Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 2.0TDI Tankin tyhjennys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 2.0TDI Tankin tyhjennys

    Huomenia...olin kolmeviikkoa reissussa ja autoon jäi kesädieselit ja eilen kärry hyytyi keskenajon mutta lämmittyään taas lähti ongelmitta käyntiin. Eli nyt pitäisi saada puolitankkia otettua tankista pois ja talvidieselit tilalle kun tuntuu noi pakkaset jatkuvan ainakin vielä ensiviikon. Ajatuksena oli hakea pari kanisteria ja letku ja imaista loput tavarat pois. Ajattelin kuitenkin kysyä teiltä ennen kuin käyn tarvikkeet ostamassa ettei noihin "suht" uusiin autoihin ole rakennettu jotain estoa ettei tavallista letkua pysty pohjalle asti tunkemaan. Tai jos on joku muu helppo keino niin ehdotuksia otetaan vastaan. Kiitoksia jo etukäteen.

  • #2
    Saattaisi auttaa jos tankkaisit vain tankin piripintaan talvilaatua, jolloin ei tarvitsisi tyhjentää mitään. Kun kerran käyntiin lähtee niin ei se pelkkä kesälaatukaan vielä ihan siirappia taida olla.

    Nesteen sivuilla näkyy olevan -10 astetta kesälaadun suodatettavuus. Jos sieltä etelästä löytyisi jostain -25 tai enemmän pakkasta kestävää ainetta niin se saattaisi riittää. Olettaen tietysti että siellä ei ole yli pariakymmentä astetta pakkasta.

    Linkki nesteen sivuille:http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?p...2698,2707,3361
    Viimeksi muokannut mikas; 27.11.2010, 09:01. Perustelu: linkki...

    Comment


    • #3
      Samoilla linjoilla ku mikas, talvilaatuu vaan tankki täyteen. Eilen kävin pari autoo hinaamas tienvarresta pajalle saman asian takia. Niihin vaihdoin kyl suodattimet ja tankkiin Diesel 100 ja talvilaatuu ni molemmat pelitti hyvin.
      Molemmissa kesälaadut tankis,noin puol tankkii..

      Comment


      • #4
        Ei näistä nykyautoista mielestäni saa tavaraa ulos täyttöaukon kautta, eli siellä on juurikin "estoja" ettei löpöä varasteta.

        Comment


        • #5
          Juu, taidampa käydä lurauttamassa tankin täyteen ja toivoa parasta.

          Comment


          • #6
            Suodattimelta paluuletku irti ja tilalle joku letku mikä kanisteriin, ei muuta kun auto käyntiin niin kohta on tankki tyhjä.

            Comment


              #7
              Paikallaan käytettäessä paluuvirtauksen määrä on niin suuri, että talvilaatu varmastikin sekoittuu ja toisaalta ainehan lämpenee aika paljon pumpun ja ja putkiston läpi kulkiessaan. Paluupuolen putkessa on yleensä jäähdytinlevytkin.

              Comment


              • #8
                Juu, näyttää että pelittää ihan hyvim 50/50 seoksella...1/4 tankista ajettu eikä ole ollut mitään ongelmia...kop kop kop....

                Comment

                Working...
                X