Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-04 2.5tdi 4MOTION passatti ei puhalla lämmintä oikein?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Käsittääkseni ainakin forten tuotteet saisi olla sisuksissa pitempäänkin? En osaa sanoa satavarmaksi, kun en ole moisten kanssa pelannut.

    Tosiaan jos aine alkaa vaikuttamaan ja irrottamaan töhkää jäähdytysjärjestelmästä, niin varmasti huomaat sen siitä että alkaa puhisemaan lämmintä ihan kunnolla suuttimista. Sitten ottasin pois kun alkaa kuumaa tulemaan kunnolla.

    Googleen kun laitat "jäähdytinjärjestelmän puhdistus" jne. niin löytyy muilta foorumeilta noita vippaskonsteja enemmänkin... Tiskiainetta ei kannata laittaa, kun alkaa syövyttämään osia.

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viesti
      Käsittääkseni ainakin forten tuotteet saisi olla sisuksissa pitempäänkin? En osaa sanoa satavarmaksi, kun en ole moisten kanssa pelannut.

      Tosiaan jos aine alkaa vaikuttamaan ja irrottamaan töhkää jäähdytysjärjestelmästä, niin varmasti huomaat sen siitä että alkaa puhisemaan lämmintä ihan kunnolla suuttimista. Sitten ottasin pois kun alkaa kuumaa tulemaan kunnolla.

      Googleen kun laitat "jäähdytinjärjestelmän puhdistus" jne. niin löytyy muilta foorumeilta noita vippaskonsteja enemmänkin... Tiskiainetta ei kannata laittaa, kun alkaa syövyttämään osia.
      nakkasin litkut paisariin. Ei ollu fortea paikallisessa huoltoasemalla mutta laitoin kuitenkin jotain vastaavaa. Ei ainakaan vielä ole tapahtunut muutosta vaikka ovat olleet jo tunnin sisällä.
      Ja toiseksi ihmettelen myös sitä että kun ajoin halliin auton ja se ei kerennyt kyllä olla sisällä kauan aikaa tyhjäkäynnillä niin jo puhalsi heti lämmintä vaikkei ollut vielä edes koko puhdistus aineita vielä sisällä. En ymmärrä... jotenki tuntuu että jos kenno olis NIIN tukossa, niin tuskin sieltä noin nopeaa alkais tulemaan kunnolla lämmintä vaikka sisälle halliin ajoinkin auton.. Ja isoilla kierroksilla kuului jostain lorinaa(keskivaiheilta konsolin takaa) Mistä kaikkialta tuota kannattais yrittää ilmailla?? yks paikka on kennostolle menevät pikkulrtkut niin toisessa letkussa näytti olevan ilmaus reikä.

      Comment


      • #33
        Ilmaa

        Ilmaa lämmityskennossa. Lämppärin kennoihin jää usein ilmataskuja. Jos siellä on ilmaa, niin se kylmä ilma tulee siitä kylmänä läpi. Kunnon ilmaus kennolle.

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja nuukajussi Näytä viesti
          Ilmaa lämmityskennossa. Lämppärin kennoihin jää usein ilmataskuja. Jos siellä on ilmaa, niin se kylmä ilma tulee siitä kylmänä läpi. Kunnon ilmaus kennolle.
          Nyt alan olemaan itsekkin aika sata varma että tämän illan värkkäyksien jälkeen että ilma taskuja tuola on nyt ja tuosta johtuu tämä kaikki. Puhditelin vielä kertaalleen putkistot ja kennoston. Laitoin kennolle menevistä lähdöistä juoksevaa kuumaa vetta vuoron perään molempiin. Ei sielä paskaa tunnu olevan.
          Uudet nesteet sisään ja sitten aloin pikku hiljaa lisäilemään nestettä lisää ja otin paluu kennostolle menevän paluu letkun pois tai laitoin sen siihen huulille että siitä reiästä pääsisi ilmat tulemaan pois.
          Sitten kun järjestelmä olisi ilmattu kunnolla niin kuuluisiko siitä reiästä lentää vettä koko ajan tyhjäkäynnilläkin? Minä en kyllä saanut siitä tulemaan vettä ennekuin kaasutti enempi ja siinä vaiheessa kun kaasun löysäsi niin sieltä ruikkas vettä.
          Miten hullussa tuon saa ilmattua kunnolla? Edelleenkin kuului nyt sisätiloihin sellainen vaimea loraus kun kiihdytti.

          Ja sitten vielä tähän kennon tukkoisuus asiaan.. Jos tuosta oikeasti olisi kenno tukossa niin eikait sieltä pitäisi tulla lämmintä vaikka auto olisikin ollut sisätiloissa? Hallissa auto käynnissä niin jopa tyhjäkäynnilla tuli LÄMMINTÄ ilmaa ja kun vähän otti kierroksia niin se oli jopa sen jälkeen erittäinkin lämmintä. Pihalle kun vei auton ja pakkasta oli vieläkin -22 niin haaleni heti lämmin ilma. Kun otti kierroksia niin lämmin ilma sitä mukaa lämpeni enempi. Eikös tuo sillon viittaisi siihen että järjestelmässä on ilmaa ja ilmataskuja??

          Kertokaa mulle hyvä ilmauskeino millä tuon saa ilmattua? Nyt on vahva epäilys että kun ilman saisi ulos niin alkaisi lämmintä tulemaan kaiken aikaa.

          Comment


          • #35
            Kokeile nostaa keula ylös jos se helpottais ilmausta.

            Comment


            • #36
              Tyhjäkäynnillä huomasin nyt että savuttaa välillä vähän enempi ja en tiedä olenko jo vainoharhainen mutta jotenki tuntu että se pakokaasu haisi jotenkin oudolle??
              Jos tuossa kansi olisi rikki niin kai se jotenkin ilmenisi??
              Nesteet häviäis,lämmöt seilailisi ja tuskin se puhaltais edes lämmintä ollenkaan? Kun tuo kuitenkin puhalsi tosi mukavasti lämmintä kun vein auton halliin sisälle. Nyt tulee vaan haaleaa?

              Comment


              • #37
                Kenno se oli entinen ja nyt on uus asennettuna ja on LÄMMIN auto myös kovilla pakkasilla,tai ainakin nyt kun oli reilu .-20 niin kyllä piisas lämpöä sisälle oikeinkin riittävästi. Ainut on enään tuo puolilämpimän koneen käynnistäminen. Aamu startti kun kone seissy yön niin hehkuttaa normi hehkutuksen reilu 10.s ja lähtee tosi hyvin käyntiin mutta kun antaa auton seisoa vaikka ajon jälkeen tunnin tai pari ja kokeilee startata niin joutuu kyl sahaamaan aina käyntiin pidempään. Uusin myös akun eli jotain sielä on nyt vielä pielessä. Misää se tuossa sijaitsee se lämpötila anturi,vois kokeilla et mitä se tuumaa kun ottaa sen pois puolilämmintä konetta startatessa..

                Comment


                • #38
                  Se on siinä lohkojen välissä öljynsuodattimen edessä, sininen liitin.

                  Comment

                  Working...
                  X