Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0l TDI ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tokihan sellanenkin tulee mieleen, kun aikoinaan ei vikakoodeja ja ryytyi ajosta. Kolmantena iltana otin ahdinta auki liitoksistaan, niin ahdin oli 100-0 jumissa ja pakokaasut ei päässy kiertämään vapaasti. Hyvin käynnistyi kun moottori pääs puhaltamaan ulos. Ahdin lähti huoltoon ja jo pelitti taas.

    DPF valoa vilkutellut oisko neljästi parin vuoden aikana, varmaan tarttis sekin tsekkaa taas.

    Kumma kyl että täl kertaa oikuttelematta ruutuun, paluu autolle, ei käynnisty.

    Ja ei ole edes luvannut vielä.
    Viimeksi muokannut mäggäri; 8.6.2021, 14:06.

    Comment


    • Joku pieni muistilista ois aika jees niiden osalta jotka käynnistymisongelmien puoleen olennaisia, laitan tilaillen tilpehöörit tänään. Sellaisia huoltokohteita ikään kuin joille tulis antaa huomiota. Autolla 225tkm nyt.

      Aiemmissa viesteissäni listasinkin jotain ja muiden mainitsemia;

      Hehkut (metalliset?)
      Hehkurele
      Hatut hehkuille
      Kampiakselin asentotunnistin
      kasa suodattimia

      Jotain muuta?

      Saiko suuttimien arvoista mitään irti vain startilla pyörittäen?


      Kun nää perushommat kunnossa ja tankkipumppu testattuna, niin varmaan aika kääntää katse ecua kohti, tiedä vaikka "aivot" solmussa ja täten mikään ei kommunikoi keskenään.

      Mul on pari logia viel silloin kun jumahti, otin ennen putsausta, starttailin, otin uutta logia et mitä jää jäljelle. Tuo mitä aiemmin laitoin VCDS:n logia oli nyt pihoissa ollessa parkissa.
      Viimeksi muokannut mäggäri; 9.6.2021, 10:39.

      Comment


        Nuo hehkunhatut heitin ehdotuksena että jos murenevat irroittaessa, omassa 390tkm ajetussa ne menikin kaikki palasiksi.
        Ja metallihehkut menee näihin a4:n v6 tdi-koneisiin.
        Hehkujen vikaisuus ei pitäisi kyllä käynnistykseen vaikuttaa noin radikaalisti. Kokeilitko jo tuota ecun nollaamista akunkengät yhteen kytkemällä?
        Eihän pelkääjän (tai kuskin) lattiamaton alla ole vettä, ettei tipin poksi ole uinut ja liitännät hapettuneet?

        Saiko suuttimien arvoista mitään irti vain startilla pyörittäen?
        Eipä saa.

        Comment


        • Aikoinaan Passatin kanssa opin tuon vaikeimman kautta, että akkukaukalon pohjaproppu on hyvä pitää puhtoisena. ;) Siinä meni tovi kuivatellessa ja ottaessa lattiamattoa ylös jotta ilma kiertää paremmin. Nyt tuossa B7 on uusi 100Ah Exide, malliltaan EA1000, putsailin samalla kaikenmaailman kolot imuroiden ja muut tauhkat laappien pois.

          Tipin box, luulin että on vaihteiston sisällä kuten multitroniceissa, joissa tuo on ilmeisen vikaantuva kohde... Vai onko sitten laatikossa joku omansa viel sisuksissa?


          Teen tuon akunkenkien yhteenlaiton tänään tai huomenna ja käyn kädellä painelees lattiamattoja et jos löytyisikin kosteutta jostain.
          Viimeksi muokannut mäggäri; 9.6.2021, 19:04.

          Comment


            Pelkääjän jalkatilassa maton alla tippipoksi. Nosta vaan ihan suosiolla sitä mattoa, ottaa sen oven alareunan muovilistan pois niin mahtuu sen verran raottamaan mattoa että kädellä tunnustelee ja näkee sen poksin.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja Noisy Näytä viesti
              Auto on Audi A4 B7 2007 2.7TDI (BPP) Multitronic. Vilkuttaa mittaristossa PRNDS-valoja, pyörittää mutta ei starttaa. Ongelma oli aluksi satunnainen, mutta nyt esiintyy lähes joka kerta kun pitäis käynnistää.
              Selvisikö tämän ongelman syy? Minulla on samanlaiset oireet autossa, moottori tosin bensakone 1.8t mutta muuten samanlainen auto.

              Comment


              • Auto kävi korjaamolla, jossa vaihdettiin ECUn alta oikeanpuoleinen rele 395 ja ongelma oli taas hetken poissa. Nyt on alkanut taas satunnaisesti oireilla ja kun vika esiintyy, auttaa kun lyö ECUn koteloa nyrkillä virtojen ollessa päällä. ?
                Viimeksi muokannut okkim; 26.6.2021, 21:15. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja Noisy Näytä viesti
                  Auto kävi korjaamolla, jossa vaihdettiin ECUn alta oikeanpuoleinen rele 395 ja ongelma oli taas hetken poissa. Nyt on alkanut taas satunnaisesti oireilla ja kun vika esiintyy, auttaa kun lyö ECUn koteloa nyrkillä virtojen ollessa päällä. ?
                  Kiitos, kirjoitinkin jo tuonne sähköpuolelle toisen postauksen ennen kuin luin tämän vastauksen, päädyin vikakoodien lukemisen jälkeen epäilemään sama juttua (ECUn rele). Ajattelin kokeilla vaihtaa tuon relen itse jahka saan sellaisen jostain tilattua.

                  Comment


                  • Auto aloitti nykimisellä ja tehon alenemisella koko homman moottoritiellä. Seuraavalla käynnistyskerralla auto tuntui kun se olisi käynyt vajaalla. Sitten mukaan tuli kaasun vastaamattomuus ja sammuminen. Sen jälkeen autosta luettiin vikakoodeja ja siellä oli p1577 moottorin oikean kiinnityksen magneettiventtiili, p1063 polttoaineenpaineen säädin raja-arvon alapuolella, p1569 vakionopeudensäätimen kytkin epäuskottava signaali, p161c ja p161d hehkut 3 ja 4.​Nollauksen jälkeen auto kuulosti käyvän normaalisti ja sammui parin sekunnin kuluttua ja vikakoodit pomppasi takas. Yritin kuunnella polttoainepumppua kun otin takapenkin irti mutta ei sieltä mielestäni kuulunut mitään, lienee johtuiko alhaisesta akun varauksesta. Mitähän lähtisi kokeilemaan, akun täytön jälkeen?​​​​​​

                    Comment


                      Tässä ollu vastaava:
                      https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-tehoton/page2
                      Tuossa vika oli ollut polttoainetukin päässä olevan painesäätimen liitin.
                      Eli sinnepäin (liitin, johdot tai itse säädin) syyttävää sormea osoittaisin.
                      Pumpun hihnankin vois tarkistaa onko hampaat tallella.
                      Tuo P1063 on nyt se koneen käyntiin vaikuttava vikakoodi.

                      Comment


                      • Kiitos, se taitaa olla tuo polttoaineen paineensäädin rikki kun 1000-2000rpm paineet 130bar. Vasta isommilla kierroksilla käy normaalisti ja nousee paineet. Vikakoodikin tuli siitä raja-arvon alapuolella jatkuvana.

                        Comment


                        • Hihnassa on hampaat tallella ja polttoainepaineen säädin on vaihdettu mutta edelleen tulee p1063 paineet alhaiset.
                          Eilen sillä pystyi ajamaan ja tyhjäkäynti vähän seilasi mutta nyt ei enää taas pysy käynnissä.

                          Comment


                            Äkkiä ulkomaan foorumeilta lueskellessa tähän vikaan on vaihdettu cr-pumppu ja tankkipumppu eikä näillä ole ollut toivottua vaikutusta. Lopulta syypää oli ollut pari läpivuotavaa suutinta.
                            En nyt sanoisi etteikö se cr-pumppukin vois olla viallinen, mutta suuttimien korjausarvoja vois katella ja jos aikaa on niin suuttimet irti ja suutinhuollon testipukkiin kiinni.

                            Comment


                            • Täytyy huomenna jatkaa tutkimista.

                              Comment


                                Kovasti tutulta vaikuttaa ja viittaa tankkipumppuun. Minulla vaihdettiin kaksi kertaa uuteen, kestoikä noin 200tkm.

                                Comment


                                • Seurasin paineita kun auto käy, niin pomppii 130-450bar kierroksista riippumatta joten siitä syntyy vikakooditkin. Kun starttaa niin auto käy kaasulla, kierrokset hyppii kaasu pohjassa 3000-4000 väliä ja hetken päästä sammuu.

                                  Comment


                                    Se tankkipumppu olis parin sadan kokeilu jos haluaa uudella testata, tai sitten kokeilee onneaan romuttamolta. Se nyt olis halvin kokeilu alkuun, jos ei sillä lähe pelittämään oikein niin sitten suuttimien kautta cr-pumppuun.

                                    Comment


                                    • Eikös sen toimintaa voi testata vcds:älläkin?

                                      Comment


                                        Hyppylangalla jatkuva virta sen tankkipumpun releelle sen saa toimimaan ja vähän ehkä mitattua sen tuottoa tms.
                                        Vcdsllä pystyy testaamaan sen releen:
                                        [01 Engine] -> [Output tests 03] - alasvetovalikosta Fuel pump relay J17

                                        Comment


                                        • Noniin kokeilin siirtopumppua antamalla virtaa, hyvin toimii. Vaihdoin suodattimen ja siltikään ei toiminut. Sitten aloin katsomaan kun startatessa korkeapainepumpun päässä ei pyri kiekko ollenkaan ja revin auki ja puuttuhan sieltä sitten ne hampaat. Aluksi kumminkin oli semmoinen kohta ilmeisesti missä oli hampaita kun katsoin sinne. Hihnan vaihdon jälkeen toimii kun kuuluukin.

                                          Comment


                                          • Vielä on tuo aiemmalla sivulla kesäkuussa zipannut auto telakalla, keskittynyt lähinnä muihin töihin tässä.

                                            Mutta tänään kun kävin ihmettelemässä ja hieromassa, sain käyntiin imusarjojen ollessa auki vielä, vaihdeltuani CR-pumpun hihnan. Sammutin toki samantien.


                                            Lähti käyntiin kun pumppasin tokan startin ohessa kahdesti kaasupedaalia, mikä juttu tää nyt on jos tuollainen auttaa sitten? :D Tämä mikään vaijerikaasuinen bensakone ole. Aiemmin kun ei ole luvannutkaan. Laitan imusarjat ja muutoinkin konehuoneen nippuun ja kokeilen heittää lenkin. Sekä mikäli vielä starttailee mukavasti niin suuttimien arvot vois laittaa lukien.


                                            Polttoainesuodatinkin vaihdettu 2-3vuotta sitten viimeksi, kilsoja ei ole tullut kuin varmaan 15tkm tuona aikana.

                                            Comment


                                              Miten monen sentin köntsäkerros siellä imusarjojen sisällä on? Olisko sammutusläppään liittyvää, jos se on jumissa. Kannattaa tuktkia hutkia ja putsailla niitä imusarjoja&sammutusläppä.
                                              Viimeksi muokannut vV8m5; 21.7.2021, 11:41.

                                              Comment


                                              • Läpät liikkuu ihan iisisti, mutta ohan siellä ryönää. Meen takas autolle tästä ja otan fotot. Myöhemmin viikolla ronaten ne irti ja putsaten, unohtamatta kaasuläppää, sekä osakasa tilaten + suuttimia mitä todennäköisimmin.

                                                Meinas alkaa hieman käymään järjen päälle kuten viimeksi, kun ei oikein mitään tolkun vikakoodia, ei vaan suostu starttaamaan. Aiemmin kun näin kuoli, oli turbo hajalla eikä se ilmoittele mitään, ryytyi ajosta vaan kun jumitti ja tukotti "hengityksen". Silloin viimeisenä hommana otin ahtimelta liitokset irti ja hyvin starttasi. :)

                                                Click image for larger version  Name:	OGe3mHUm.jpg Views:	0 Size:	15,4 Kt ID:	1921697

                                                Ja suutinten osalta tämmöisiä, lämpimänä, tyhjäkäynnillä:

                                                Click image for larger version  Name:	suuttimet.jpg Views:	0 Size:	58,3 Kt ID:	1921699


                                                Eli onkos siinä vaatimattomasti 4kpl suuttimia terapian tarpeessa? ;D
                                                Viimeksi muokannut mäggäri; 18.7.2021, 21:56.

                                                Comment


                                                  Viime kesänä omasta putsasin nuo kaikki imusarjat ja tehokkain keino oli ruiskuttaa hieman irrotusöljyä (wd40, crc...) sinne imusarjoihin ja antaa hetken imeytyä. Sitten töhöllä tai nuotiosta liekkiä ja antaa palaa sen karstan. Palaa semmoiseksi rapeaksi, joka sitten irtoaa helpommin kaapimalla pitkillä meisseleillä, puukepeillä ja teräksisillä putkiharjoilla. Lopuksi vielä joku kemiallinen liuotuspesu pari kertaa (mrmuscle, cold degreaser, pö...). Ja myöhemmin kun kaikki on kasassa ja jos haluaa saada imuventtiileistäkin loppuja paskoja pois, voi siitä imusarjan päällä olevasta tulpatusta reiästä suhuttaa esim. tätä:
                                                  https://www.motonet.fi/fi/tuote/6080...tusspray-400ml

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja mäggäri Näytä viesti
                                                    Eli onkos siinä vaatimattomasti 4kpl suuttimia terapian tarpeessa? ;D
                                                    Vie hiiren kursori siihen arvolaatikon päälle niin näyttää suositusarvot, en nyt muista oliko se jotain +-2,99.
                                                    ​​​​​​
                                                    Lue ennemminkin kanavat 72-77, niistä näkee suutinten ruiskutusajan millisekunneissa, ne kertoo enemmän suutinten kunnosta. Kunhan ne on jotain luokkaa alle 30ms niin pitäis olla vielä ok. Kärytteleekö se tyhjäkäynnillä?
                                                    Viimeksi muokannut vV8m5; 18.7.2021, 23:03.

                                                    Comment


                                                    • En ole huomannut minkäänlaisia ylimääräisiä savutteluita.

                                                      Vilkaisen tänään nuo kanavat vielä, tarviiko ihan logia tallennella vai riittääkö tyhjäkäynti?

                                                      Entä mikäs noiden imusarjojen kanssa se fiksuin toimenpide? Vanhat putsaten ja niihin korjaussarja, vai kaik läpät pois akseleineen kun putsailee ja läppämoottorien tilalle jotkut "huijausboxit"?

                                                      Comment


                                                        Riittää kun lukee ne arvot sieltä kanavilta tyhjäkäynnillä.

                                                        Ne läpät voi poistaa kokonaan ja ohjelmallisesti sen jälkeen, esim. Jklän Tdi-Tuningilla 250e se ohjelmointi. Toisaalta uudet imusarjat esim. Autodocilla 80e-200e riippuen valmistajasta. Tyyli vapaa oman maun mukaan.

                                                        Comment


                                                        • Ja siinä niitä arvoja alla. Tänään käynnistyi normaalisti vuorostaan, kun eilen kengitin saatuani käyntiin.

                                                          Click image for larger version

Name:	suuttimet2.jpg
Views:	891
Size:	122,7 Kt
ID:	1921728

                                                          Comment


                                                            Näyttäs nuo pelkääjän puolen suuttimet kaipaavan huomiota? Ehkä vaihtas alkuun vaan ne prikat niihin (kaikkiin) ja ajais yhden vajaan tankillisen Forten kanssa, sitten katsoo mihin suuntaan arvot muuttuu. Nää suutinjutut löytyy paremmin tuolta '3.0tdi suuttimet' -ketjusta.

                                                            Comment


                                                            • Tarkotat vissiin nuo 075-076-077 jos oon oikein ymmärtänyt et kuinka ne lasketaan. :)

                                                              Saiko ne prikat vaikkapa tollasesta kuin Teollisuuspalvelu joka tässä Hämeenlinnassa? Myy maatalouskoneisiin yms kaikenlaista. Siis että kelpaa ihan kupariprikat jotka mittojensa osalta vaan täsmää?


                                                              Tekeeköhän kukaan niille mitään putsaushommia jossain "suutinpenkissä"? Joskus kauan sit youtubesta tullut katottua jotain videoita, en muista yhtään minkälaista laitteistoa vaatikaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X