Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI (BDH) EGR tulpattu-> "emission control" error

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 TDI (BDH) EGR tulpattu-> "emission control" error

    Tulppasin EGR:n, ajoin testiajot korttelin ympäri -> toimii, tänä aamuna ajotietokoneeseen tuli "emission control workshop" ja moottorin vikavalo palaa.

    Pitkällisen googletuksen avustuksella ymmärsin että EGR:n voi tulpata ilman että vikakoodeja tulee. Ilmeisesti EGR:n ohjausletkun irroitus olisi ajanut saman asian kuin tulppaus..?

    Vikakoodeja en ehtinyt katsomaan. Vinkkejä..?

    Koneena 2.5tdi BDH 132kw.

    #2
    Kyllä noi melkein aina sen softauksen vaatii, jos kokonaan haluu umpeen.

    Comment


    • #3
      Ei kellään ole login koodia VCDS:ään BDH moottorille..?

      Itse itselleni vastaten: 35332
      Viimeksi muokannut vilhokustaa; 7.7.2011, 17:53.

      Comment


      • #4
        Kele.. Vikakoodi tuli takasin. Pitääkö sokeeseen laippaan porata pieni reikä että vikakoodin saa pois?

        Comment


        • #5
          Pitää. Sokea laippa ja myös liian pieni reikä aiheuttaa aina vikakoodin, samoin ohjausletkun irrotus.

          Alkuperäisessä supistavassa tiivistelaipassa taitaa olla 11mm reikä, joka ei ainakaan omaan autoon ole vikakoodeja aiheuttanut kuin kerran talvella. Sekin lähti pois kuittaamalla.

          Comment


            #6
            Milläs keinoin tuo ohjain tutkii onko tukossa vai ei?

            Comment


              #7
              Siellä lienee jokin anturi sitä valvomassa. Omassa 1.9:ssä se myös heittää vikakoodin, jos ottaa pelkä letkunkin irti.

              Comment


                #8
                Eiköhän tuo mene ihan mafin arvojen perusteella.

                Comment


                • #9
                  Eiköhän tuo mene ihan mafin arvojen perusteella.
                  Juurikin noin, maf arvo on paljon isompi egr on tukittu.
                  Softalla tuon saa tukittua ilman laippojen laittoa.

                  Comment


                  • #10
                    Eli "lastulla"?

                    Comment


                    • #11
                      Lienee tuon EGR:n suhteen kannattavinta ruuvata vcds:llä/vag-comilla duty cyclen adaptaatio tappiin.

                      Omassa (AKE) sai tyhjäkäynnillä ilmamassan nostettua 250mg/C -> 350mg/C adaptaatiorajojen sisällä.

                      Hyvänä puolena ei vikakoodeja, ja kohtuullinen EGR rate parantaa palamista pienehköillä kuormituksilla ja kylmällä moottorilla -> kulutusetu ja lämpiää paremmin.

                      Tuollakin muutoksella huomasi jo eron heräämisessä alakierroksilla, kenties savulimitteri sallivampi tai sitten vaan ihan spoolaa paremmin.. en loggaillut tarkemmin. Sotkemisessakin lienee muutos parempaan suuntaan. :)

                      AKE:n login code on 26261.

                      Comment


                      • #12
                        EGR ruuvattu vcds:llä tappiin, välillä herjaa vikaa, välillä ei. Huomenna auto menee ohjelmointiin, tällä pitäisi viimeistään päästä herjasta eroon. Katsotaan kuinka kulutuksen ja menohalujen käy.

                        Comment


                        • #13
                          Ei käynyt kuinkaan. OBD-töpseliltä puuttui k-linjan piuha, ei ollu aikaa aikaa purkamaan.
                          Tarttee alkaa tutkimaan mistä piuhan löytää..

                          Comment


                          • #14
                            Suoraan Eculta, mites sinne on vcds:llä päässyt?

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä VCDS on toiminu ja ohjelmoija sanoi että kyllä kaikki auton tiedot saivat koneelle, mut ohjelmointi/ohjelman luku ei onnistunu kun töpselistä puuttu k-linjan karva..

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä nuo piirit on ennenkin osattu kolvata ECU:sta irti ja lastutella sitten ja takasi.

                                Comment


                                • #17
                                  Joo, lastun vaihdolla saadaan uusi ohjelma, ei mee tieto tossa piuhaa pitkin..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vanhaa aihetta ylös. Tarkoitus poistaa BDH moottorisesta 2.5 TDI:stä EGR. Tilasin ebaystä tulppauslätkät imusarjaan ja pakosarjaan. Kysymys kuitenkin kuuluu, että entäs kun EGR:n putki otetaan pois, niin mites siihen menevät kolme kpl jäähdytysnesteletkuja? Tai pystyykö EGR putken jättämään paikalleen ja laittaa vaan tulppauslätkät (4mm paksut) väliin molempiin päihin? Mikä on paras tapa hommaan?

                                    Comment


                                      #19
                                      Lätkät vaan kiinni. Saahan ne rojut siellä olla, jos ei välttämättä halua raivata niitä pois.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hyvin mahtuu 4mm paksut laatat sinne väliin... itse laittaisin ohuesta rosteripellistä leikatut suikaleet, ruuveja vain vähän löysälle ja työntää tukkimaan pakokaasun kulkureitin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Okei, eikö EGR venttiilin ohjainletkullekkaan tarvitse tehdä mitään? Aiheuttaakohan tämä metodi vikavaloja?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Uudemmissa joutuu softasta sulkemaan EGR:n ettei tule vikavaloa, vanhemmissa ei. Rajapinta on häilyvä, voi olla että BDH sytyttää valon. Voi kokeilla ottamalla alipaineletkun irti ja ajamalla jonkin aikaa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Eikös tuossa auta se, että on siinä laatassa pieni reikä? Semmonen ainankin tuossa 1.9TDI'ssä (BJB siis ainakin sytyttää koodin, jos on EGR:stä alipaineletku irti) oli ohjeena, jos ei halua softaa muuttaa. Sillon pitää se putki tietysti jättää paikoilleen, ettei puhaltele ihan minne vain, eikä se totaalisen tulpattu tietenkään ole.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X