Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI (B8)nokkahihnan 180000km vaihtovälistä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    90000 km välein kannattaa uusia.

    Comment


    • #32
      Audi A4 2.0 TDI -13 saksasta jakopää vaihto?

      Hei,

      Elikkäs tälläinen auto kyseessä ja tuotu kirjojen mukaa saksasta 2018. Näissähän on vaihto jakopäällä se 210tkm tai 6v (suomessa laakkosen mukaan maahantuojan ohjeistus tuo 6v) niin mitenkä kun mittarissa on se 149tkm mutta 6v tullu täyteen ja nämä vuodet lähinnä on ollu tuolla saksan maalla, niin koskeeko tässä se 6v vaihtoväli nyt vai voiko ajella vielä pari vuotta tai joku 40tkm ongelmitta?

      Lisätietoa, että liikkeestä, kun tämän nyt ostin, niin sain tähän vielä tuon 20tkm turvan, eli liike korvaa jos rikkoontuu, eli ajellakko huoletta vai kiireellä vaihtoon?

      Kuvia lisäilen autosta kuhan vklp kerkeepi ja koitan samalla kysellä oisko vanha omistaja täällä.

      Comment


        #33
        Merkkihuollossa taitavat tarkastaa hihnan kunnon ja rupeavat vihjailemaan vaihdosta jossain kohtaa. Eli kunnon mukaan vaihto. Tietty jos haluaa pelata varman päälle takuiden ja vastuiden kanssa, vaihdattaa sen hihnan omatoimisesti.

        En tiedä miten pitkittäiskoneisissa, mutta poikittaiskoneisten jakohihnan kiristinrullista on kai joku kamppis. 8V A3:n (2015, CUNA) vaihdettiin hihna pääosin valmistajan piikkiin, kun rulla rupesi vikisemään vähän yli 80 tkm ajettuna. Vaihdatin varuiksi samalla vesipumpun, kun niissä on kuulemma esiintynyt vuotoja.

        Comment


        • #34
          Bero, laita jakopää vaihtoon.

          Toki, jos lompakko on kunnossa, voihan sen katsoakin kauanko hihna kestää.

          Mulla ainakin syljettäisi maksaa vaikkapa puolet uudesta moottorista + jakopää 100%.

          Niissä lisätakuissa on yleensä euromääräinen katto, eivätkä ne kuitenkaan kata huollon laiminlyönnistä aiheutuvia kustannuksia. Ja maksutilanteessa ne huoltoasiat selvitetään 100%.

          Satasen säästöllä voi tuossa tilanteessa saada viiden tonnin laskun...

          Comment


            #35
            Kun on yliajalla niin on yliajalla korvaustilanteissa. Se hihna ei välttämättä ole huono vielä, ei ollut omassa 5,5v/120tkm ajetussa ainakaan ollut mitään vikaa. Teetin vain vaihdon ennen kuin tulee aika vastaan määräaikaishuollon yhteydessä, kun on Veho takuu autossa.
            Reilu 700e makso Sharaniin jakopääremppa vesipumpun ja moniurahihna kera. Samaan rahaan tehtiin myös normi kilsahuolto, haldexin öljyt ja jarrunesteet. Merkkihuollossa sama on yli 1500e.
            Noi takuut olettaa mun mielestä aina, että auto on huollettu valmistajan ohjeistuksen mukaan. Tässä tapauksessa tuo 6v voi tulla ongelmaksi jos remmi nyt kilahtaisi.
            Myös mahdolliset Goodwill hommat katsotaan tarkasti, että auto on huollettu ajallaan, ohjelman mukaisesti ja hyväksytyillä tarvikkeilla. Esim mulla tarkistettiin että huolloissa vaihdetut öljyt ovat olleet oikealla luokituksella, kun SCR katti meni goodwilliin.
            Viimeksi muokannut Puuhapete; 24.5.2019, 09:53.

            Comment


            • #36
              Joo kyllä tuo siltä näyttää mitä kyselin tutulta korjaamopääliköltä/maahantuojalta, että suositteli vaihtoa varmuuden vuoksi. Tuli sitten otettua yhteyttä tuohon liikkeeseen mistä ostin (Delta) ja olikin yllätys, että he ehdottivat että vaihtaisivat sen täysin heidän piikkiin, koska kuulemma heiltä jääny huomaamatta tämä suositeltu vaihtotoimenpide. Loppu hyvin kaikki hyvin.

              Comment


              • #37
                Kuinkas sen keulan purku , ajoitusmerkit ym. mitä pitää huomioida kun ryhtyy hommaan , ei ole kun bensakoneen remmin vaihdosta kokemusta

                Comment


                • #38
                  2.0 TDI (CBAB) on kestäny 180tkm vaihtovälillä (vm 2008, 540tkm ajettu).
                  Toisessa autossa (CFFB) on 210tkm väli ja toinen hihna menossa nyt (380tkm, eli uudempi hihna 170tkm ajettu nyt).
                  Molemmat autot on olleet omassa perhepiirissä uudesta asti, eli huoltohistoria täsmälleen tiedossa.

                  Ajotyylillä on myös luultavasti merkitystä, kun tulee enimmäkseen pitkää matkaa ajettua.

                  Comment

                  Working...
                  X