Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0.tdi:n kierrokset...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0.tdi:n kierrokset...

    Uutena jäsenenä olisi heti "uuden auton" omistajana tiedon tarvetta.
    Ostin vm.2008 A6 3.0 TDI DPF Avant Quattron.
    Auto kulkee kuin unelma, mutta ihmetystä aiheuttaa se, että kun kierrokset ajossa laskevat vaikka moottorijarrustuksessa, niin kierrokset seilaavat edes takaisin laskiessaan. Vaihtelu ei ole kuin n. 200 rpm.
    Autolla ajettu 149 tkm.

    #2
    Tuosta aiheesta lisää.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...tdi+kierrokset

    Comment


    • #3
      Kiitos avusta. En vielä siitä asiasta sitten kanna huolta sen enempiä. Missä auto kannattaisi huoltaa? Olisiko se 160tkm. seuraava huolto?

      Comment


        #4
        Seuraava huolto löytyy MMI;stä CAR-napin alta ja sieltä "Service interval display".

        Comment


        • #5
          Kiitos jälleen! Täällähän on mukavampaa väkeä kun Ultimate VW:n sivustoilla

          Comment


            #6
            Ja vielä pikku vinkki, vaikka kaikille. V6 TDI;n jakoketjun venyminen lähtee jyrkkään nousuun jos öljynvaihtovälejä ei noudateta tarkasti. Periaatteessa 30tkm jälkeen käppyrä lähtee nousemaan 45-asteen kulmassa jyrkentyen jatkuvasti ja nopeasti. Tästä on myös kokemusta useasta autosta, jossa on ylitetty 30tkm raja tonneilla. Joten vaihdelkaa öljyt ajoissa.

            Comment


            • #7
              Ja kannattaa muistaa, että DPF-autoissa öljyn määrän tarkkailu on erittäin tärkeää. Nimittäin öljyt ei vähene vaan lisääntyy.

              Itsellä oli pahimmillaan yli 1 litra ylimääräistä öljyä -> naftaa öljyn seassa DPF:n pottotapahtumien takia. Joillain on löytynyt vielä enemmänkin ylimääräistä.

              Itse suosittelisin DPF-malleihin kiinteää 15tkm vaihtoväliä, vaikka joutuukin ajamaan LL-öljyillä DPF:n matalatuhkavaatimusten takia. Muutoin öljy saattaa laimentua liikaa ja tästä seuraa myös ongelmia.
              Pahimmassa tapauksessa kone vetää liialliset öljyt huohottimen kautta tupaan -> ikiliikkuja ja täystuho.

              Comment


              • #8
                Mahtaako sitä huomata auton käytöksestä mitenkään?
                Öljytikusta tarkastelu tuppaa olemaan aikalailla epätarkkaa hommaa.
                Taitaa heräillä pieni pelko "takaluukussa" ja saattaa poika samantien huoltoon...

                Comment


                • #9
                  Juu, itselläni 2.7Tdi ja toisella LL- öljynvaihdolla joku oli päästänyt sen 2300km yli vaihtovälillä ja niinpä tuo ketju nyt rollottaa kylmäkäynnistyksen yhteydessä yli 10tkm ajetuilla öljyillä. Sitten kun vaihtaa siinä hiukan ennen 15tkm: ää uudet litkut sisään, niin johan hiljenee tuo rollotus. Ero on huomattava, joten kyllä ne öljyt kuluu selvästi.
                  Tuo ylläoleva öljyn "lisääntyminen" oli täysin uusi tieto, mutta nyt kun sitä tarkemmin miettii, niin eipä se siellä tikussa se taso laske, vaan ennemmin näyttää siltä kuin lisäystä olisi tullut. Hmm...

                  Comment


                  • #10
                    3.0 TDI:ssä ( ja kaiketi siis myös 2.7 TDI:ssä ) on öljyn mittatikussa karhennettu suorakaiteen muotoinen osa, jossa yläreuna on öljyn max-täyttöarvo.
                    Yläviivan yläpuolella on tasainen osa jossa lukee "max" . Tämän jälkeen tulee pallomainen pääteosa.

                    Parhaimmilla "lisääntyjillä" on tavaraa ollut yli tuon pallon -> 1,5 - 2L ylimääräistä.

                    Ylimääräisen saa pois imemällä mittatikun putkesta alipaineella. Kun alkaa tulemaan pelkkää ilmaa, niin öljyt on ylärajassa.

                    Comment


                    • #11
                      Tarkastin juuri öljymäärän ja se oli tarkalleen max-viivalla.
                      Autohan on käsittääkseni juuri katsastettu kun se laitettiin Suomen kilpiin. Ainakaan siellä ei tullut mitään ongelmia esiin, vaikkakin myyjäliike hoiti rekisteröinnin.
                      Kyselin eri puljuista tuota kierrosten heilahtelua ja viesti olisi, että pitää varata aika asian tutkimiselle. Kierrosten "pumppaamista" ei esiinny moottoritiellä ajettaessa kovemmilla vauhdeilla. Olisko silloin vääntöä sen verran paljon vaimistä mahtaa johtua? Tarttisiko huudattaa motarilla pienellä vaihteella jos puhdistaisi röörejä!?!

                      Comment


                      • #12
                        Niin tiheässä on näitä käyntiongelmia uudehkoissakin autoissa että pitäis varmaan nostaa ryhmäkanne maahantuojaa vastaan!:-)

                        Comment


                        • #13
                          Mites, onko kaikilla sama maahantuoja, vai täytyykö tehdä useampia kanteita? Itselläni on K-kaupan Väiski tuonut maahan ja ensimmäiset kilvet laitettu täällä, voin kyllä myötätunnosta yhtyä siihen kanteeseen vaikka ei ongelmia olekaan ollut..., vielä...

                          Olisin ihan mielenkiinnosta kysellyt, kun merkkihuollossakin nykyisin kovin kysellään notta onko ihan tehtaan jäljiltä vai onko tehtaan "virheitä" korjailtu muualla kuin merkkihuollossa? Omani on vielä niin vähän ajettu, vajaa 140tkm ettei varmaan ole "pikeentynyt" paikat umpeen, joten jään pelolla odottelemaan "humppaamista"...

                          Comment


                          • #14
                            Minun auton toi maahan Kamuxin tuttu kaveri. Auto on ihan kuin pakasta vedetty! Maalipinta nyt saanut osakseen normaalia kulumista.
                            kamuxin kundit kävivät edellisenä päivänä rekisteröimässä ja katsastamassa vaunun. Saksanmaalla huollot on hoidettu asiallisesti.
                            Typerä kysymys, mutta voiko oikeasti eri maiden polttoaineissa olla eroja ja se aiheuttaa ongelmia? Saksalaiset tuntien niin siellä ollaan niin pirun tarkkoja tuollaisista asioista...

                            Comment


                            • #15
                              Niinpä, kuitenkaan emme jossain muualla sisäänajetusta tiedä mitä se on kokenut kun kaikki eivät kuitenkaan ole niiden kyläpastoreiden käytössä. Ilmeisesti Saksassakin on on käytössä sama "virikulttuuri" kuin täälläkin, eli jopa liikkeestä suoraan ajetaan uusi auto vireistettäväksi ja siellähän on sitten paikoin mahdollsita jopa sitä hyödyntää. Mikä oleellista, se ei näy maalipinnassa kuten täällä jossa ei tarvitse kuin vuoden päästellä hieman reippaampaa kyytiä niin keula on kuin olisi ajettu hiekkatietä toisen perässä koko ajan.

                              Polttoainekulttuuriin en osaa sanoa muuta kuin että omaani on kelvannut suomalainen dieseli eikä ole vielä aiheuttanut mainitunlaisia murheita. Uskaltaisin kuitenkin väittää että säädöt on pielessä tai "ruuvailtu" pieleen jos kierrokset ei pysy kondiksessa. Eihän se tarvitse kummoista komponenttia systeemissä jonka arvot ei pidä kutiaan tai sitten ei kannata ottaa ihan täydestä tuttujakaan kavereita enempää auto- kuin hevoskaupassakaan...

                              Comment


                              • #16
                                Onhan se noinkin kyllä. Olen oman Audini historiaa selvitellyt ja se on ollunna Catering-firman jollain pomolla käytössä.
                                Ainahan sitä voi spekuloida sillä, että onko asiat oikeasti niin kuin on sanottu. Itsehän auton ostin ja luonne on sellainen, ettei halua kaikkea epäillä ja kyseenalaistaa.
                                Joillekin on tosiaan käynyt hullusti tuonti-auton kanssa. Oma on LL-huollettu ja samasta laitoksesta ostettu...toivon, että optimismini pitää kutinsa:)
                                Onkos Auto-Markussa edukkaat huollot?

                                Comment


                                • #17
                                  Automarkkua ei Porissa ole enää, Käyttöauton resurssit vasta riitti "preemiumiin" joten nimi vaihtui. Olen yleensä huollattanut tuolla matkan varrella mistä huokeimmalla saanut ja periaatteessa ollut tyytyväinen kun ei se akun- tai öljynvaihto paljoa vaadi muuta kuin rahaa...

                                  En oikein jaksa uskoa että kierrokset seilaisi sen vuoksi että autolla olisikin paahdettu baanalla osan elinkaarta reilua 200, kyllä sen vaivan juuret täytyy olla muualla. Se on ikävintä tuollaisessa ettei taida pahemmin löytyä verstaita joissa oikein hallittaisiin hommia syntyihin syviin, eli tahtoo mennä arpomiseksi kuten tavataan sanoa. 5 kertaa vasta on öljyt vaihdettu ja itse tein sen viimekerralla kun tuli hankittua oikea VCDS kaapeli, niin ei voi muita syyttää mistään niiltä osin...

                                  Eihän ne autokauppiaat välttämättä valehtele, joskus eivät vain muista kaikkea kertoa...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mites tuon ylimääräisen öljyn kanssa pitäisi toimia? Olen tarkkaillut öljymäärää ja kyllä se yli maksimiarvon on ollut. Öljynvaihto on varmaan hyvä tehdä jo tässä vaiheessa muutenkin, mutta pitäisikö ylimääräistä poistaa, ennen kuin mitään sattuu? Kuten ylempänä lukee, niin alipainepumppu taitaa olla helpoin vaihtoehto?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kuinkas paljon sitä yli määrien sitten on? Kun olisi oltava perin vaaterissa sen pirssin ennen kuin voi varmoja määriä sanoakkaan. Jos se siihen yläpallukkaan asettuu niin liekö liikaa...

                                      Itse vaihdan juurikin sellaisella imupumpulla, sillä saa n. 5 minsaan öljyt pois ja ilmeisesti tyhjemmäksi kuin propusta, kas kun ei viitsi oikein allekaan ryömiä...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tarkistan sen pinnan vielä huomenna uudestaan pienen ajamisen jälkeen, mutta kyllä se siihe yläpallukkaan saakka näyttäisi olevan. Vahvistan tämän huomenna. Mikäli se niillä main on, niin pitäisikö ylimääräiset ottaa pois?

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Pende Näytä viesti
                                          Kuinkas paljon sitä yli määrien sitten on? Kun olisi oltava perin vaaterissa sen pirssin ennen kuin voi varmoja määriä sanoakkaan. Jos se siihen yläpallukkaan asettuu niin liekö liikaa...

                                          Itse vaihdan juurikin sellaisella imupumpulla, sillä saa n. 5 minsaan öljyt pois ja ilmeisesti tyhjemmäksi kuin propusta, kas kun ei viitsi oikein allekaan ryömiä...
                                          Liekkö sillä enempää saa tyhjäksi, kun proppu on kuitenkin alimmassa kohdassa moottoria.
                                          Mutta helpottaa elämää kun ei tarvitse ryömiä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kohtalaisella kokemuksella siitä alleryömisestäkin tohdin sanoa että useimmissa kotteroissa se proppu on siten asemoitu vaikka onkin olevinaan alimmassa kohtaa että 5 milliä ainakin jää vanhaa lientä, eli joku kraari siihen on jätetty reiän ympärille sisäpuolellekin. Eihän sillä nyt käytännössä ole mitään merkitystä. Imuvaihtajalla on mm. A6 C5 1,9TDI suhteen lisäbonuksena että saa sen suodatinkotelon ihan tyhjäksi, kun semmoinen tuolla nurkissa pyörii, muuten sinne jää joku vajaa 1/4 litraa vanhaa moskaa, toki sinne moskapuolelle, mutta uusiutuupahan sekin moska siinä, tässä C6 3.0TDI suodatin on "keksitty" jo tyhjenemään täysin omatoimisesti...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jep...auto oli päivän pajalla...ei marmorilla, mutta kuitenkin. Eivät osanneet sanoa eikä tehdä asialle yhtään mitään!
                                              Sanoivat, että voi nykiä vaikka muutaman vuoden. Tilanteen pitää kuulemma mennä pahemmaksi ennenkuin asialle kannattaa lähteä etsimään syytä.
                                              On tää ihmeellistä kun ajelee kalliill aja hyvällä autolla, mutta kun ei toimi niinkuin auton pitäisi niin ei löydy koko maasta sellaista henkilöä joka osaisi korjava vian....
                                              Edelleen jos joku keksii vian tuohon seilaamiseen niin kiitollisena otan tietoja vastaan

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ootko Domi löytänyt syytä vikaan?? Omaani vaivaa edelleen sama oire, viimeisimpänä lupasivat liikkeen huollosta laittaa kyselyä tehtaan suuntaan. Odottelen tuleeko sieltä mitään uutta tietoa asiasta. On tosiaan kumma kun kukaan ei tunnu tietävän mistä ravistaminen johtuu

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei ole vielä vikaa löytynyt. Tosiaan viime viikolla katsottu vikakoodit ja niitä ei ollut.
                                                  Tällä viikolla olisi tarkoitus viedä Audeihin erikoistuneeseen liikkeeseen.
                                                  Ilmoittelen heti jos jotain keksitään. Infoa sinäkin jos ongelma ratkeaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Soittivat huollosta, eikä tehtaan suunnalta tullut mitään uutta tietoa. Olivat kyselleet vain suuttimista sekä muista samoista asioista jotka huollossa jo kertaalleen tutkittu. Otin huoltoon vielä uuden ajan viikolle 39 et tutkivat vielä kertaalleen, olivat kyllä jo hieman epätoivoisia vian löytymisen suhteen. Ei oikeen mitään ideoita ollut. Kehotti ottamaan yhteyttä audicenterille, et sielä ois joku vikadiagnostiikkaan erikoistunut heppu...on vaan matkaa lähtee vartavasten autoa käyttämään sielä. Ilmoittele ihmeessä jos löydät jostain apua tuohon ongelmaan. Laitan kans päivitystä jos jotain selviää.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oletkos Josku saanut uutta tietoa? Innokkaana odotan jos joku osaisi auttaa...ettei tarttis koko autoa laittaa osiin ja silti riskinä on se, ettei vikaa löydy...

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Joko momentinmuunnin on uusittu?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tätä samaa ravistusongelmaa meikäläinen pähkäilee myös tässä ketjussa : http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...571#post812571

                                                          Uskoisin että Domin ongelma on mieluummin ruiskutuspuolella kuin tomaattilaatikossa.
                                                          Itsellä ravistelee myös ja laatikkona manuaali.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Siis tuohon moottorijarrulla kierrosten heittelyyn?
                                                            Jos kyseessä automaatti olen kyllä ennemmin tuon vaihteistovian kannalla.

                                                            Mutta odotellaan tuloksia tutkinnoista.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X