Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.9 TDI 130hp (2001) ravistaa tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ainakin tuossa mulla sen sai sieltä kojelaudan ohjausmoduulista ja koodaus osiosta siellä oli turvavyön varoitusvalo YES/NO. Voin huomenna kattua ne tarkemmat osoiot mistä se löytyy. Voin myös katsoa muuhunkin autoon et mistä se löytyy. Oisko Tonylla kumpaan autoon se tulossa?

    Comment


    • #32
      Ei sattus jollain ohjetta olemaan tähän kälyiseen 3.112 versioon myöskin?
      Viimeksi muokannut Olmi; 29.10.2012, 20:48. Perustelu: korjattu avunpyynnön kohde

      Comment


      • #33
        Antti5: Bertta kutoseen olis tulossa,välillä meinaa remmi unohtua.

        Comment


        • #34
          Nyt on nokkapyörää säädetty kellon suuntaan ja arvo tuli nollaan. Välillä käy -0,6 ja 0,6, ei vaikutusta äkkiseltään tyhjäkäynnillä tärinään.

          Täällä olevalla ohjeella sain nostettua tyhjäkäyntiä hieman eikä enää tärinä haittaa.
          Viimeksi muokannut Olmi; 4.11.2012, 05:17. Perustelu: asiaa lisätty ja tarpeetonta poistettu

          Comment


          • #35
            Testilenkki heitetty ja sen verran kuitenkin parempaan päin tuli muutosta, että koneen kuormittuessa esim. ylämäkeen isolla vaihteella värinät vähenivät.

            Mietin jo niitä pumppusuuttimen johtosarjavikojakin, mutta kun oireet tulevat esille vain kylmemmillä keleillä niin ei oikein täsmää siihen.

            Comment


            • #36
              Kuinka tarkka se on tuosta nokan ajoituksesta tuo 1.9tdi AVF kone? Mulla oli aikaisemmin tuo syncro angle arvo 2.8-3.2 ja säädin sen nyt sillai että se vaihtelee -0,6 ja 0 välillä.
              Auto ei kyllä hytkynny tuolla 2.8-3.2 arvollakaan ilman boxia, mutta kun laitoin semmosen ns. tehoboxin kiinni niin alkoi heti hytkymään tyhjäkäynnillä muttei nyt ihan valtoimenaan silloinkaan. 'Siksi kokeilin tuon arvon säätää lähelle nollaa että jos se lopettais sen hytkyttämisen myös boxin ollessa kiinni.
              Tuosta arvosta nyt vielä että olisko se parempi että se olisi vaikka ennemmin tuolla + puolella (esim. + 0.5) kuin että miinuksen puolella niinku nyt käy -0,6:ssa.
              IQ-arvo eli se injektor arvo oli ilman boxia jossain 5.5-6 ja tuo syngro angle niinku jo mainitsin niin 2.8-3.2 eikä hytkytellyt.
              Nyt boxi kiinni tuo IQ arvo on jossain 2.2-2.8 ja sen syngo anglenhan säädöin siihen -0.6-0 ja hytkähtelee.
              Boxi pois jos haluaa ettei hytkähtele auto tyhjäkäynnillä...

              Comment


              • #37
                Aloitin tuossa uuden ketjun, ennenkuin löysin tämän. Oireet siis täysin samat, järkyttävä ravistus tyhjäkäynnillä ja pieni iq arvo. Osaako joku neuvoa jonkun joka osaisi asiassa auttaa? Vag-com velho / osaava paja?
                Linkki omaan topicciin: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=127860
                Auto on tällä hetkellä Keravalla.
                Viimeksi muokannut laelli; 18.9.2013, 01:00.

                Comment


                • #38
                  Tällaisesta tyhjäkäyntiravistamisesta löytyi moneltakin foorumilta useita ketjuja. Osalla on homma ratkennut helposti suutinten johtosarjaa kiristelemällä tai vaihtamalla ja toisilla ei siitä ollut apua. Nyt olen itse vaihtanut johtosarjan, kokeillut alipainevuodot sekä polttoaineen paluulinjan kuristamista. Ei ratkaisua toistaiseksi.

                  Potilaalla oireena seuraavaa:
                  -Kylmänä käy niin hyvin kuin kylmä PD käy
                  -Hieman lämmettyään alkaa tyhjäkäynnillä kone ravistamaan, ikään kuin kävisi kolmella
                  -Koodina löytyy 16686 P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected, tätä ei aina tule ravistamisen yhteydessä ja nyt johtosarjan vaihdon jälkeen en ole vielä tarkastanut onko ilmennyt
                  -99% ajasta kone vetää hyvin. Silloin tällöin nykii kun kuormittaa. Harvinaisempaa ja hankala toistaa.
                  -Kun ravistaa tyhjäkäynnillä niin VCDS katsottuna tyhjäkäynnin hallinta näyttää yleensä 1 ja 4 suuttimille noin -3. 2 ja 3 suutin näyttää +3.
                  -Hieman kun kaasulla nostaa kierroksia, noin 1050 rpm. Loppuu ravistus ja nuo korjausarvot alkaa alkaa siirtymään toleranssien sisään. 2-suutin kuitenkin jää johonkin noin +2.
                  -Tuon kierrosten noston jälkeen kun päästää takaisin tyjäkäynnille niin käy hetken hyvin mutta kohta 2 suutin alkaa lähenemään +3. Ja sen jälkeen muidenkin suuttimien arvot lähtee laukalle.
                  -Välillä jää ihan itsestään käymään hyvää tyhjäkäyntiä tai lopettaa ravistamisen.

                  Seuraavaksi 2 suutin eri paikkaan ja katsotaan siirtyykö vikakoodi? Tai onko jotain muita vinkkejä?

                  A4 B6 2003, AVB, 350tkm, without-edition. Todennäköisesti lastutettu.
                  Viimeksi muokannut Droc Rewop; 8.2.2021, 08:58.

                  Comment


                    #39
                    Vaihda suoraan suutin terveempään.

                    Comment


                    • #40
                      Pistin tilaukseen yhden kunnostetun ja tarkastetun suuttimen. Katotaan miten käy kun tulee. Edellispäivänä tyhjäkäynti oli hyvä parisataa kilometriä. Tänään meinasi taas ajossa hyytyä kun kierrokset riittävän matalalla.

                      Comment


                      • #41
                        Nyt on 2 pytyn suutin vaihdettu ja lyhyellä koeajolla ei ravistanut. VCDS näyttää kuitenkin tyhjäkäynnin korjausarvoksi kokoajan +2.99 eli asteikon tapissa. Pitääkö näissä Volvon tyyliin kertoa suutinvaihto autolle jotenkin?

                        Comment


                        • #42
                          Eipä korjaantunut vielä. Useamman päivän jo kävi hyvin, tosin pientä nypytystä oli alle 2000 rpm pienellä kaasulla mutta tyhjäkäynti oli ok. VCDS näytti edelleen +2.99 tuolle 2. pytylle. Eilen tuli ajettua pidempi lenkki ja myös tyhjäkäyntihytkytys palasi. Miten näistä kuuluu puristukset mitata?

                          Comment


                          • #43
                            Nyt voi jo väittää että tuli kuntoon kun tuhannen kilometriä takana. Toinen käytetty suutin tilalle ja näin hyvin ei ole minun aikana koskaan käynyt. Saattoi siis myös eka tilalle vaihdettu olla viallinen tai sitten asennuksessa mokattu.

                            Comment

                            Working...
                            X