Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI läppävika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eikai noita välilätkiä mihinkään tarvitse. Päihin jättää ne natsat, mitkä siellä on sen tangonkin kanssa.

    Silleen tein omaan Touaregin ja toimi kuin junan vessa.

    Comment


    • Moi,

      mitenkä tuo imusarjan läppien ohjelmointi onnistuu Ross Tech:llä, onko kenlelläkään kokemusta aiheesta?

      Comment


        Ei onnistu mitenkään, siinä pitää kajota ecun softapuoleen vähän järeämmillä työkaluilla.

        Comment


        • Laitoin 130 ohm vastukset molempiin liittimiin. Kuten Gismo 09.10-18 neuvoo.( Edellinen sivu). Jätin välitangot paikoilleen, koska pitävät perusasennossaan läpät auki. TOIMII! Eli mitään ylimääräistä ohjelmointia ei tarvita. Liittimet irti, vastukset, ja se on siinä.

          Comment


          • BiTDi: pyörreläpän purkaminen ja puhdistus

            Tuli eilen yritettyä purkuhommaa ja yksi ruuvi jäi avaamatta. Youtubessa ja facebook-keskusteluissa mainostettiin, että 20 minuutissa purkaa, mutta itse en kyllä tuota siinä ajassa purkanut.

            Alla olevassa kuvassa nyt selkeämmin nuo irroitettavat ruuvit ja niihin tarvittava kärki. Itsellä eniten ongelmia ei tuottanut yleisesti vaikeimpana pidetty punainen #3, vaan keltainen #3, jonka kanta on maata kohti. En yhtäkkiä keksi millä tuohon pääsisi käsiksi, kun pieni räikkä ei tuonne mahtunut. Punainen #3 lähti muistaakseni normaalilla, pienellä räikällä ja muutaman sentin jatko-/välipalalla. Tosi pientä liikettä mahtuu tekemään, mutta aukeaa.


            Millähän tuota keltaista #3 kannattaisi yrittää aukoa?


            Click image for larger version  Name:	20230810_111520 ruuvit merkitty.jpg Views:	0 Size:	325,6 Kt ID:	1960114

            Alla olevan kuvan ylemmästä himmelistä oli hommassa apua. Molemmat sain rikottua homman tiimellyksessä, kun eivät kestäneet vääntöä.

            Click image for larger version  Name:	image_86179.jpg Views:	3 Size:	170,4 Kt ID:	1960115

            E: keskustelu siirrettiin toisesta ketjusta, niin laitetaanpa tähän vielä aiemmasta keskustelusta yksi kuva ja youtube-linkki.

            Click image for larger version

Name:	image_85622.jpg
Views:	457
Size:	44,4 Kt
ID:	1960119
            Viimeksi muokannut AKoponen; 16.8.2023, 11:47.

            Comment


            • Sainpa tämän puhdistushomman nyt itsekin tehtyä ja likainenhan tuo läppäjutska oli. Kilometrejä nyt noin 134 000 km. Yksi ruuvi vielä löytyi, josta ei ollut mielestäni aiemmin (enkä muista muuallakaan nähneeni) mainintaa eli tuo keltainen #1. Tekaisin vielä päivitetyn ohjekuvan, niin osaa itsekin seuraavan kerran taas irroitella.

              Koeajoa en vielä tehnyt. Toivottavasti tuosta jotain hyötyäkin on.

              Tuo keltainen pultti #4 oli itselle kyllä se kaikista v-maisin saada irti.

              Click image for larger version  Name:	20230810_111520 pultit merkitty.jpg Views:	0 Size:	390,9 Kt ID:	1960993

              Click image for larger version  Name:	20230908_112435.jpg Views:	0 Size:	49,7 Kt ID:	1960994

              Click image for larger version  Name:	20230908_112555.jpg Views:	0 Size:	106,4 Kt ID:	1960995

              Click image for larger version  Name:	20230908_112612.jpg Views:	0 Size:	80,2 Kt ID:	1960996

              Click image for larger version  Name:	20230908_120232.jpg Views:	0 Size:	63,6 Kt ID:	1960997

              Comment


              • Miten Reqsa ja Gismo, juotitteko tuon vastuksen liittimeen vai miten kiinnititte? ja jäikö liitin irti?

                Comment

                Working...
                X