Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronic ja lastu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    eikö? ei sillä että automaateista mitään tietäisin. mutta eikös se nyt ole ihan perussetti että laatikko pitää kanssa "opettaa olemaan"?

    Comment


      #32
      Nyt ei ole kyse sopeuttamisesta, jonka voi tehdä VCDS;llä, vaan uudelleen ohjelmoinnista.

      Comment


      • #33
        No sitä tarkoitin... artikuloin epäselvästi. edit tai oikeastaan ei käynyt mielessä että sen sopeutuksen vois tehdä koneellakin...

        Comment


          #34
          Sen verran haluan hämmentää tätä soppaa että itse lootan paine tasoja ei pysty muuttamaan sähköisesti, nuo proposollet toimii lähinnä sillä ajatus mallilla että painetta nostetaan max rajaan viiveellä mutta max raja on aina vakio, TCM ei tunnista/ tiedä mikä käyttö paine lohkossa vallitsee, siinä ei ole ainoatakaan paineanturia. Tämän lisäksi tuon lootan itse oppiminen perustuu yli 260 kuljettajan erilaisiin vaihteen kytkentä tapahtumien variaatioihin, jotka kaikki perustuu eculta saatuihin tietoihin ajotapahtuman aikana joita verrataan vaihteistossa sisään tulonopeusanturin tietoon ja ulos lähtönopeusanturin tietoon, jonka pohjalta TCM valitsee erilaisia vaihteen vaihto prosedyyrejä jotka on aiemmin opittu. Eli jos moottorin vääntömomentti kasvaa pystyy TCM sen laskemaan moottorin rpm verrattuna sisääntulonopeusanturin ja uloslähtönopeusanturiin tietoihin, riippumatta siitä onko momentinmuuntimen lukko auki taikka kiinni (olettaen että muunnin on kunnossa eli muunto suhde pysyy annetuissa rajoissa jotka taasen lasketaan moottorin rpm ja sisääntulonopeusanturin erotuksista). Muuttamaan ei juuri pysty kuin itse vaihteiden kytkennän luisutuksien aikoja joita on eriajotilanteisiin jo valmiiksi myös suurelle kuormalle TCM.mässä useita kymmeniä erilaisia. Epäilen tuon rasian uudelleen ohjelmointia ennemminkin myynti puheeksi kuin saaduksi hyödyksi, voin olla toki väärässäkin.

          Edit: se joka tuon lohkon painetta pystyy nostamaan ruuvista, haluaisin tietää mistä moisen ruuvin löytää, useamman olen rempannut mutta en ole vielä tuota maagista ruuvia ainoastakaan löytänyt.
          Viimeksi muokannut sfk78; 14.11.2013, 20:51.

          Comment


            #35
            Suurimpana ärsytyksenä tuossa laatikossa on kylmän laatikon älytön luistattaminen, jota kuulemma kutsutaan laatikon lämmittämiseksi. Nostaa ainakin pari litraa kulutusta talvisaikaan pätkäajossa. Turbiini ilman lukkoa tuntuu muutenkin korkeaviritteisen bensakoneen turbiinilta korkean stallspeedin ansiosta, mutta tämä varmaan johtuu turbiinista itsestään eikä ohjelmasta? Turbiinilukko kans vois toimia jouhevammin. Laatikko ja turbiini on rempattu muutama vuosi sitten, joten kuluneisuudesta ei pitäisi johtua.
            Tuo maaginen ruuvi löytynee poikittaisista 4v TDI laatikoista.

            Comment


              #36
              Itse olen huomannut että pidempi aikainen "pappa ajo" muuttaa lootan käyttäytymistä siihen suuntaan että muuntimen lukkoa käytetään hanakammin, eli moottorin vääntöä pääsee käyttämään enemmän.

              Tuo on totta ettei muuntimen muunto suhteelle voi mitään, se on se mikä muuntimessa on lapojen määrä ja kulma ja siinä se, eli ohjelmointi ei tuohon auta. Tuota lämmitys toimintoa kyllä pystyy varmasti muokkaamaan ja myöskin muuntimenlukon toimintaa agressiivisemmaksi.
              Viimeksi muokannut sfk78; 15.11.2013, 17:02.

              Comment


              • #37
                jeps, nyt autossa pari vuotta ollu 205hv/420Nm softa. Ei mitään sen kummempia ongelmia esiintynyt. Tipin softaan ei ole koskettu. Yleisesti ottaen tippi toimii ihan OK, luistoahan siinä on toki aika paljon, verrattuna kevyempiin autoihin. 3km ottaa kylmänä pakkasaamuna jotta tuo lämmitysluisto loppuu. Tympeimpiä tilanteita on ne kun tasakaasulta nopeasti polkee ei ihan kick-down rajalle, tulee semmonen moottorin sakkaus pienemmälle pykällyksen kera, että v**uttaa vähemmästäkin

                Comment


                • #38
                  Lastutuksen jälkeen alkoi Passatin tippi (AKN 2.5 tdi V6 4-motion + rullakannet + FinTurbon hybridi + ohjelma) sekoilemaan. 180 km/h hakee pykäliä 4 ja 5 välillä, ilmeisesti vääntö ylittää ohjainlaitteen tajunnan
                  - Onko tuo ohjelmoinnilla muutettavissa, onko lootan mekaniikalle tai hydrauliikalle jotain tehtävissä, vai miten? Autolla ajettu vajaa 300 tkm, öljyt ja suodatin uusittu laatikkoon noin 20km sitten.
                  Recrohan noita korjaa, mutta tekevätkö "päivitystä"?

                  Comment

                  Working...
                  X