kuulemma kahden tyyppisiä. Ja diiselkoneisiin kuuluu painavammat, ohessa linkki aiheesta: http://www.kh-machinery.fi/wp-conten...0002402255.pdf
                            Ihan vaan sillä kun huomenna pitäis vaihtaa jakoremmi ja nostajat omaan ael:lään.

                            Comment

                            Working...
                            X