Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5tdi b6 egr vaivaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,5tdi b6 egr vaivaa

    valoihin/risteykseen pysähtyessä ja siitä liikkeele lähdettäessä tulee melkoinen viive. auto suoraan sanoen stumppaa.
    vikaa tutkittu ja tultu siihen tulokseen että egr venttiili ei toimi oikein. tai lähinnä sen ohjaus.
    egr on kokoajan auki myös täys kaasulla jolloin ahtopaineet katoaa sitäkautta teille tietymättömille. jos egr venttiilin alipaine letkun ottaa irti laite toimii hienosti lukuun ottamatta vikavaloa joka syttyy.

    alipaine venttiilille tulee kokoajan ohjaus virta ja itse venttiili toimii kyllä. egr venttiilikin on uusi.

    mikä tota egr venttiiliä ohjaa? siis sehän tulee eculta, mutta mikä sitä ecun karttaa ohjaa ? ahtopaine/kaasunasento? mikä muu?

    vika koodeja ei kyseinen auto anna.

    -2004 2,5 tdi b6
    onko joku jo keksinyt miten näistä 04 uudemmista saa ton egr:n tulpattua?
    tulpattuna sokella laipalla ei mitään stumppausta ole, mutta vikavalon kyllä sytyttää.
    nyt auto on jokapäiväisessä ajossa egr letku tulpattuna, kun emme ole vikaa löytäneet.

  • #2
    Siis vikavalo syttyy eikä koodeja ole? Ittellä on egr paikallaan mutta letku on irti ja tulpattu...vikakoodeja ei tule ainakaan mulla...

    Comment


    • #3
      sulla taitaa olla sitten vanhempi.
      04 mallista ei voi tulpata egr:ä sekä pelkkä letkun tulppaus sytyttää vikavalon.
      näistä toimenpiteistä kyllä tulee vikakoodi, mutta en juuri nyt muista mikä.

      ammattimies (merkkihuollomies) tutkinut k.o autoa ja hänenkin mielestä vika on egr:n ohjauspuolella.

      ecun kartat on katsottu boksista ja verrattu vastaavaan. tulos:identtiset.
      egr:n aukioloaika pyörii 90-99% vcds:llä katsottuna josta syystä paineet karkaa.

      oisko mitään vinkkejä, mistä alkaa vikaa etsimään. lämpimällä kelillä(+15) ei ongelmaa ollut

      Comment


      • #4
        Eiköös se venttiili toimi ali-/ylipaineella? Eli ahdoilla egr-venttiili on kiinni ja alipaine taas vetää sen auki..? vai hä?
        Vaikuttaisi äkkiseltään että se venttiili jumittaa.

        Comment


          #5
          Varmaan tulee insufficien flow herjaa, en muista tarkkaa koodia.
          Sama tulee tuossa omassa volkkarissa.

          Eikähän tuon voi laipata kuten muutkin uudemmat, eli siihen pitää laittaa luokkaa 8mm reikä laippaan. Tai sitten softaa muuttamalla joko kokonaan disabloidaan tai sen toimintaa voi ilmeisesti myös rajata.

          Ahtopaineellahan tuota täytyy ohjata, eli MAP tulisi ekana mieleen. Itse EGR:n on alipainetoiminen kokonaisuudessaan VNT vehkeissä.

          Comment


          • #6
            map on vaihdettu ei muutosta.

            Comment


            • #7
              Oman egr laippasin umpinaisella laipalla, johon porasin 4mm reijän. Ei sytytä häiriövaloa.

              Comment


              • #8
                Yksi vaihtoehto on pistää EGR tukkoon ja käydä ohjelmoimassa auto niin että ei sytyttele vikavaloja, samalla saa muutaman lisäheposen pellinalle :) (ei stumppaa sitten valoissakaan niin herkästi!)

                Comment


                • #9
                  joo tarvii laippailla, mutta kiinnostais vaan tietää mikä tuon vian aiheuttaa, kun oma tismalleen samalla tekniikalla oleva ei tee tuollaista.

                  täytyy vielä kerran vertailla vcds lukemia jos jotain löytys, ja sitten tulppaa
                  tai ohjelmaa.

                  mulla löytyy toi kwp 2000 ja olen koneelle ottanut kartat boxilta, mutta siihen loppuu tieto/taito ja en osaa/uskalla muokata karttoja, joten tarvii pelkän egr:n takia kuskata jollekin ammattimiähelle siis mikäli softalla hoitaa tuon.

                  Comment


                  • #10
                    Jos vilkaset siihen imusarjoille menevään putkeen, mihin EGR putki liittyy, niin yllätyt kyllä kovasti. Tämän jälkeen sitten ei tarvitse miettiä että laittaako sinne laipan vai laittasko sittenki sen laipan sinne.

                    Meinaan itelle oli se nokimäärä semmonen järkytys että meni samantien tukkoon se EGR. (Seuraavassa katsastuksessa savuarvot olivatkin niin maltilliset, että katsastusmieskin ihmetteli)

                    Comment

                    Working...
                    X