Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin lämpötila-anturi (G62) A4 B6 TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin lämpötila-anturi (G62) A4 B6 TDI

    Moottorin häiriövalo syttyi ja vikakoodiksi antoi:

    Address 01: Engine
    Controller: 038 906 019 LJ
    Component: 1,9l R4 EDC G000SG 4910
    Coding: 00003
    Shop #: WSC 63251
    WAUZZZ8E65A035352 AUZ6Z0D0248907
    1 Fault Found:
    17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
    P1256 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: N/A

    Onko jollain tietoa kyseisen osan varaosanumeroa? Ja missä kohdassa moottoria kyseinen anturi sijaitsee?

    #2
    Todennäköisesti 059 919 501A(vihreä) vesiletkussa.

    Comment


    • #3
      Kiitos, oli oikea varaosanumero. Kävin tänään hakemassa uuden anturin ja kokeilin vaihtaa, mutta vanha anturi oli niin jumissa että ei käsivoimin lähtenyt. Paikkakin missä anturi sijaitsee, on niin prkl ahdas (rintapellin uumenissa), Vanha sokkakin hajosi pariin osaan, onneksi ostin pari sokkaa varastoon niin sain vanhankin anturin lukittua.

      Comment


        #4
        Oireiliko auto muuten vai paloiko pelkkä häiriövalo?

        Comment


        • #5
          Mitään oireilua ei ole havaittavissa, pelkkä moottorin vikavalo palaa satunaisesti.

          Comment


          • #6
            "...mutta vanha anturi oli niin jumissa että ei käsivoimin lähtenyt. Paikkakin missä anturi sijaitsee, on niin prkl ahdas (rintapellin uumenissa)..."

            Itsekin ajattelin ko.anturin vaihtaa, mutta prkl kun oli tosiaan hankalan näköinen paikka...eihän sinne edes mahdu käsi kunnolla. Kerro ihmeessä kuinka tempun teit JOS saat tuon "pihaolosuhteissa" vaihdettua...
            Ps. sen anturin kun nyppää pois, niin sieltä alkaa kaiketi välittömästi vuotaa nestettä...?

            Comment


            • #7
              Kyllä ne insinöörit ovat keksineet hienon paikan anturille. Ei ole pariin päivään vikavaloa syttynyt, eli jää ainakin toistaiseksi anturi vaihtamatta.
              Oli se aika "ranteet verille" arpomista, kun sitä yritti vaihtaa. Mitään kikkaa en osaa sanoa mikä helpottaisi hommaa.
              Aikanaan vaihdoin IV Tdi Golffiin kyseisen anturin, oli huomattavasti helpompi vaihtaa, liitin irti, sokka pois ja vanha anturi vetämällä pois ja nopeasti uusi anturi tilalle, jottei hirveästi jäähdytin nestettä lattialle valuisi.

              Comment


                #8
                Sitten vielä kannattaa muistaa, että jos antaa liikaa nestettä valua ulos niin joutuu ilmaamaan.

                Comment


                  #9
                  Onkos se sama 1,8t kuin tdi:ssäki? Tossa jotain ohjetta:
                  http://www.audiworld.com/tech/eng66.shtml

                  Tein kuten ohjeessa, ja jäähdytysnestettä ei tullut kuin liraus reiästä:
                  "Make sure the engine is dead COLD before doing this...or you'll get a coolant surprise right in your face. Remove the coolant cap to remove any back pressure, and then replace. This will minimize to eliminate any coolant coming from the sensor socket."

                  Ohjeesta poiketen laitoin ensin uuden anturin reikään ja vasta sitten liittimen anturiin.

                  Comment

                  Working...
                  X