Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0l TDI ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Noniin kokeilin siirtopumppua antamalla virtaa, hyvin toimii. Vaihdoin suodattimen ja siltikään ei toiminut. Sitten aloin katsomaan kun startatessa korkeapainepumpun päässä ei pyri kiekko ollenkaan ja revin auki ja puuttuhan sieltä sitten ne hampaat. Aluksi kumminkin oli semmoinen kohta ilmeisesti missä oli hampaita kun katsoin sinne. Hihnan vaihdon jälkeen toimii kun kuuluukin.

    Comment


    • Vielä on tuo aiemmalla sivulla kesäkuussa zipannut auto telakalla, keskittynyt lähinnä muihin töihin tässä.

      Mutta tänään kun kävin ihmettelemässä ja hieromassa, sain käyntiin imusarjojen ollessa auki vielä, vaihdeltuani CR-pumpun hihnan. Sammutin toki samantien.


      Lähti käyntiin kun pumppasin tokan startin ohessa kahdesti kaasupedaalia, mikä juttu tää nyt on jos tuollainen auttaa sitten? :D Tämä mikään vaijerikaasuinen bensakone ole. Aiemmin kun ei ole luvannutkaan. Laitan imusarjat ja muutoinkin konehuoneen nippuun ja kokeilen heittää lenkin. Sekä mikäli vielä starttailee mukavasti niin suuttimien arvot vois laittaa lukien.


      Polttoainesuodatinkin vaihdettu 2-3vuotta sitten viimeksi, kilsoja ei ole tullut kuin varmaan 15tkm tuona aikana.

      Comment


        Miten monen sentin köntsäkerros siellä imusarjojen sisällä on? Olisko sammutusläppään liittyvää, jos se on jumissa. Kannattaa tuktkia hutkia ja putsailla niitä imusarjoja&sammutusläppä.
        Viimeksi muokannut vV8m5; 21.7.2021, 10:41.

        Comment


        • Läpät liikkuu ihan iisisti, mutta ohan siellä ryönää. Meen takas autolle tästä ja otan fotot. Myöhemmin viikolla ronaten ne irti ja putsaten, unohtamatta kaasuläppää, sekä osakasa tilaten + suuttimia mitä todennäköisimmin.

          Meinas alkaa hieman käymään järjen päälle kuten viimeksi, kun ei oikein mitään tolkun vikakoodia, ei vaan suostu starttaamaan. Aiemmin kun näin kuoli, oli turbo hajalla eikä se ilmoittele mitään, ryytyi ajosta vaan kun jumitti ja tukotti "hengityksen". Silloin viimeisenä hommana otin ahtimelta liitokset irti ja hyvin starttasi. :)

          Click image for larger version  Name:	OGe3mHUm.jpg Views:	0 Size:	15,4 Kt ID:	1921697

          Ja suutinten osalta tämmöisiä, lämpimänä, tyhjäkäynnillä:

          Click image for larger version  Name:	suuttimet.jpg Views:	0 Size:	58,3 Kt ID:	1921699


          Eli onkos siinä vaatimattomasti 4kpl suuttimia terapian tarpeessa? ;D
          Viimeksi muokannut mäggäri; 18.7.2021, 20:56.

          Comment


            Viime kesänä omasta putsasin nuo kaikki imusarjat ja tehokkain keino oli ruiskuttaa hieman irrotusöljyä (wd40, crc...) sinne imusarjoihin ja antaa hetken imeytyä. Sitten töhöllä tai nuotiosta liekkiä ja antaa palaa sen karstan. Palaa semmoiseksi rapeaksi, joka sitten irtoaa helpommin kaapimalla pitkillä meisseleillä, puukepeillä ja teräksisillä putkiharjoilla. Lopuksi vielä joku kemiallinen liuotuspesu pari kertaa (mrmuscle, cold degreaser, pö...). Ja myöhemmin kun kaikki on kasassa ja jos haluaa saada imuventtiileistäkin loppuja paskoja pois, voi siitä imusarjan päällä olevasta tulpatusta reiästä suhuttaa esim. tätä:
            https://www.motonet.fi/fi/tuote/6080...tusspray-400ml

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja mäggäri Näytä viesti
              Eli onkos siinä vaatimattomasti 4kpl suuttimia terapian tarpeessa? ;D
              Vie hiiren kursori siihen arvolaatikon päälle niin näyttää suositusarvot, en nyt muista oliko se jotain +-2,99.
              ​​​​​​
              Lue ennemminkin kanavat 72-77, niistä näkee suutinten ruiskutusajan millisekunneissa, ne kertoo enemmän suutinten kunnosta. Kunhan ne on jotain luokkaa alle 30ms niin pitäis olla vielä ok. Kärytteleekö se tyhjäkäynnillä?
              Viimeksi muokannut vV8m5; 18.7.2021, 22:03.

              Comment


              • En ole huomannut minkäänlaisia ylimääräisiä savutteluita.

                Vilkaisen tänään nuo kanavat vielä, tarviiko ihan logia tallennella vai riittääkö tyhjäkäynti?

                Entä mikäs noiden imusarjojen kanssa se fiksuin toimenpide? Vanhat putsaten ja niihin korjaussarja, vai kaik läpät pois akseleineen kun putsailee ja läppämoottorien tilalle jotkut "huijausboxit"?

                Comment


                  Riittää kun lukee ne arvot sieltä kanavilta tyhjäkäynnillä.

                  Ne läpät voi poistaa kokonaan ja ohjelmallisesti sen jälkeen, esim. Jklän Tdi-Tuningilla 250e se ohjelmointi. Toisaalta uudet imusarjat esim. Autodocilla 80e-200e riippuen valmistajasta. Tyyli vapaa oman maun mukaan.

                  Comment


                  • Ja siinä niitä arvoja alla. Tänään käynnistyi normaalisti vuorostaan, kun eilen kengitin saatuani käyntiin.

                    Click image for larger version

Name:	suuttimet2.jpg
Views:	147
Size:	122,7 Kt
ID:	1921728

                    Comment


                      Näyttäs nuo pelkääjän puolen suuttimet kaipaavan huomiota? Ehkä vaihtas alkuun vaan ne prikat niihin (kaikkiin) ja ajais yhden vajaan tankillisen Forten kanssa, sitten katsoo mihin suuntaan arvot muuttuu. Nää suutinjutut löytyy paremmin tuolta '3.0tdi suuttimet' -ketjusta.

                      Comment


                      • Tarkotat vissiin nuo 075-076-077 jos oon oikein ymmärtänyt et kuinka ne lasketaan. :)

                        Saiko ne prikat vaikkapa tollasesta kuin Teollisuuspalvelu joka tässä Hämeenlinnassa? Myy maatalouskoneisiin yms kaikenlaista. Siis että kelpaa ihan kupariprikat jotka mittojensa osalta vaan täsmää?


                        Tekeeköhän kukaan niille mitään putsaushommia jossain "suutinpenkissä"? Joskus kauan sit youtubesta tullut katottua jotain videoita, en muista yhtään minkälaista laitteistoa vaatikaan.

                        Comment


                          Eikun sylinterit 1, 2 ja 3. Kuskinpuolella 4, 5 ja 6 syyläristä alkaen.
                          Click image for larger version

Name:	Screenshot_20210720_182501.jpg
Views:	88
Size:	34,3 Kt
ID:	1921839
                          Kannattaa ne oikeat prikat laittaa, perus ad:t ja fixukset osaa kyllä tilata jos ei oo valmiiks hyllytavaraa.

                          Ultraäänipesurilla noita on jotkut pesseet ja saaneet ainakin nuo korjausarvot tasoittumaan.
                          Viimeksi muokannut vV8m5; 20.7.2021, 17:25.

                          Comment


                            Pitäis olla muistaakseni prikkoja ihan Motonetissä, todennäköisesti tiskin takana ovat.
                            (26-00042) ei tosin Hml saldoa.

                            Tai sit jos Hml ni ennemmin Hämeen Diesel kannattaa käyä kysymässä, ja jos kiire ni marmori tietty kans.

                            Comment

                            Working...
                            X