Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5 V6 tdi hyytyy?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,5 V6 tdi hyytyy?

    No mikäs ny tuli laitteeseen eli 00 malli 2,5tdi tiptronic quattro, "vetoloppuu" vauhdissa, eli kun painaa kaasua mitään ei tapahdu, ei vaihda pienemälle, edes tipparin puolelta ja ei vaan etene, vaan vauhti jopa hidastuu, ei tee sitä aina,ja liikkeelle lähtee ihan ok. Laatikon öljyistä ei oo tietoo, ostin jo suodattimet ja öljyt ja tarkoitus vaihtaa ne, mut jotenkin tuntuu että ei oo siitä kiinni??

  • #2
    Ilmamassamittari?

    Comment


    • #3
      MAF-ANTUR

      Comment


      • #4
        Laatikko vikatilassa..?

        Comment


        • #5
          otappa se maffi irti ja käy sit ajelemassa...mulla teki joku aika sit samaa ja vaihdoin maffin..ni johan rupes toimii...ennen voi verrata ladaan ja nykysi audiin:)

          Comment


          • #6
            No perr...

            huomen on päivä jolloin on hyvä tehä remonttia, hermo meinas mennä huonoonkuntoon tänää, ekaks normi kiihdytys 80km/h ja sit ei mtn..., nopeus tippu alle 50, ei saatana, tipillä sain vaihdettua pienemälle, mut kierrokset vaan nousi, niin kuskin kun autonkin... sit se taas pikkuhiljaa lähti. Mut huomenna pitää katsoo,eiks se löydy sieltä kuskinpuolen coolerin päästä, ja kun ottaa umpion pois niin pääsee helpommin käsiks, ja jos putsaus ei auta niin saako laitetta muualta kun marmolilta?

            Comment


            • #7
              Maf löytyy siitä ilmanputsarikotelon ja turbon välistä, helpossa paikassa. Ihan pelkän johdon irrotus sitten riittää vian hakuun, ei tarvi koko maffia irrottaa.

              Saa myös tarvikkeena mutta niistä on ollut foorumilla huonoja kokemuksia.

              Comment


              • #8
                Joo se tosiaan on siinä ennen ilmanputsarin koteloa putkessa...johto vaa irti ja sit kokeilee...mikäli vika siinä ni sitä maffia ei muualta ehottomasti kannata ostaa...tarvikkeet ei vaa toimi..mulle tuli laakkosen kauttakii viallinen maffi...ja vika jos ei ole siinä ni,sit koklaan egr letkuu mahtaako toimia...ja se pahin vaihtoehto laatikko sökönä

                Comment


                • #9
                  Noni

                  Irroitin maffin johdon ja kävin heittään lenkin, eihän se toiminu yhtään, eli vika tuntu olevan siinä, otin mittarin irti ja putsasin cleanerilla, "karvat" olivat ehjät,mutta likanenhan se oli, kiinni ja testaus, ei toivottua tulosta, parempi se on kun ennen putsusta, mut kuitenkin meno loppuu kolmoselle vaihdettaessa, mut ei niin pahasti kun ennen, mitäs sit pitäis tehdä?

                  Comment


                  • #10
                    voi olla turhaa mut eiku uuden maffin ostoon...sen maffin kyl näkis vac comillakii...saako se tarpeeksi happia...voihan olla et ei vikaa siinä ja uusi maffi laakkosella jotain 150e

                    Comment


                    • #11
                      alipainekello?

                      katsoppa liikahtaako käynnistettäessä turbon päällä olevan alipainekellon tanko n.1 cm:n verran. Jollei on alipainekello rikki tai turbon siivet jumissa ja turbo ei ole juurikaan toiminnassa.

                      Comment


                      • #12
                        jepjep

                        Joo huomenna laakkosta kohden ja uus maffi kehiin. Sit katotaan japalataan aiheeseen.....

                        Comment


                        • #13
                          No niin...

                          uusi maffi haettu laakkoselta ja vaihdettu, samalla vaihdoin laatinöljyt ja suodattimet, kiitos veljien ohjeet foorumilta, ja se onnistukin ihan mahtavasti, ja täytyy sanoa että aikakin oli, paskoo piisas magneeteissa, öljy vaahtos aikalailla,mut muuten ei haissut miltään. Käytös muuttu mukavasti, mut edelleen se perkele hyytyy!!!ei niin totaalisesti kun ennen mut kuitenkin. Mitäs toverit ny tehdään?

                          Comment


                          • #14
                            koklaapas egr ...ota se letku siitä irti ja laita sormi siihen lautasen malliseen mutikan päähä...sit onko siinä imuja...sit oletko muute vaihellu suodattimia...löpö ja ilman???

                            Comment


                            • #15
                              juuei..

                              JA sitten kävin iltasella pesemässä auton ja innostuin painaan kaasunpohjaan, no voi vi"#¤"# mono loppu ku seinään,vaihto pienemälle ja ei sit muuta, kierrokset pysy n3500 ei mitään muuta, kun nostin kaasun niin vaihto isomalle ja ok..., ei saatana. Ilmansuod oon vaihtanu kesällä, löpösuodatin tarttis vaihtaa.....

                              Comment


                              • #16
                                Itsellä teki vähän vastaavaa kun ahtopaineensäätöventtiili jumitteli, löi yliahdoille ja sitten vikatilaan.
                                Noloa kun ei päässytkään rekasta ohi motarilla ja joutu vetää takas taakse.

                                Löytyypi kun seuraa ahtimen kellolta pientä kumiletkua.

                                Comment


                                • #17
                                  Tällaista tänään...

                                  No hermot meni ja ajoin dkw:n Tampereen autosähköön ja mittari kiinni, sieltä ilmesty seuraavaa:
                                  023F:Imusarjan paine,säätörajat ylittetty(kuka ne on ylittäny?)
                                  463A:Moottorin ohjainlaite estotilassa....
                                  020B:Imuilman lämpötunnistuin katkos/oikosulku (plus)?
                                  0229:Ilmamassamittari.katkos/maavuoto.(sehän on vaihdettu saatana)
                                  JA sit vaihteistosta
                                  P1857 Kuormitussignaali,virheilmoitus moottorin ohjainlaitteelta.

                                  Jotta nääs, mennäänpä sit 8pvä kunnolla seppien tutkittavaksi, mut jos noilla hommat saadaan pelaan,niin kelpaa mulle. Täytyy ne tutkia,vaikka seppä tyhjäs vikamuistin ja taas mentiin niinku ei mitään olis koskaan ollutkaan....

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ensimmäinen noista aiheutti toisen. Eli ahdin alkaa oleen varmaan siin kunnos, et yliahtaa ts. ei säädä kunnolla. Maffi varmaan on herjannut sen vaihdon tai sitten on maffin johto paskana, sitäki on nähty mm. itellä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Toi vaihteiston vikakoodi tulee aina jos koneessa on hämminkiä, heittää myös lootan vikatilaan, mutta nollaa vikatilan käynnistettäessä uudelleen ja jää muistiin merkintä.

                                      Oliskos tuo toinen(ohjainlaite estotilassa) sellainen jos sulla on mennyt ajonesto joskus päälle käynnistettäessä?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Maffista on tullut koodi kun kokeilit ajella piuha irti.
                                        Imusarjan paineesta tuleva koodi tulee juuri yliahdosta, eli turbon kello tai vnt mekanismi takkuaa. Tai sitten N75 temppuilee.
                                        Kun menee yliahdolle menee moottori ja laatikko vikatilaan.

                                        Mahtokos toi imuilman lämpötila-anturi myös olla MAF:in yhteydes. Muistelisin näin, joten se on myös piuha irti testin tulos.

                                        Ylensä kannattaa ottaa koodit talteen ja nollata tilanne. Sitten testilenkille ja koodien tarkistus puhtaalta pöydältä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joopa, saa nyt nähdä sit mikä sieltä löytyy syyksi, oikeestaan oon helpottunut jos se ei ole mekaaninen vika, esim se laatikko, kuten seppä siellä epäili, eiköhän noi muut kikkeet saada kuluttajaystävällisemmin kuntoon, tosin turbo jos on tiensä päässä maksaa jotakin, mut kuitenkin. Ne on nyt nollattu koodit ja sit katsotaan uudestaan mitä se herjaa kun lyövät piuhan kiinni...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Se seppä on kyllä rautansa jo takonut jos tuolla diagnoosilla pelottelee vaihteistovialla. En menisi enää toista kertaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Väärinkäsitys, Ei siis epäillyt vaihteistovikaa!!!! :) sorry ulosantini epäselvä!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Juupa..

                                                No niin auto remontissa, ja antoivat tuomion. Ahdin vaihtokunnossa, yliahtaa,paineet nousee välillä yli 1,5baarin ja silloin meno loppuu. Siltala tampereelta korjaa niitä, vaikka näillä palstoilla puhutaan että ei kannata korjata, niin katotaan se kortti. Korjauttaneet siellä useita turboja ja yksikään ei ole tullut takaisin. Muutenkin kaveri Tampereen autosähkössä tuntui tietävän ahtimista mukavasti. No perjantaina se sit nähdään mitä hommaa....

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Siltala tampereelta korjaa niitä, vaikka näillä palstoilla puhutaan että ei kannata korjata, niin katotaan se kortti.
                                                  Mitä mahtaa kustantaa turbon remontointi?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    uudet hilut sisään, mut ei akseleita kustantaa n 450?, uus turbo 1200,-,toki en tiedä mistä olivat kysyneet,tuskin kuitenkaan bilteman turboa sinne tohtis......

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eikä sitten varmasti johtunut ahtopaineensäätöventtilistä? Kuulostaa vaan niin tutulle...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kyllä ne olivat katsoneet venttilit ja systeemit ja ne olivat kunnossa. Soittivat juuri ja turbo oli purettu. pakosiivistä lähtenyt pala,joka oli sitten vaurioittanut imupuolen siipiä. Siinä vika joka esti sen toiminnan. Nyt siihen uusitaan kaikki sisuskalut, kuoret jää vanhaa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Mitä kautta pakosiiven palanen löytää tiensä imupuolelle? Pakokaasut poistuvat turbiinin kautta pakoputkeen ja kompressoripuolelle tulee tuoretta ilmaa ilmansuodattimen läpi. EGR kierrättää pakokaasuja siten, että sekin reitti on poissuljettu.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tai toisteppäin,tai jotain.... :/

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X