Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.9 TDI sammuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.9 TDI sammuu

    Autona -02 A4 avant 1.9tdi 74kw suomi auto aj.188tkm

    Hiljaisilla kierroksilla tai tyhjäkäynnillä sammuu ajoittain. Esim kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa niin syttyy latausvalo ja auto sammu, mutta useimmiten käynnistyy samantien ku auto liikkeessa jos ei paina kytkintä pohjaan. Tyhjäkäynnillä paikallaankin stumppaa joskus iha yht´äkkiä. Käynnistyy moitteetta aina vauhdista tai paikallaan. Vikakoodit luettu pörhöllä eikä mitään näkynyt. Ajettu maantiellä viikon aikana yli 500km eikä ongelmia. Vain piha ajossa tai kaupungissa hiljaisilla kierroksilla.

    Eilen purin muovit pois ja siinä imusarjassa oleva musta läppä mihin tulee metrin pituinen letku vasemman lampun alta oli halkaisijan kokoinen reikä. Sen uusin. Vika alkoi sitten tulemaan useammin mitä ennen tämän vaihtamista. Mikä se venttiili on? Siitä imusarjan vivusta jos painaa niin tukehtuu ja sammuu parissa sekunnissa. Mihin se letku menee ja miten tämä toimii? Dieselit ei tuttuja eikä audit vielä muutenkaan..

    MIkä voisi aiheuttaa tän sammumisen..??

  • #2
    Villi veikkaus; voisko sammutusläppä olla viallinen? Tuo läppä ainakin varmistaa tasaisen sammumisen. Ootko lukenut vikakoodit?

    Comment


    • #3
      Ei vikakoodeja.

      Pörhöllä arvelivat viaksi ensin jumittavaa egr:ää.. Sitte kuitenkin päätyivät arvelemaan magneetti venttiliä joka vuotaisi ja vetäisi egr:n läppää.. Liittyy kuulema sammutus magneetti venttiiliin. En tiedä oikeaa nimeä.. Vika kuitenkin pahentui kun vaihdoin ehjän letkun joka menee siitä egr:n kyljestä oikean lampun alle johonkin onkohan sitten magneetti venttiili.

      Onko jossain netin syövereissä räjäytys kuvaa josta voisin viisata osat niin voisin saada selitettyä paremmin..??

      Comment


        #4
        www.vagcat.com, taitaa vaatia rekisteröitymisen. Mutta sieltä löytyy varaosakuvia osanumeroineen, on muutenkin vallan hyödyllinen sivusto jos ei ole ETKAa kaikilla koneilla...

        Comment


        • #5
          Päivitystä vian hakuun.. Kun tuohon erg:n kylkeen olevaan läppä venttiili tms tuleva ohut metrin pituinen letku oli siis uusittu vika alkoi esiintymään usein ja aina tyhjäkäynnillä tai pienillä kierroksilla. Nyt ku otin letkun irti kokonaan niin vikaa ei esiinny ku ehkä kerran päivässä. Letku paikallaan sammuu usein. Letku menee sinne oikean ajovalon alle magneettiventtiiliin. nko tuo magneettiventtiili viallinen vai voiko egr aiheuttaa tämän??

          Comment


            #6
            Eihän EGR imusarjassa ole mikään läppä, eli en usko kyllä EGR:ään.

            Mutta jokin sammutusläppä, tai Change-Over Valve for
            Intake Manifold Flap N239 tms, pumppareissa taitaa olla. Sen avulla moottori sammuu pehmeämmin.
            Ilmeisesti jos tota ohjaava mokkula hajoo se läppä jää auki asentoon ja moottori voi vähän vapista? (shudder) enemmän.

            Tosta löytyy linkki PDF:ään, joka tuosta 74kw koneesta kertoo suht paljon.
            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=13
            Viimeksi muokannut Puuhapete; 22.7.2011, 11:01.

            Comment


            • #7
              Sammutusläppä on EGR:n sisään/kylkeen integroitu ja jos läppä menee vahingossa kiinni niin kone ei saa yhtään ilmaa. Voi kokeilla "korjausta" ottamalla letkun irti magneettiventtiilistä ja pakottamalla läpän auki ja laittamalla vaikka nippusidettä että pysyy. Sitten pitäisi loppu sammuilu jos vika on tuossa.

              Comment


              • #8
                Letku on irti ollu pari päivää en ole sitä tulpannut vaan on vapaana irrallaan. On sammunut pari kertaa senkin jälkeen. Sammui letku paikallaan ollessa useita kertoja päivässä. Tilasin ebaystä tuon magneetti venttiilin katsotaan auttaako asiaan.

                Voiko kampiakselin asento anturi tehdä tämän? Siitä ei kai jää vikakoodia jos se oikuttelee ja sammuttaa pirssin välillä?

                Comment


                  #9
                  Kyllä kampuran anturista pitäs tulla koodi, jos sen takia sammuu kone.

                  Comment


                  • #10
                    Onko sit muita mahdollisuuksia?? Koodeja ei ole ollut ku pari kertaa luettu. Kierroksilla tuntuu pelaavan ja maantiellä ei ongelmia. Kaupunki ajossa sillo tällö sammahtelee tyhjäkäynnillä ja aina käynnistyy moitteetta uudestaan.

                    Comment


                      #11
                      Eikai ton pumpparin juuri pitäs sammahdella ilman vikakoodeja, jollei polttoaineen saannissa ole ongelmia?
                      Ilma vois olla yksi, mutta se että lähtee heti käyntiin ongelmitta ei oikeen sitä tukis. Vai pitääkö sitä sahata hetki käyntiin kun se sammuua ja lähteekö ns kaikilla silloin?

                      Suuttimien johtosarjasta tulisi melko varmasti vikakoodi samoin kuin suuttimesta.
                      Ei siellä ole mitään muuta kuin se sammutusläppä, joka vois ilmansaannin katkasta.
                      EGR muutenki on matalilla kierroksilla auki, eikä se sammuta autoa vaikka se olisi kiinni.
                      Johtosarjavioista luulisi tulevan vikakoodin.
                      Viimeksi muokannut Puuhapete; 26.7.2011, 13:07.

                      Comment


                      • #12
                        polttoainepumppu mikä on tankissa vois olla kans hyvä veikkaus, jos toi sammutusläpän fiksauksella ei tokene.

                        Comment


                        • #13
                          Päivitystä ongelmaan..

                          Vastaus eka puuhapetelle.
                          Käynnistyy ku palmun alta ku sammuu. Avaimet nollille ja käynnistys vauhdissa tai paikallaan niin heti käynnissä ja käy hyvin ja vetää.

                          Nyt letku josta aiemmin olen maininnut on kiinni ja kävin ajamassa maantiellä n.300km. Joista letku oli irrallaan sata kilsaa ja 200km paikallaan kuten pitääkin. Samat viat eli ei minusta vaikutusta letkulla.

                          Viat mitä nyt huomasin maantie ajossa. Sammuu vauhdissa esim ohituksessa kerran. (veemäinen ku oot rekan nupin kohdalla ja si auto sammuu ja vastaan tulee auto)
                          Eli kierrosmittari putoaa nollille, luistonestovalo syttyy ja jos vain antaa rullata niin si syttyy öljynpaine, lataus yms... Tämän korjaa vauhdissa ku kytkin pohjaan, avaimet nollille ja takas päälle ja kytkin ylös niin käynnistyy ja vilkuttaa näytössä OK ja meno jatkuu. Saman voi myös tehdä, että ku sammuu ja varvimittari putoaa nollille niin vaihde vapaalle, niin avaimet nollille ja normi starttaus ja meno jatkuu ilman pysähtymistä. Tämän "ominaisuuden" sattuessa kaikki muut mittarit toimivat, valot pysyy päällä yms..
                          Kerran teki niin, että eka sytty hehkuvalo sit latausvalo ja si ne kumpiki sammu ja meno jatku eikä noiden aikana kone sammunu.

                          Toinen ominaisuus tässä uudessa tuttavuudessa on maantiellä ajaessa noiden kolmensadan kilometrin aikana et välillä nykäsee. Ihan ku kaasun päästäs ja polkasee uudestaan samantien. Tämän teki tänään n.4kertaa.

                          Tankkasin ja auto vei 5.85litraa/100km jossa oli n. 300km maantietä ja 340km kaupunki ajoa ja useita kymmeniä minuutteja tyhjäkäyntiä vikaa ihmetellessä jos ei tunteja. Eli polttoaineen kulutus on kai kohdallaan..?

                          Voiko hall anturi kadottaa signaalin kuvailemallani tavalla? Mistä kierrossignaali tulee ku se putoaa nollille vaihdissa ku sammuu ja muut toimii?

                          Missä tässä A4 1.9tdi -02:ssa on hall anturi etu vai takapäässä konetta, ja miten pääsee käsiksi jos siinä vika? Missä auton maadoituskohdat on jos niissä voisi olla vikaa?

                          Itse tämän päivän jälkeen epäilisin sähkövikaa? Miten edetä??

                          Comment


                            #14
                            Mistä kierrossignaali tulee ku se putoaa nollille vaihdissa ku sammuu ja muut toimii?
                            Kyllähän se putoaa nollaan, kun moottori ei käy niin ei ole kierroksiakaan.
                            pakottamalla läpän auki ja laittamalla vaikka nippusidettä että pysyy.
                            Onko tämä jo kokeiltu ?

                            Comment


                              #15
                              Semmonen ajatus, että onko vikakoodit luettu muualtakin kuin moottorilta?
                              Sähkövikojen pitäisi kyllä luoda mun mielestä jotain vikakoodeja, ellei sieltä katoa ekulta sähköt.

                              Toi meidän Caddy on tehnyt tollasta vienoa nyppimistä kohta 100tkm matkan. Eli tasakaasulla tuntuu semmonen pieni nykäsy. Olishan se kiva keksiä mistä se johtuu, mutta kun ei keksi. Mun mielestä se on siellä vaikka on uusi turbokin vaihdettu juuri. Ja ei vikakoodeja paitsi Maffista(joka pitäs vaihtaa), josta se ei myöskään johdu.
                              Yksi vaihdettava kohde oli tossa volkkarissa vakuumiboksi missä N75 myös sijaittee. Tuossa sun Audissa taitaa olla ihan erilliset venttiilit, joten se ei täsmää.

                              Comment


                              • #16
                                Pyöriihän se kone samaa kierrosta ku vaihde on päällä vaikka kone sammuu ja sähköt päällä?

                                On tulpattu letku, irrallaan ja nyt kiinni.

                                On luettu vikakoodit moottorin sähköistä ja diesel elektroniikasta ja kori sähköstä.

                                Se nykäisy on aika napakka ku tulee. Bensa autossa saa tollasen nykäyksen kaasun nostamalla ja voimakkaasti painamalla heti uudestaan, mut ei tässä samalla lailla, mut sellainen lyhyt nykäisy jonka kyllä tuntee.

                                Onko kokkola-vaasa välillä joku joka voisi tutkia auton toimintaa ajossa diagnostiikalla tms..??

                                Tää on ny ajan kysymys kuitenki, että jättää välille niin kuntoon pitää saaha pikimmiten.

                                Comment


                                  #17
                                  Tossa aiemmin varmaan yritettiin ehdottaa, että se sammutusläppä disabloitaisiin totaalisesti lukkittemalla se mekaanisesti esim nippusitellä aukiasentoon.

                                  Vitsi kun ei muista miten toi Caddy pelas kun se sammuili tässä useampaan otteeseen ajosta johtovian takia. Tippuko se mittari nollaan vaikka ns moottorijarrulla rullattiin?

                                  Comment


                                    #18
                                    Pete ymmärsi mitä tarkoitin.

                                    Kierroslukutunnistimesta pitäisi jäädä koodi muistiin.

                                    Olikos näissä vielä ongelmia päävirtareleen kanssa ? Onko ecuboksissa vettä ?

                                    Comment


                                      #19
                                      Päävirtarele vois olla tietysti syypää ja siitä ei jäis edes koodia, mutta jos valot yms toimii niin voiko se olla syynä?

                                      Comment


                                        #20
                                        Ite heittäisin veikkauksen juurikin pyörintänopeus tunnistimelle. Jos temppuilee, nii voi sammuttaa auton kesken ajon ja silloin tuntuu nykäisynä, kun käynnistyy uudelleen vauhdista. Ja tietysti tyhjäkäynnillä voi sammua tuosta noin vaan. Millä laitteella vikakoodit on luettu? Pystyykö noilla perus vag-com/auto-com vehkeillä lukemaan satunnaisia vikoja?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei ole lukittu nipparilla sitä läppää. Vain letku paikallaan ja irralaan. Letku on ollut tulpattuna ja sammui silloinkin paikallaan tyhjäkäynnillä? Voin kokeilla tuon heti ens viikolla ku oon taas himassa reissulta.
                                          Voiko virtalukon pohja tehä tuota?? Toisaalta kai ei ku virrat pysyy päällä koko ajan..

                                          Missä se ecu boxi on ja päävirtarele? Entä se hall anturi ja maadoitukset??

                                          Comment


                                          • #22
                                            Osaako joku tai haluaako joku neuvoa mistä tuo päävirtarele ja muut releet, hall anturi, maadoitukset ja ecu boxi sijaitsee..?? JA minkälaisista hommista on kyse noita irroittaessa. Ei huvita viiä autoa marmorille ainakaan vielä..

                                            Pakko kysyä ja hankkia kokemuksia näin alkuun ku ei oo ennen kokemusta vag konsernin tuotteista. Baijerin tuotteet hyvin tuttuja, mut ei audit..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Päivitystä uuteen ominaisuuteen..

                                              Tänään ajoin taas pari sataa maantiellä. Pari kertaa nykäs sillain aika terävästi ei sammumisia ku kerran kaupungissa tyhjäkäynnillä ekan sadan kilsan aikana. No 100km:n paluu matkalla sitten alkoi.. Eka toimi normisti 25km, si nykäs joka tuntu parin sekunnin ajan ja pian toistamiseen sit huomasin, että ei vastaa kaasuun enää ku todella heikosti. Jakso mennä satasta ja vähä ylikin ja ku pudotti kahdeksaan kymppiin meni ja kiihty takas sataseenki, mut todella hitaasti. Tällain ajoin n.40km sit nykäs ja valot sytty kirrosmittari putos nollaan ja kone sammu. Kytkin pohjaan, avaimet nollille ja uudestaan päälle ja kytkin ylös. Toimi moitteetta loput 30-40km.

                                              Mikä helkkari tätä vehettä vaivaa???

                                              Comment


                                              • #24
                                                Heh, melkoiseksi yksin puheluksi menee.. Mutta toivotaan, että vika löytyy ja laitan sen tännekkin jos joskus jollain olisi vastaavaa vikaa..

                                                Voisiko tällaisessa viassa olla kyse suuttimille menevien johtojen viallisuus? Yks huoltomies kertoi vaihtaneensa kerran samanlaiseen koneeseen venttiilikopan alle jonkun johtosarja jolla viat poistuivat.. Oli kuulema nykinyt, sammuillut ja sytytellyt merkkivaloja..

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sain tietoa edelliseltä omistajalta, että vika ollut jo siellä... Kukaan vaan ei kertonu minulle...

                                                  Viaksi on analysoity ohjainlaitevika... Voiko tän ohjainlaitteen vaihtaa toiseen samanlaiseen jos löytyy samanlainen vai pitääkö se ohjelmoida tähän autoon???

                                                  Onko tää ohjainlaite sama ku ecu? Purin muoveja ja olettaisin, että ecu boxi löytyi bosch numero päällä 0 281 010 813

                                                  Onko tämä se viallinen boxi mikä pitää vaihtaa vai mikä????

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Vaikeahan sitä on sanoa mitä on aikasemmin analysoitu, mutta voisi olla hyvinkin Ecu.

                                                    Varsinaisesti ei taida tarvita ohjelmointia muuten kuin ajoneston osalta. Oliskohan siellä jotain muuta?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Niin oli tutkimuksissa sanottu joka oli maksanukki yli 500e audi liikkeessä. Mikähän sen sitten rikkoo jos vika on tuossa..?

                                                      Tilasin eilen käytetyn ecun ulkomailta joka saapunee viikon sisällä. Pitääkö tämä ohjelmoida merkkiliikkeessä vai voisko sen tehdä esim joku foorumilainen kokkola-vaasa akselillä??

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Boxi tuli ja paikallisissa liikkeissä ei onnistu koodata.. Onko se pakko koodata vai voiko käynnistyä ku vaan vaihtaa boxin??? Meneekö jotain rikki jos kokeilee toista boxia ja starttaa ja jos ei käynnisty ja laittaa vanhan takaisin..??

                                                        Sain diagnoosipaperin merkkiliikkeestä kun tutkittu pari kk sitten aiemman omistajan aikana. Siellä luki mm. moottorinohjauslaite ei yhteyttä, moottorin ohjauslaitteessa sisäinen vika ohjauslaite uusittava. Eli viitannee tuohon ecu boxiin.

                                                        Mitä tässä ohjelmoinnissä nyt pitää oikein tehdä voiko joku selittää? Onko siis mahdollista laittaa toisen auton täysin samoilla merkinnöillä ja numeroilla käytetty boxi mikä minulla nyt on ja koodata se vai onko pakko tilata uusi?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          En minä keksi muuta kuin, että auto ei käynnisty tai siis sammuu heti käynnistyttyään ajoneston iskettyä väliin.
                                                          Ei kai siinä muuta ongelmaa voi olla, jos on oikeanmoinen eku.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Pitäisi onnistua vaihtamaan ecu, kunhan vain koodaa sen ajoneston kanssa yhteen.

                                                            Tuolta löytyy vcds ohjeet aiheesta: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X