Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AKE hyytyy pakkasella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AKE hyytyy pakkasella

    Eli eilen alko ku siskon mies soitti et hyytyy eikä tahdo totella kaasua. 90 km/h pysty ajaan. Tänään auto kävi marmorilla ja viat näytti imuvuotoa. Asentaja oli käyny koelenkillä eikä mitään ilmenny, ahdot oli ollu täysin kunnos. Auto toimi täysin normaalisti haettaes mut ku oli hetken ollu -25 pakkases niin sama homma. MAFfin johdon irrotus ei vaikuta, naftasuodatin vaihdettiin huollos tänään.

    Osaisko joku sanoa mistä tuollasta vikaa vois ruveta katteleen? Varmaan taas kun auto on hetken lämpöses niin pelaa taas hetken pakkases. Onko jokin asia mikä vois vetää jäähän ja aiheuttaa tuon?
    Viimeksi muokannut horch; 18.1.2011, 16:59.

  • #2
    Tuosta viasta voi todennäköisemminkin syyttää MAP-anturia. Joko anturin piuha poikki, liitos pätkii tai itse anturi romu. Veikkaan liitintä. Antaa vian 00519, signal intermittend. Aluksi puhdistus ja jos ei toimi, anturin vaihto. Tarkista se tarkka vikakoodi ensin. Anturi sijaitsee imuputkistossa kuskin puolella, melko ahtaassa paikassa.

    Comment


      #3
      Kiitos! Huomenna todennäkösesti pääsen lukeen viat. Toivottavasti olis pelkkä anturivika.

      e: Onko se albumis nimellä "Thrust sensor"?

      e2: Kuitis oli kuulemma vikakoodi sanottuna. Oli ollu 00575, säätöarvo alittunut. Voiko olla MAPpi vika ku koelenkillä kumminki ahto normaalisti? Antaako viallinen N75 vikakoodin?
      Viimeksi muokannut horch; 5.1.2011, 20:15.

      Comment


        #4
        Mulla on ollut tossa BJB koneessa sellasta, että pakkasella ei N75 tahdo välillä pelata. Sillon ei ole turbo tietenkään pelissä ja auto ei kulje mihinkään.
        En tiedä pitäskö siitä kuitenkin tulla vikakoodi, jos itse venttiilissä on vika. Arvataan, että alipaineletkut jäätyy tai VNT säätö ei toimi.

        Comment


          #5
          N75:ta koitettiin enshätään putsata mut meni huonommaksi. Nyt ei tahdo jaksaa mennä edes. Ilmeisesti tästä voi päätellä et koko vika johtuu viallisesta N75:ta? EGR:n letkuun pantiin samalla tulppa mut ei kai se ny tuollasta voi tehdä?
          Viimeksi muokannut horch; 16.1.2011, 20:08.

          Comment


          • #6
            Ei johdu egr-tulppauksesta. Ellei sitten ole letku irronnut toisesta päästä siinä tiimellyksessä.

            Comment


              #7
              Tänään tuodaan vähä hoitoon potilasta ku siskon mies tarvii työs autoa sen verran paljo ettei voi nilkutella tuollasella vajaatehosella eikä se varmaan hyvästäkää oo. Uskaltaako käyvästä autosta ottaa sen turbon kellos olevan letkun irti ja kokeilla imeekö se? Vai onko siitä mitää hyötyä? Mietin et sais jotenki vähä todennettua sitä et onko N75 tosiaan ihan paskana.

              Comment


                #8
                Huomasin tuos et melko iso alipainevuoto on koska ku nyppää sen letkun irti joka haarautuu jarrutehostimen putkesta ni ei tunnu mitää vastusta ku sitä imee. Eikö tuon alipainepiirin pitäsi kumminki olla tiivis vaikka auto ei käy? Jos kerta N75:ki toimii alipaineen avulla.

                Comment


                • #9
                  Alipainepumppu

                  Tarkista se alipainepumppu, imeekö? Siitä eteenpäin letkuja pitkin, jos pumpulla on imua. Voihan siellä olla vesitippa putkessa esim. kondenssivettä.

                  Comment


                    #10
                    Eikös tehostajan letkussa ole takaisku? Tehostajassa pitäisi olla paine hyvän tovin kun moottori on sammuksissa.
                    Ja kyllähän alipaineputkisto pitää olla tiivis. Toisaalta jos siellä on pienikin vuoto, esim joku pikkuletku irti, niin ainakin AJM 1.9:ssä katosi heti turbo pois pelistä. Mulla pääsi irti tuossa jokin vesiletkun alipainesäätimen letku pari kertaa.

                    Comment


                      #11
                      Kyllä uskosin et alipainepumppu pelaa koska jarrut pelaa täysin.

                      Ja kyllähän alipaineputkisto pitää olla tiivis.
                      Sen takia jäinki vähä ihmetteleen. Pitää ny tänään tutkia vähä tarkemmin josko jostain löytys vuotokohta.

                      Comment


                        #12
                        Jarrutehostajan letkustahan voisi tehdä painetestin alipaineputkistolle pienellä paineella?
                        Onhan siellä noita kalvollisia alipainesäätimiä, jotka voi ruveta vuotaan syystä tai toisesta. Vikakoodeja moisesta ei varmaan synny.

                        Comment


                          #13
                          Selvä suhina kuuluu jo imieski, ei tarvi edes paineilmaa. Joku kalvo on kyllä revenny kunnolla.

                          Comment


                          • #14
                            Turbon säätökellon kalvo?

                            Comment


                              #15
                              Ehjä on. Tanko liikkuu noin 20mm ja kieli jää letkuhun kiinni. Ainaki se "Made in USA"-venttiili vuoti siinä paisarin alla. Sen hain jo uuden, siihen saa jo kielenki kii :) Tarviiko se N75:n vieres oleva venttiili ollenkaa alipainetta jos EGR on disabloitu? Ku ainaki kattelemalla ymmärsin et ohjaa vain EGR:n toimintaa.

                              e: N75:n kalvoki paskana, samoin vieres olevasta (nyt tarpeeton?) venttiilistä.
                              Viimeksi muokannut horch; 18.1.2011, 21:25.

                              Comment


                                #16
                                Uus N75 ja alipainelähtö tulpattuna viereisestä venttiilistä (vissiin siis N18). Paikallaan kaasuttaes rykiminen hävis 2500 kierroksella ja turbon tanko rupes liikkuun. Yllättäen uudenkaa N75:n alipainelähtö EI oo tiivis. Kaippa nahkurit on tienny sit mitä tekee :) Mut vanhasta oli kalvo revenny kunnolla ku sen aukasin. Viä ku saan Navin pelaamaan ni pääsee kokeileen mitenkä kulkee.

                                Comment


                                  #17
                                  Kalvo: http://i288.photobucket.com/albums/l...ri/Kuva232.jpg

                                  Kara: http://i288.photobucket.com/albums/l...ri/Kuva233.jpg

                                  Venttiilin toiminta on vähä hakuses koska siis uusiki venttiili päästää ilmaa läpitte. Joka tapaukses tuntuu lähtevän ihan kiitettävästi nyt :)

                                  e: Ja N18 ei saa nyt ollenkaa alipainetta. Vikaa ei anna vaikka venttiili onki tukos.

                                  Comment


                                    #18
                                    Vika jatkuu. Eilen teki taas sen että ajaes hyytyy eikä tahdo loivaa ylämäkee jaksaa nousta. Sitte yhtäkkiä taas palautuu, ilman mitään sammuttamisia tai muuta. Jumittava egr voi ilmeisesti tehdä tuollasta? Onko muita vikavaihtoehtoja?

                                    Comment


                                      #19
                                      Kierrokset ei pompi tyhjäkäynnillä tai muutakaan semmosta nykimistä ei ole?
                                      Noita ilmavaivoja nyt parista eri autosta löytäneenä tarkistaisi myös tässä tapauksessa ilmaongelmat.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei mitää sellasta. Voima on vain kateis. Sitte ku ilma tästä vähä lauhtuu ni taas pelaa täysin.

                                        e: Tietääkö joku saako AKEssa säädettyä vag-comilla egr:n minimiin? Jos joku tietää ni voisko vääntää rautalangasta ohjeet ku itellä ei oo mitää hajua miten tapahtus?
                                        Viimeksi muokannut horch; 14.2.2011, 15:05.

                                        Comment


                                          #21
                                          Siis toi on varmaan ihan vaan jumiva ahin, mä luulen.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mutta tanko kumminki tuntus liikkuvan ihan nätisti ku kokeilee. Mitään takertelua ei tunnu.

                                            Comment


                                              #23
                                              Nyppäsinpä turbon irti ja pakopesäs näky et sinne olis iskeytyny jotain kovempaa ja samalla se siipipyörä olis vähä ottanu itteensä. Mulla ei juuri turboosta oo mitää tietotaitoa eli voiko tuo tehdä tinkiä vain pakkasella? Kaluahan tuosta ei ilmeisesti enää tuu. Karstaa oli yllättävän vähä ja rinkula joka liikuttaa niitä siipiä liikku aiva hyvin.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kävääsin tuos luottokorjaajan työnä ja kehu että sellanen on mahdollista että ennakko menis kovalla pakkasella niin paljo pieleen et menis kartalta pihalle. Vikakoodina oli taas ahtopaineen säätöraja alittunut eikä ahtovuotoja kyllä oo. Turbon osat on nyt pesty ultraäänipesurilla ja imusarjat ja haaraputki putsattu kiiltäviksi. Voiko MAPpi oireilla ilman että antas vikakoodia?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kokeile

                                                  mappi anturi putsaukseen ja kuumana paikalleen kun muu auto kylmä. Pitäisi vaikuttaa vian hakuun.

                                                  Tai putsaat sen ja laitat paikalleen.

                                                  Lämmität sitä kun muu auto kylmänä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Pitääpä kokeella. Ei taida Allroadista saada irti ilman umpion irrotusta joka vissiin taas tarkottaa puskurin irrotusta..

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Allroadista ei kokemusta mutta normi C5:n umpion saa irti puskuria irrottamatta.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ennakko oli kohdallaan. Vaikia enää keksiä mitää syytä jos (kun) seuraavilla kovilla pakkasilla hyytyy. Vetää tosi ilosesti näillä ilmoilla nyt. Eipä jää enää ku jonkun paikan jäätyminen vaihtoehdoks. Ku vain tietäs mikä vetää jäähän. Missään välis ei kumminkaa oo MAPista antanu vikakoodia. Aina sama vikakoodi, 00575 eli ei oo ahtanu tarpeeksi.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ake:ssa egr:n minimalisointi menee seuraavasti:

                                                          - vag-com kiinni -> engine
                                                          - login, sinne näpyttelee 26261 ja do it/ok
                                                          - seuraavaksi adaptation, sieltä muistaakseni group 3 (lokeroissa näkyy maf act. ja spec.) ja lukema niin suureksi kuin se antaa laittaa
                                                          - sitten test ja save

                                                          Tuleeko ongelma kesken ajon vai pelkastään käynnistyksen jälkeen?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jos on tosi kylmä (yli -25) niin hyvin todennäkösesti vika on heti käynnistäes. Voi myös tulla kesken ajon ja voi myös hävitä itekseen kesken ajon. Hetki lämpöses tallis ni taas pelaa hetken. Tyhjäkäyntiä käy kumminki ihan normaalisti vika päällä.

                                                            Miten suuri luku voi suurinpiirtein olla jota voi kokeilla? Ilmeisesti pitää aina luvun jälkeen kokeilla testiä? Mitä tuo loginin numero tekee ku sen näppäilee? Sori tääs kysymysten määrä mut ku en koskaa oo näin syvällisesti oppinu vag-comia käyttään.

                                                            e: Onko tämä oikee grouppi ku en aiva noilla teksteillä löytäny mitää grouppia?

                                                            Viimeksi muokannut horch; 22.2.2011, 16:54.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X