Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahdot katosi MAF:n puhdistuksen jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ahdot katosi MAF:n puhdistuksen jälkeen

    Tunnustetaan heti alkuun ettei kyse ole Audista, vaan Italian ihmeestä Fiatista.

    Autosta katosi pikkuhiljaa alavääntö, jonka seurauksena puhdistin MAF:n. Nyt kun kiinnitin MAF:n takaisin huomasin ahtojen hävinneen kokonaan. Ennen puhdistusta auto oli täysin eloton 2500 rpm asti, jonka jälkeen turbo heräsi henkiin. Mutta nyt meno on hengetöntä koko kierroslukualueella. MAF:n johdon irrotus parantaa menoa eli olenko minä jotenkin saanut särjettyä tuon MAF:n puhdistuksen yhteydessä?

    MAF:n ilmanputsarin puoleisen kiinnityksen toinen pultti on niin pahassa paikassa etten saanut sitä kunnolla kirittyä. Voiko tämä aiheuttaa jotain yllämainittuja ongelmia?

  • #2
    Joku osannee sanoa tarkemmin noista ongelmista, mutta MAF:n kannalta ei ole merkitystä jos ilmavuoto on ennen MAF:a. Jälkeen olevat vuodot taas sekoittavat järjestelmää, kun MAF ei pääse ilmanmäärää mittaamaan. Tietysti parempi että suodattimen läpi menisi kaikki ilma..

    Comment


    • #3
      Eiköhän se noissakin sama periaate ole, eli syötöt ja ahdot mitatun ilman mukaan. Jos nyt ei enää mittaa kunnolla sitä ilmaa, mennään perusoletuksilla (kun kaapeli irti). Jos on aivan kulahtanut MAF, kertoo se vieläkin pienempiä lukemia eculle kuin piuha irroitettuna = ei syöttöä eikä ahtoa. Diagnostiikalla tuostakin lie pystyisi jotenkin lukemaan, millaisia arvoja MAF antaa. Mutta uudellahan tuota nopsaa testaa, hinnasta en kylläkään pysty sanomaan, kun ei moisia laitteita ole tullut harrastettua.

      Eihän tuossa irroituksen yhteydessä ole mahdollisesti mikään alipaine letku päässyt irtoamaan? Vai onko tuotteessa edes sellaisia :)

      Comment


        #4
        Ite puhdistin oman rikkinäisen (väitti auton käyvän laihalla) MAFin joskus niin hajosi kanssa kokonaan sillon.

        Comment

        Working...
        X