Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0l TDI ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auttakaas miestä hädässä. Audi A6 2.7TDI ei suosu enää käynnistymään. Pyöri normaalisti tyhjäkäynnillä(akku huono lähti viimesillä voimilla käyntiin). Kunnes yhtä äkkiä sammui eikä lähde käyntiin, starttaa mutta ei käynnisty. Kokeilin uudella akulla, ei siltikään. Tietokone huutaa että akun varaus heikko vaikka akku täynnä?? Tuntuu että ihan ku ois sammutin päällä. Mistä vikkaa ehtimmää?
    Viimeksi muokannut Killeri; 20.5.2021, 19:29. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

    Comment


      Vikakoodeista ja ihan mieluiten vcds:llä. Seudullasi (Siilinjärvi/Kuopio suunnalta ainakin löytyy) voi löytyä kerhoveli jeesaamaan:
      https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...e9#post1917120

      Tietysti voisit ensimmäiseksi tarkistaa onko pumpun hihna/ sen hampaat vielä tallella.
      Vcdsllä pitäisi myös kertoa autolle että on uusi akku, jotta latauksen/virranhallinta toimii oikein.
      Ja jos tämä nyt oli se juuri hankittu yksilö (liikkeestä?) niin olisin kyllä myyjään yhteydessä?
      Viimeksi muokannut vV8m5; 20.5.2021, 18:52.

      Comment


      • Onkos tämä jo ketjukone? Pumppu on hihnalla kummiski?

        Comment


          4! kappaletta jakoketjun ryökäleitä koneen takapäässä ja cr-pumppu hihna etupäässä ylimpänä, sen näkee raottamalla muovikantta.
          https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-remmin-vaihto

          E. Jos virrat kyykänneet kunnolla niin siellä voi ajonesto nyt vaatia huomiota (vikakoodin luku ja nollaus)
          https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...tivirta-katosi
          Viimeksi muokannut vV8m5; 20.5.2021, 19:02.

          Comment


          • Kiitos! Ajonesto se varmaan temppuaa, ku tosiaan akku oli melkein tyhjä ku viimesillävoimilla lähti käyntiin. Hetken pyöri ja sammu. Akku irti ja uusi paikalleen ni starttoo va ee käännisty. Sen jälkeen heti keskinäyttöön tulee akunkuva ja "batterie schwach" vaikka akussa on virtaa.
            Sulakkeet tosiaan kävin läpi niin kaikki ehyenä.

            Pystyykös tuohon audille myös käyttämään Delphi Ds150e? Pystyykö sillä kertomaan tuon akku homman yms ajoneston nollaamaan?

            trippi mittarissakin lukee def. Auton ite kilometrit näkyt kyllä va yläpuolella lukee def. MMI pimeenä mutta se vaihekepin ympärillä oleva paneelikin pimeänä. Sulakkeetki katottu. Varmaan se paneeli rikki.
            Attached Files
            Viimeksi muokannut Sambora98; 20.5.2021, 19:47.

            Comment


              Tässä yksilössä nyt lienee useampia murheita (lienee syy siihen miksi auto laitettu halvalla? kiertoon), ensimmäisenä pitäisi se auto saada ymmärtämään että akku on uusi/täydessä virrassa sekä lukea ja nollata ne vikakoodit, jos se tuon avulla käynnistyisi.

              Mittariston def (defect) kertoo että siellä on nyt jotain vialla.
              If OBD recognizes instrument cluster malfunctions related to the:
              • odometer
              • distance impulse number (K number)
              • speedometer calibration
              the trip odometer will change to show "dEF."

              In this case, replace speedometer
              Googlella löytyy paljon vastaavia tapauksia ulkomaan foorumeilta ja tuo 'def' on tullut joillekin juuri epäonnistuneen akun vaihdon jälkeen.
              Ja vika ei välttämättä ole mittaristossa, vaan tämäkin voi johtua alhaisesta akun jännitteestä.
              Viimeksi muokannut vV8m5; 21.5.2021, 10:57.

              Comment


              • Kyllä tässä pieniä murheita on. Tuota turbo hommaa herjaa, eikä vetoja, niin todnäk ahtimen sähköyksikkö pimiä. Tilattu jo uusi turbo alipainekelloineen ja ohjausyksikköineen. Kiitoksia neuvoista!

                Comment


                  Keskustelua mittaristoasiasta tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...or#post1301844

                  Comment


                    Sambora98 Laita vikakoodit tekstinä, kiitos.
                    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu

                    Comment


                    • Eikös tankki-, eli siirtopumpulta tulisi kuulua vaimeahko surrrrr tjsp, kun avainta virtalukossa kääntää? Otin takapenkin pois ja kuulostelin toisen käännellessä avaimesta. Kävipä niin että suoraan ajosta ruutuun, tullessani autolle ei käynnisty enää. Muutoin pyörittää normisti yms. Äkkiseltään epäily tuota pumppua kohti, kun ei saa soppaa niin ei edes yritä. Vikakoodit on luettu VCDS:llä. Auto toiminut viitisen vuotta ongelmati, laitan uuden akun kun tiedän että tuo on sökö, vaihdan tässä sunnuntaina.

                      Kuinka VCDS:llä testataan tankkipumppua, vai ajanko sille suoraan virtaa 12V? Tarkastan myös sulakkeen ja sulakepaneelin taustalta piuhat. Sen verran kummastuttaa täysin normiajosta alkanut käynnistymättömyys.

                      Vai mahtaisko olla imusarjan läpät vetäneet totaalijumiin ettei anna käynnistyä, pyörittää aivan normaalisti vaikka maailmanloppuun asti. Vaiko immo alkanut kiukutteleen, suututtuaan akun huonoudelle?

                      Vikakoodeja poistelin ja starttailin autoa, logitin kolmesti ja katselin mitä jää jäljelle.

                      Address 01: Engine Labels: 059-907-401-ASB.clb
                      Part No SW: 8E0 910 401 P HW: 8E0 907 401 AL
                      Component: 3.0L V6TDI G000AG 0020
                      Revision: --H03--- Serial number:
                      Coding: 0011171
                      Shop #: WSC 06325 000 00000
                      VCID: 2C57B2B18F0B302A59-8078

                      1 Fault Found:
                      004120 - Intake Manifold Runner (Bank 2)
                      P1018 - 001 - Lower limit not reached
                      Freeze Frame:
                      Fault Status: 01110001
                      Fault Priority: 0
                      Fault Frequency: 16
                      Reset counter: 255
                      Mileage: 226131 km
                      Time Indication: 0

                      Freeze Frame:
                      RPM: 0 /min
                      Torque: 0.0 Nm
                      Speed: 0.0 km/h
                      Voltage: 12.08 V
                      Duty Cycle: 20.5 %
                      Duty Cycle: 88.8 %
                      Duty Cycle: 20.5 %

                      Readiness: 0 1 0 1 1

                      -------------------------------------------------------------------------------
                      Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
                      Part No: 8E0 820 043 BM
                      Component: A4 Klimaautomat 2833
                      Coding: 00000
                      Shop #: WSC 00000
                      VCID: 6DD17FB52791F9220E-513C

                      1 Fault Found:
                      00532 - Supply Voltage B+
                      53-00 - Supply Voltage Too Low


                      -------------------------------------------------------------------------------
                      Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8EC.lbl
                      Part No SW: 8E0 920 931 P HW: 8E0 920 931 P
                      Component: KOMBI+WFS 4 H14 0110
                      Revision: 0110 Serial number: 00000000000000
                      Coding: 0007011
                      Shop #: WSC 61000 142 106904
                      VCID: 356197D55F4171E236-515A

                      1 Fault Found:
                      01314 - Engine Control Module
                      004 - No Signal/Communication - Intermittent

                      -------------------------------------------------------------------------------
                      Address 25: Immobilizer Labels: 8E0-920-9xx-8EC.lbl
                      Part No SW: 8E0 920 931 P HW: 8E0 920 931 P
                      Component: KOMBI+WFS 4 H14 0110
                      Revision: 0110 Serial number: 00000000000000
                      Coding: 0007011
                      Shop #: WSC 61000 142 106904
                      VCID: 356197D55F4171E236-515A

                      1 Fault Found:
                      01314 - Engine Control Module
                      004 - No Signal/Communication - Intermittent



                      Comment


                        Vai mahtaisko olla imusarjan läpät vetäneet totaalijumiin ettei anna käynnistyä
                        Ei ole mahdollista.

                        Jälkimmäiset vikakoodit kertois että ecuun ei yhteyttä. Virta vähissä tai hapettumaan mitä lie, lyö nuotiota alle :)

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja jyrkipes Näytä viesti
                          Kysymykset:
                          1. Miten logittaisin ja mitä että löytäisin lisää syitä tai voisin poissulkea niitä syitä, jotka estävät/sallivat käynnistymisen?
                          2. Eihän tätä tarvitse ilmata? Aiemmin (esim suodattimen vaihdon yhteydessä) on riittänyt kun jaksaa startata.
                          3. Jos tarvitsee ilmata, miten ja mistä se pitää tehdä?
                          .
                          Noniin, tilasin odotellessa marmorilta releet, muka varmuuden vuoksi mutta niinpä kävi että tuo herja oikosulusta plussaan hävisi ja nyt tankin pumppu menee oikein päälle kun starttaa. Ei siis mene päälle kun vääntää virta-avaimesta virrat päälle, vsta kun starttaa.
                          Vikakooodeja ei anna enää (paitsi sitten kun akku tyhjenee niin tulee niitä siihen liittyviä) mutta ei mitään käynnistykseen liittyvää.

                          Luin tuolla aiemmin että Engine-modulin lohko 05 antaisi jotain infoa edellisestä käynnistyksestä. Siinä on oli numero 3 ja ensin pohdin että se tarkoittaa kolmosta mutta taitaa tarkoittaa kahta alinta bittiä.
                          Logitin tuota startin aikana ja se muuttuu, ensin on kaksi, sitten kun paine nousee muuttuu kolmoseksi, sitten makaa siinä, käy numerossa 48, palaa kolmoseen ja lopuksi tulee 16.
                          Lisäys: logitin myös lohkon 051 jossa tuo alempi 4), siinä näkyy 100 kunnes muuttuu tuon kentän 3 arvon 48 jälkeen nollaksi. Tulkitsen tuon että nolla sallii käynnistymisen?

                          Alkuperäinen kirjoittaja Thoubi Näytä viesti
                          3) Start synchronisation
                          000 Basic initialisation
                          001 Reset counter
                          002 Engine standstill or fault
                          003 Transitional states
                          004 Plausibility check phase
                          005 Plausibility check phase
                          006 Plausibility check phase
                          008 Plausibility check phase
                          016 Phase definition
                          032 Synchronisation phase
                          033 System positioning
                          048 Calculation sequences activated --> Start OK
                          064 System waiting for engine standstill
                          128 Dynamic plausibility check
                          4) Injection sequence shut-off status
                          0 0 0 0 0 0 0 1 Defective external watchdog
                          0 0 0 0 0 0 1 0 Invalid engine speed
                          0 0 0 0 0 0 1 1 Run-on
                          0 0 0 0 0 1 0 0 Shut-off request for time-sync.
                          shut-off
                          0 0 0 0 0 1 0 1 Solenoid valve fault
                          0 0 0 0 0 1 1 0 Overrun
                          0 0 0 1 0 0 0 0 Minimum post-injection quantity
                          not reached
                          0 0 1 0 0 0 0 0 Minimum post-injection duration
                          not reached
                          0 1 0 0 0 0 0 0 Deactivation of post-injection via
                          Speed
                          1 0 0 0 0 0 0 0 Deactivation of post-injection due to
                          Error
                          .
                          Kaikki näyttäisi siis siltä että startata saa?

                          Login mukaan moottori pyörii => anturi(t) toimii.

                          Homma menee mystiseksi...
                          Viimeksi muokannut jyrkipes; 27.5.2021, 23:20.

                          Comment


                          • Kaappaus logista. Eivät ole samasta starttauksesta mutta toisessa näkyy että railipaineet nousee ~300bar
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut jyrkipes; 27.5.2021, 23:29.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja <---A-u-d-i---> Näytä viesti
                              Muutama auto lähtenyt käyntiin näin. Tuki korkeapainepumpulta polttoainesuodattimelle menevä paluuletku, mutta vasta siitä suuttimien paluuliitoksen jälkeen. Sen jälkeen starttaamaan muutama pitkä startti. Täytyy olla tarkkana jos auto lähtee käyntiin, niin pihdit heti irti. Ampuu muuten korkeapainepumpun akselinstefan irti, saa tosin laitettua takasin.
                              Tätä kokeilin siten että otin paluuletkun irti suodattimesta ja työnsin sisään sopivan pultin. Ajattelin että ampuu sen pultin pois jos paine karkaa liian kovaksi.
                              Pitkä starttaus ja hörähti kerran. Sammutin startin heti, otin pultin pois ja letkun takasin paikkaansa.
                              Sitten hyttiin ja kerrasta käyntiin.

                              Koeajolla tosin sakkaa vielä: kickdownit kun vetää niin lopulta auto pyytää enemmän kuin pumppu antaa ja lyö vian päälle. Logista kuitenkin näkyy että oikea paine käy jälkikäteen lähes 1500bar ja optimistisesti toivon että ei ole kp-pumppu rikki.
                              Pitää ajella ja tutkia lisää.

                              Eräs teoria on että alunperin se tankin pumpun aftermarket-rele lakkasi toimimasta, järjestelmä kuivaksi ja ei käyntiin.
                              Nyt pakottamalla vastapaine järjestelmää saatiin käyntiin mutta siellä on
                              -vielä ilmaa
                              -vielä vikaa
                              -vielä jotain muuta
                              Attached Files

                              Comment


                              • Auto seisoi tunnin tai pari jonka jälkeen kävin pidemmällä koeajolla ja logitin paineita koko ajan. Nyt ei tullut yhtään sakkausta ja katson että auto tuli kuntoon.

                                Kooste:
                                -tankissa olevan siirtopumpun rele rikkoutuu
                                -systeemi pääsee kuivaksi.
                                -Rele uusitaan mutta se ei auta ilmaamaan (koska muualla vikaa?)
                                -saadaan ilmat pois tukkimalla korkepainepumpun paluu ja auto käyntiin
                                -pumpussa/railissa/muualla oleva ilma aiheuttaa alkuun sakkausta ja railipaine ei seuraa haluttua kun on paljon syöttöä
                                -ongelma poistuu ajamalla

                                Kohti seuraavaa vikaa ja uutta remonttia.

                                Comment


                                • Hmm, tuota aiempaa ylläolevaa käynnistymisongelmaani aloin nyt selvittelemään palauttuani kotosalle reissusta. Auto ei ole oirellut mitenkään ikinä, parkkeerattuani ja palattuani autolle, ei vain käynnisty. Pyörittää normaalisti ja kaikki vaikuttaa normaalilta muutoin, joten joku sulake tjsp probleemi mahtuis hyvin diagnoosiolettamaan. Eli jos lähdetään tuosta 01314, eli ECU-ongelmasta, niin missäs tämmösessä B7 3.0tdiq on siihen liittyvät sulakkeet/releet? Googlettelen toki itsekin sijainnit kohta kahvitellessa, mutta apu kelpaa aina.

                                  Lisäksi muistelen aiemmin pääseeni aivan normaalisti VCDS:llä sisään tuohon 19 - CAN Gateway, nyt tosin päätti sanoa näin, joten edelleen vahvistaa ylläolevaa ajatelmaani:

                                  Click image for larger version  Name:	audiclub.jpg Views:	0 Size:	94,6 Kt ID:	1919087


                                  Onko nuo ecut useinkin kärähdelleet, tai jotain vakiopaikkaa muutoin B7 osalta johon katse suunnata ensiksi?
                                  Viimeksi muokannut mäggäri; 5.6.2021, 15:16.

                                  Comment


                                    Siinä ecun alla on releet ja isot sulakkeet. Ei olisi sekään harvinaista että sitä on kertaalleen joku turannut ja kansi vuotanut vettä sisäänsä.

                                    Comment


                                    • Click image for larger version  Name:	zq1hpu4.jpg Views:	0 Size:	144,5 Kt ID:	1919093

                                      Näytti rutikuivalta kaikinpuolin, eikä ecun boxin ruuvitkaan näytä kosketuilta.

                                      Siinä 639 ja 614 tuo harmaa ja ilmeisesti useammin vikainen. Mutta muutoin näytti paikat oikein siisteiltä.

                                      Nyt muuton jäljiltä yleismittari jemmassa, mutta ehkäpä löytyy niin saa toiminnan lisäksi mitattua että onko kunnossa vai ei.

                                      Comment


                                        No tuon 614 releen kontaktipinnat näyttää jo melko happamilta. Se vaihtoon niin johan luulis starttaavan.

                                        Tällainen löytyi aiheeseen liittyen:
                                        Relay 614 is for powering up the ecu and fuel pump a common fault with this relay is when the car turns over and does not start you will also notice at the same time the engine management light is not displayed when cranking. As soon as you tap the relay the engine management light illuminates and the car starts
                                        https://www.vwaudiforum.co.uk/forum/...e-these-relays

                                        Comment


                                        • Eikös tuo 614 tullut korvata sillä 644 releellä, jostain olin sellaista lukevinani? Uudempi ja toimintavarmempi kai siten.

                                          ​​​​​​Laitan tänään nuo takaisin ja koitan kattella mitä VCDS sanoo arvoiksi, kun tutkiskelen tarkemmin, sekä tsekkaan korkeapainepumpun hihnan, uuskin pitäis olla mul kiristäjineen nurkissa, niin se samal vaihdellen. Vesipumppu yms vois olla kans asiallista vaihtaa jo, sekä muut keulilta, hihna(t)? Auto ollut mulla 5-6vuotta, eikä häröilyjä, jonkun 45tkm ajanut ja n. 225tkm nyt.

                                          Tältä näytti ecun alle ensikurkkaus.

                                          edit: Testasin tuon 614 releen, naksahtelee normisti, räppäilee oikein kevyesti ja ohmit nolliin 30-87 piirin osalta kun kytkeytyy. Mutta samapase silti vaihtaa harrastamisen vuoksi. :) Sitten tuon vanhan jättää varaosalodjuun pyörimään. Mutta seuraavaksi sitä polttoainelinjaa paineiden osalta tutkimaan, lämpimänähän kai se tulis katsella, mutta nyt mennään näin, sekä pumppua koetellen ja jännitteitä etsien.
                                          Click image for larger version  Name:	4EFNgou.jpg Views:	0 Size:	153,5 Kt ID:	1919122
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut mäggäri; 6.6.2021, 12:44.

                                          Comment


                                          • Onko normaalia että autoa voit startata ilman, että jalka on jarrupolkimella? Testasin tossa kahdella toisella autolla, kun juolahti mieleen että eikös tulis olla poljin painettuna, jotta voi startata. Toinen audi ilmottaa vaan että laitappa jalka jarrulle ja ei siis inahdakaan. Siinä missä B7 ei merkitystä, vaan yrittää startata kumminkin päin.

                                            Sekä mikäli oikeat avaimet nyt oli kädessä, niin keskuslukitus on mykkänä kakesta, aiemmin molemmat kaket toimineet ja paristotkin vaihdettu vuosi sitten. Menen nyt ennen kiekkopeliä vielä testailemaan kakeja. Eli voisko olla lopun kaiken jossain virtalukonpohjassa/ko. seudun tunnistimissa vikaa ja IMMO hakkaa käsille, ei anna käynnistyä?

                                            edit: Molempia avaimia käytetty viikoittain, nyt ei kumpikaan kelpaa ees keskuslukitukselle.
                                            Viimeksi muokannut mäggäri; 6.6.2021, 20:07.

                                            Comment


                                              Niin onko se tiptronic? Manuaalin kanssa ei tuommosta tarvii.
                                              Avaimet tarvii parittaa autoon uudestaan nyt kun ecu kävi virrattomana/ akku oli irti.
                                              https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-a4-b7?t=67023
                                              Viimeksi muokannut vV8m5; 6.6.2021, 21:30.

                                              Comment


                                              • On juu tippi, ASB koneella.

                                                Ja avaimet toimii taas. Huomenna suojaa pois ja korkeapainepumpun hihnaa tsekaten.
                                                Viimeksi muokannut Killeri; 6.6.2021, 21:55. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja jyrkipes Näytä viesti
                                                  Auto seisoi tunnin tai pari jonka jälkeen kävin pidemmällä koeajolla ja logitin paineita koko ajan. Nyt ei tullut yhtään sakkausta ja katson että auto tuli kuntoon.

                                                  Kooste:
                                                  -tankissa olevan siirtopumpun rele rikkoutuu
                                                  -systeemi pääsee kuivaksi.
                                                  -Rele uusitaan mutta se ei auta ilmaamaan (koska muualla vikaa?)
                                                  -saadaan ilmat pois tukkimalla korkepainepumpun paluu ja auto käyntiin
                                                  -pumpussa/railissa/muualla oleva ilma aiheuttaa alkuun sakkausta ja railipaine ei seuraa haluttua kun on paljon syöttöä
                                                  -ongelma poistuu ajamalla

                                                  Kohti seuraavaa vikaa ja uutta remonttia.
                                                  Eipä ollutkaan. Vuorokausi myöhemmin kaupungilta hinaamalla kotiin.
                                                  Nyt raili ja se kp-pumpulle menevä kirkas putki olivat kuivia.
                                                  Kokeilin tuleeko polttoainetta suodattimelle irrottamalla pumpulta tulevan letkun suodattimesta. Kun pumpun laittoi VCDS:llä päälle-pois -tilaan, pieni virtaus näkyi mutta kun sen tukki kevyesti peukulla niin loppui tulo heti.
                                                  Otin vanhan siirtopumpun ja laitoin sen imemään dieseliä veneen tankista. Virtausta oli heti reilusti ja kokeeksi kytkin tuon testikombon syöttämään autoa. Lähti samointein käyntiin.

                                                  Purin tankin pumppua esiin ja kokeilin sen syöttöä suoraan tankista. Sama juttu, kevyt liru vain, joten vika ei ollut välillä olevissa letkuissa (tankilta-suodattimelle). Samalla huomasin että tankin sisällä roiskui polttoaine heti kun pumpulle antoi ohjauksen.
                                                  Nostin pumpun pois ja huomasin että roiske tuli ylimääräisestä nipasta. Kokeilin vielä erikseen venetankissa ja kyllä, soosi karkaa siitä pienemmästä nipasta, kun sen tukkii niin antaa painetta mukavasti ja virtaus kasvaa dramaattisesti "oikealla" puolella.

                                                  Alkuperäisessä tuo nippa on tukossa tai sieltä ei tule mitään. Tässä "yhteensopivassa" tarvikepumpussa sieltä tulee soppaa, mutta jos sen tukkii niin soppa siirtyi virtaamaan syöttöletkuun.
                                                  Koska parhaat ratkaisut yksinkertaisia, vetäsin nipan ruuvilla umpeen ja nyt aine siirtyy kuten moottori vaatii.
                                                  Ohessa pari kuvaa.

                                                  Epäselväksi jäi, onko tuo tarkoitettu joksikin ylipaineenestoventtiiliksi, eli jos paine kasvaa liikaa syöttöpuolella niin antaa tuosta toisesta nipasta vuotaa suoraan tankkiin. Muistelin nähneeni joissain tarvikepumpun kuvissa tuossa semmosen hatun mitä tässä pumpussa ei ollut.

                                                  Arvelen että kestää vielä tarpeeksi tuommoisenaan.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • Mikäs ryhmänumero näis V6 on jolla saa pumppua ohjailtua? Oon va löytänyt 2.0tdi yms ohjeet UDS/Non UDS ja nehän ei päde näis. Eilen output testil hyrskytin pumppua, on siel eloa toki, mut ois kiva myös oikein hoitaa homma.

                                                    Comment


                                                      Muistaakseni b7 kopassa ei löydy sellaista kanavaa vcdsllä että saisi ajeltua tankkipumppua suoraan. Pitäisi saada jatkuvavirta sen releelle hyppylangoilla.

                                                      Toinen audi ilmottaa vaan että laitappa jalka jarrulle ja ei siis inahdakaan. Siinä missä B7 ei merkitystä, vaan yrittää startata kumminkin päin.
                                                      Voiskohan siellä nyt olla jarruvalokytkin viallinen, tai tippikepin tunnistin joka haistelee missä asennossa se on.

                                                      Comment


                                                      • Unohtui sanoa että "toinen audi" on 2016 A3 2.0tdiq 184hp S-Tronic, joten voipi olla eri toimintaperiaate. Mutta muistelisin jo -97 vuoden 626 Mazdasta, sekä -05 vuoden Mazda6 autosta, että jalka piti olla jarrulla jotta sai starttua...? Tästä kaikesta vaan tuli mieleen.

                                                        Olikos tää tippikepin asentotunnistin missä, siinä kepin tyvessä olevassa ns. kasetissa joka nousee piirilevyineen könttänä ja siis kokonaisuutena isompi osa joka vaihtaen? Joskus tullut videoita katteltua yhdestä sun toisesta aiheesta, lähinnä yleisimmistä vioista.


                                                        Mutta noin muutoin tämä A4 B7 joka nyt potilaana, antaa normaalisti vaihdella kepin asentoa ja MMI-näytöllä näkyy mitä valittuna, sekä se punainen valo palaa siin kepin tyvessä (jossa jalan ikoni), ja sammuu kun laittaa jalkaa jarrulle. Siitä huolimatta antaa startata tosiaan kumminkin tavoin. Olisipa toista B7 jolla testata havaintoa. Sade kun hellittää niin ihmettelemään sitä korkeapainepumpun hihnaa, en ole ikinä tarkastanut edes.

                                                        Oispa ees jotain tolkun vikakoodeja, niin suoraviivaisemmin pääsis eteenpäin. :D


                                                        Tankkipumpun rele josta mainitset, on kaiketi J17 ja löytyypi mistä? Periaatteessa output-testillä naksuttelemalla löytää sijainnin, mutta infot kelpaa. Nimittäin joka tapauksessa aion testata tuota pumppua ja mahdollisesti jopa vaihtaa sen, ettei leivo sitten joskus. Ja tuolla metodilla sais tankin tyhjättyä vaihdon ajaksi kenties helpoiten?
                                                        Viimeksi muokannut mäggäri; 7.6.2021, 18:03.

                                                        Comment


                                                          No sekin on siellä ecun alla, ja oikeastaan tässä ei taida olla sen tankkipumpun pyörittelystä juuri hyötyäkään.

                                                          Tämmöinen löytyi ulkomaan foorumilta:
                                                          The relay is below ecu it has I light green wire going to it a 5 pin, the pump in the tank is only a scavenge pump and it feeds the common rail pump 1/2 bar it doesn't buzz on ignition or crank the common rail has a lift pump that sucks up 240 litres per hr. I'd try tow the car it could be a faulty crank sensor when it's towed it builds up impedance and fires. We have one in for engine rebuilds got all the pump equipment for testing. Ask a diesel specialist to check the common rail pump on the car with the Delphi sealed rail kit it's accurate and should put you in the direction of getting it solved.
                                                          Tokikaan tippiä ei kannata paljoa hinailla.


                                                          Sen verta monisäkeinen nyt tämä ongelma (avainten nollautuminen ei liittyne näihin jos kerta sulla oli jo akku irti) että jotain virta/maadotushäröäkin autossasi voi olla kun kerta ecuun ei yhteyttä yms. Oletko tarkistanut akun kaapelien kunnon ja maadoituspisteen?
                                                          Yksi kokeiltava keino voisi olla vielä kertaalleen nollata ecuun liittyvät vikakoodit irroittamalla akunkengät ja laittamalla ne hyppylangalla yhteen ja pitää yhdessä n. 15s. Purkaa näin jäännösvirrat eculta, jos siellä nyt jotain olisi niin tämä voisi nollata viat.
                                                          Viimeksi muokannut vV8m5; 8.6.2021, 01:24. Perustelu: Aikalisäys

                                                          Comment


                                                          • Vaihtelin eilen sen kiristäjän ja CR-pumpun hihnan, josta sai lisää tekemistä jahka auto käy, eli imusarjat pois ja niiden puhdistus. :D Kiristäjä jonka otin pois oli audilogoin (liekö ollut alusta asti) hihna aika huonona mut hampaat tallessa.

                                                            Sitten vois vaihtaa kampiakselin asentotunnistimen, hehkut, hehkureleen, vesipumppu yms. mitä mieleen tuleekaan, jotta mukavampi fiilis ajella kun tietää että hoivattu on.
                                                            Viimeksi muokannut mäggäri; 8.6.2021, 11:20.

                                                            Comment


                                                              Hyvähän se on kaikki kerralla uusia kun siellä touhuaa. Suosittelisin myös tilaamaan uudet hehkun hatut. Teppospiidiltä n. 30e kpl ja siinä tulee n. puolimetriä johtoa niin voi tehdä liitoksen johonkin kauemmas ja ehjään paikkaan.
                                                              Tärkeintä tietysti olis saada se käyntiin ensin, vai joko pärähti?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X