Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1,9tdi Q starttaa huonosti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1,9tdi Q starttaa huonosti.

    Hellou kaikille clubilaisille. eli ostin tässä 4:nnen a4 audin mutta tällä kertaa gekko version.

    kirjoitan ensimmäistä kertaa, koska muissa ei ole ilmennyt ihmeitä.

    Ongelma on starttaus kylmänä.

    eli kun starttaa kylmänä niin lupaa pari kertaa ja sitten lähtee, lämpöisenä ei tätä ongelmaa.

    vaikka auto tolpassa useammankin tunnin niin silti meinaa temppuilla, ei joka aamuista eikä joka starttaus, vain kylmänä tai silloin kun auto seissyt useamman tunnin.

    Hehkut mitattiin, ok. vikakoodi luettu, ok.

    akku pitää vielä vaihtaa. mutta sillä tuskin ongelmaan vaikutusta.

    termostaatti oli autosta ollut rikki pariviikkoa ennen kuin ostin sen ja pariviikkoa minulla. kunnes sain ajan huoltoon. nyt vaihdettu mutta ei vaikutusta muutakuin oikeaan lämpötilan näyttöön.

    Voisiko olla että termostaatti on ollut liian kauan rikkinäinen/ vajaatoiminen että ajoitukset olisi mennyt pieleen?

    niin autolla on ajettu 240000km

    #2
    Pelkkä vastusmittaus ei välttämättä aina kerro totuutta hehkusta. Vai miten mittasitte?

    Comment


      #3
      Pumppari koneessa on hieman eri tavalla tuo ajoitus hoidettu eli en usko ajotuksen olevan ongelma.

      En tiedä onko tuossa vielä diagnostiikkaa hehkuille, mutta esim 2004 vuoden 1.9tdi joka tosin on volkkarissa ilmotteli itse, että pari hehkua on pimeenä.

      Caddyssä on siis kaksi hehkua varmasti pimeenä ja nokka-akselin asentotunnistin död. Silti se lähtee käyntiin hieman pitemmällä sahaamisella kerrasta. Sahaaminen johtuu siitä, että tuo asentotunnistimen sijaan se on kampuran anturin varassa nokan asennon arvailu.

      Comment


      • #4
        mittauksen suoritettiin tietääkseni ihan oikeasti mittaamalla, (ystävän autokorjaamo)

        eli voisko kyseessä olla kuitenkin joku hehku pimeenä tai vajaatoiminen vai voisiko kyseessä olla polttoainesuodattimen takaisku venttiili? onko niissä ollut valskaamista? polttoainetankki ei ainakaan kerää painetta kumpaankaan suuntaan, ei yli tai alipainetta.

        Comment


        • #5
          niin ja tietääkseni ei pössäytä mustaa sahaamisen jälkeen, ja kyse on vain sellaisesta että hörähtää,hörähtää ja lähtee. ei mikään iso asia mutta ärsyttävä koska edelliset on lähtenyt kuin napista painaisi.

          Comment


          • #6
            Jos hehkut tosiaan on kunnossa niin ilmavuoto pa-järjestelmässä voisi olla seuraava tutkimuksen kohde. Epäilisin löpösuodattimen "muoviholkin" o-rengasta.

            Comment


            • #7
              sitä asentajakin epäili, koska niitä kuulemma on vaihdettu aika useasti. vasta viikonyli perjantaina huolto. no mutta ei auta. itse ei viitsi mennä ronkkimaan. tulee pian muutaman minuutin hommasta tuntien ja tuhansien remontti :D

              Comment


              • #8
                Jos ongelma on olemassa jo näillä keleillä, niin ei voi oikein hehkuista olla kyse.

                Ennemmin noi ilmavaivat tuntuis todennäköisemmältä.

                Comment


                  #9
                  Tuossa lienee patruunalla se polttoainefiltteri? Se ei kovin helposti falskaa ja on kyllä helppo itsekkin vaihtaa. Tai edes kiristää.

                  Hörähtely kuulostaa juuri polttoainepuolen ongelmalta juu.

                  Comment


                  • #10
                    Pistän rahani likoon tandem-pumpun puolesta. Luultavasti ilmavuoto pumpun sisällä, tai vuotaa naftaa ulospäin.

                    Comment


                    • #11
                      paljonkas potissa on? :D

                      Comment


                      • #12
                        "paljonkas potissa on? :D "
                        All in!


                        Itellä alko vuotaan naftaa tuo pumppu. Tiputteli hiljalleen pakoputken päälle, joten ei jättäny lammikkoa alle. Aamusin oli pitkä startti, lämpimänä ei mtn ongelmaa.

                        Pumppu kustantaa rapiat 300 euroa.

                        Comment


                        • #13
                          ok, no täytyypi katsoa ja toivoa ettei ihan mahdottomia kustannuksia tulisi näin joulun alle.

                          ilmoitan kyllä heti kun selviää että mikä oli ongelma.

                          Comment


                          • #14
                            isoveikka joka entinen vag konsernin asentaja, veikkaisi akkua? voisiko olla??

                            Comment


                            • #15
                              Viime talven kokemuksella joko löpöfiltterin liitokset tai tandem-pumppu.. kokeileppa ajaa pienillä vaihteilla 1000-1500 rpm kiepeillä. Jos kone meinaa sammua/rytkyttää, niin sitten tandem-pumppu vuotaa ilmaa ku seula. Näin mulla :). ~660e oli lasku, meni liikkeen piikkiin. Vissiin aika yleinen vika, että tandem-pumppu lahoaa 200tkm tietämillä. Tuolta episodia (omassa vielä tuo lämmitin sotki vikahakua kivasti): http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=68998

                              Ja täältä lisää vertaistukea, jos ei ilmasta johdu ja oireet samaan suuntaan viittaavat:
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=88515

                              Comment


                              • #16
                                katsoin juuri huoltovihkoa ja akku,hehkut,polttoainesuodatin yms vaihdettu 224tkm. joten joten. huomasin tuossa samalla että kun starttaa lämpöisenä niin auto aivan kuin aivastaa lievästi. ja kun vetää vaihdepäällä alamäkeä ilman kaasua, eli moottorijarrutuksella niin se ihan kuin jumputtaisi... joten voisiko olla se polttoaine pumppu?? vai imuventtiilit? ilmansuodattimen kautta ei potki takaisin.

                                Comment


                                • #17
                                  Vika korjattu, moottorinlämpötila anturi. ei antanut vikakoodia, koska toiminta oli normaalia lämpöisellä koneella, mutta mitä kylmemmäksi kone meni sitä korkeammaksi anturi antoi lämpöä, kylmä spraylla suihkuttelua ja antoi ihan ihme lämpöjä, joten kone ei antanut tarpeeksi polttoainetta eikä hehkuja, paitsi silloin kun kone oli lämmin..

                                  Comment

                                  Working...
                                  X