Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi diesel vs BMW diesel, ostoaikeissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Joo, ainoa mikä tässä "Mun merkki on paras merkki" -jutussa on faktaa, on se, että jokaiseen autoon tulee joskus vikoja. Joihinkin enempi toisiin vähempi, mutta täysin viatonta autoa ei olekaan.

    Itselläni ollut neljä Audia. Jokaisella ajeltu 200-300tkm verran, ennen kuin ovat minun haltuun päätyneet. Kertaakaan eivät ole jättäneet tielle, mutta kaikenlaista remonttia ja huoltoa niille on tehty.

    Tosin yksi lötkö kerran alkoi kiukuttelemaan ja hyytyi katsastuskonttorin pihaan ja jouduttiin keskeyttämään katsastus. Oli muuten varsin hauska tilanne, kun yritettiin katsurin kaa saada vehje tulille työntämällä autoa käyntiin. Minä ohjasin ja katsuri työnsi :) Hyvästä yrityksestä huolimatta 5 zyl voimanpesä pysyi vaitonaisena, mutta tästäkin pystyimme kiittämään Kelju-K-jetroniccia, joka sekin kuluu käytössä :)

    Seuraavakin on quattro, jos ei nyt jotain mullistavaa tapahdu tulevaisuudessa.

    Comment


    • #32
      Tiedän ettei pitäis tähän vastata, mutta kun syyhyttää niin... noista 3.0 diisu bemareista ainakin e46 330d on useammasta kuin yhdestä kilahtanu automaattiaskit, ei se kai tyyppivika ole, mutta monta tapausta tiedossa ja ihan jos katsoo isompien maiden (ruotsi, saksa tms.) varaosahakuja niin kumman paljon on kunnostettuja 330d:n "steptronic" askeja kaupan "edullisesti" :D On tullut itsekin kirottua useampaa vagia mitä oudoimpien pikkuvikojen takia... silti ei vaan muuta osaa ostaa. Ja aika halvalla pääsee osissa kun näitä karvalakkimalleja omistaa, mitä edistyneempi laite sitä enemmän hankalia vikoja. Ja tosiaan pikku tutkiskelu ja ennaltaehkäisevät toimet (bensaturbojen öljysihdit/öljypumput vs. huoltoväli yms yms.) säästää aika ison tukun rahaa...
      /OT

      On aika paha kysymys kyllä kun on b7 ja e61 aika erilaiset laitteet... Tilojen puolesta e61 ihan silmät kiinni. Talviominaisuuksien puolesta b7q... Mä en ihan suoraan allekirjoita bmw:n parempaa laatuvaikutelmaakaan, vaikka onkin pykälää isompi laite. Yksilöistä ja niiden varusteista ja hinnastahan toi riippuu kun käytettyä hakee... Käyt polkee molemmat ja otat sen kumpi tuntuu omalta. Molemmat on saksalaista **skaa joten korjata saat kumminkin :D

      Comment


      • #33
        e46 330d & e39 530d GM:n automaattilaatikot ovat epävarmoja, hyvällä todennäköisyydellä tulee porsimaan jossain kohdin.. yleensä joskus 250tkm jälkeen, mutta pelkällä teholla en ole kuullut niidenkään rikkoutuneen.
        Uudemmissa e90 & e91 & E92 sekä e60 & e61 käytetään ZF:n automaattilaatikkoja jotka ovat käytännössä ikuliikkujia, joissain yksilöissä esiintyy tuota kierrosten heilumista pienillä kierroksilla & kuormalla.. johtuu momentinmuuntimesta. Faceliftejä ei ole enää tuokaan vika vaivannut.

        Jokainen ostaa sen minkä haluaa ja minkä pystyy itselleen & kukkarolleen parhaiten perustelemaan :)

        Comment


        • #34
          Hyvä kysymys (siis se eka). Sigussa näkyykin, että meillä löytyy vähän kumpaakin. Jos tyyppivioista puhutaan, niin omien selvittelyjen mukaan A4 on harmittomampi. Nokan kiristin kait se yleisin, ja muut sitten vähän mitä sattuu, eli ei kait mitään yleisiä vikoja.

          Bemusta pelotellaan noilla läpillä - Pitää paikkansa johonkin kesä 2004 valmistettuihin asti. Sen jälkeen rakenne muuttui, ja en ainakaan omasta 11/2004 valmistetusta noita aio vaihtaa. BTCF:n sivuilta lötyy kiva topikki missä tyyppiviat on listattu.

          Sitte joku mainitsi ajettavuus yms muut asiat. Jep. Buimuri on todellakin isompi auto, ja ajettavuudeltaan taas sitä "seuraavaa tasoa", eli kyllä eron huomaa - varsinkin 200km/h vauhdissa. Jakkarat sopii bemus paremmin perseeseen ja alusta on vakionakin sporttisempi kuin A4:ssa. S-line voi sit olla jo parempi (onks S-line paketis jotain alustajuttuja?). Audin Concert II on parempi poppivehjezydeemi kuin bemarin vakio. Omassa bemussa on Active Steering, joka todella nautittava, Audin ohjaus taas pal tunnottomampi. Kivastihan noi kummatkin liikahtaa, mutta 535d tietenkin sutjakammin. 530d voi olla laiskemman tuntunen ku A4 johtuen painoerosta.

          Kummatkin hyviä ja kivoja ja laadukkaita, mut ei samanlaisia. Jos konttiin pitää pakata enempi ku 2 kauppakassia, niin sitten sun on ostettava Bemu.

          Comment


          • #35
            Fjongalta oli asiallinen kommentti! :)

            Läpät kannattaa kuitenkin poistaa ihan jokaisesta BMW:stä mistä ne löytyy, vaikka jos merkkiliikkeestä kysyy niin "minulla" on juuri ne "vahvistetut".. olkoonkin että niitä parannettu, mutta kyllä ne ovat moottorille kelvanneet aamiaiseksi nekin. Tästä oli jopa TV ohjelma joskus viimevuonna.
            Itse olen poistanut neljästä BMW:n 3.0 dieselistä, vuosimallit 2004-2005 väliltä, osasta sai hampaat irvessä nitkutella vittupihdeillä että sai akselin poikki ja jotkut lähti peukalolla ja etusormella taittamalla. Mitä karstaisempi imusarja on, sitä enemmän läpän akseli väsyy, katkeaa helpommin.
            Ensikertalaisella ottaa aikaa joku ~3h kun vähän putsailee samalla imusarjaa ja ihmettelee kaikkea esiin kaivettua ja irrotettua :D

            Comment


            • #36
              Aika hyvin Matti arvioinut, tais mennä juurikin ~3h ensikertalaiselta imusarjan läppien poistossa -04 530d:n kohdalla :)

              Comment


              • #37
                Harrastelijan näkökulmasta pitää nostaa esiin helposti unohdettava asia: VCDS. Uusiin bemareihin ei käytännössä ole mitään saumoja päästä käsiksi eikä se mitään herkkua ole päästä käsiksi vanhempiinkaan. Kaikki ratkaisut on epävarmoja kikkakolmosia, joita pitää metsästämällä metsästää. Ja silti ne eivät oikein toimi.

                Audiin riitää 300e sijoitus ja pääsee kiinni kaikkiin konsernin autoihin. Ja ihan tuen kera.

                Comment


                • #38
                  Jokohan lie alkukyselijä autonsa valinnut, toivottavasti valitsee sellaisen josta tykkää, olkoon merkki mikä tahansa...
                  Kyllä on valinnut. Lopulta päädyin hieman alkukriteereistä poiketen A6:een.

                  Tarkemmin

                  A6 4F Avant 3,0 tidq 171kw, automaatti, S-line

                  Pitäisi olla tarpeeksi tilaa ja kohtuullisen luotettava tekniikaltaan..kop..kop.;)
                  Viimeksi muokannut antti20; 23.5.2011, 15:21.

                  Comment

                  Working...
                  X