Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

R5 tdi vireistämis mietteitä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miten mahtaa ael-kone toimia jonku saksanpojan lastun, hiotun nokan ja 7-reikästen bosio race .260 kärkien kanssa? Tällä hetkellä vakiokäret, lastu, pumpun kansi kolisteltu toimivuusrajoille ja ilmamassamittari jumitettu auki. Aattelin että suuttimia vaihtaessa ottais imm:n käyttöön ja pumppua vasaroimalla yrittäis saaha jotenki pelaamaan. Onko ees toiveita?
    Viimeksi muokannut Killeri; 22.6.2017, 22:28. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

    Comment


      seiskareikäiset sulattaa kyllä kivasti moottorin. Paras valinta. :P Jos ei ahinta vaihda, niin ei hirveesti ole iloa.

      Comment


      • Kytkin ja ahdin sanoo sopimuksen irti hyvinki äkkiä. Jos orkkis 2-massa paikoillaan.

        Comment


        • Voimansiirto- ja ahdinhommat on kyllä tiedossa. Mittaritki hommattuna ahto- ja pakopaineille, vaan ei vielä(kää) käytössä. Rojekti etenee käyttöautomuodossa muitten talollisen ihmisen rojektien sivussa. Tarkotus oli kysyä, että saako nuita toimimaan tuommosenaan ollenkaan.

          Onko muuten diffaksella lähempää kokemusta sulaneista männistä, Miksi ja miten?
          Viimeksi muokannut Killeri; 22.6.2017, 23:14. Perustelu: Viestit yhdístetty. Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanhaa.

          Comment


            Tapauksia lähinnä 1.9 puolelta, mutta sama periaate. Omassahan on ihan eri. Ruiskukulmat on huonot noissa, savua ja lämpöä syntyy. En muista et onks kukaan viimeiseen 5 vuoteen edes käyttänyt omissaan, eikä enään yllättäen löydy muistikuvia kuka tai missä oli aiheesta keskustelua. Tais olla ihan jo holysmoken aikoja.

            Comment


            • OK. Eli samaa mitä ameriikan foorumeilla mainittiin. Noh, jokatapauksessa, paremman puutteessa näillä mennään. P.S: Oisko kellää ylimäärästä 2.5tdi portteria/audia/volvoa?

              Comment


              • Mulla olis c4 quattro ael jouten.. pistä yv jos kiinnostaa..

                Comment


                • 200tkm ajettu tollasilla suuttimilla ainoa reikä löytyy perseestä :D

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja AkiQ Näytä viesti
                    OK. Eli samaa mitä ameriikan foorumeilla mainittiin. Noh, jokatapauksessa, paremman puutteessa näillä mennään. P.S: Oisko kellää ylimäärästä 2.5tdi portteria/audia/volvoa?
                    Jos pelkkä 2.5 TDI kone kytkimen ja vauhtipyörän kanssa kiinnostaa, niin laita yv:tä. No on siihen suuttimet ja ohjainlaitekin joutilaana. T4 2.5 ACV -01

                    Comment


                      Ruumisauton moottori rupesi viikkoa ahveniston jälkeen pitämään hiukan omituista kalkatusta,jonka pieni mäntä vaurio aiheutti.Luottavaisin mielin kohti Pärnua,ja muutaman kierroksen jälkeen ääni alkoi kokoajan pahentumaan.Kotimatkalla radiosta loppui volyymi kesken,kesti kuitenkin kotiin asti.Kotona kansi pois,neljästä männästä näkyy ylin puristusrengas noin neljänneskierroksen matkalta,kun mäntä on sylinterissä paikallaan.Jokohan löytyi se kuuluisa kipuraja noille vakio männille.Liekö muilla ollut ongelmia mäntien kanssa?
                      Attached Files

                      Comment


                        Eikös tuo näytä hieman sulaneelta? Liikaa palolämpöä, eikä ehkä niinkään männän huonoutta...

                        Comment


                          En jaksa uskoa,kun pakolämmöt ei nousseet juuri yli 800c.Tuollakin männällä on hajoamisen jälkeen ajoa takana melkein 1000 kilometriä.Ja kun kantta katselin,ennenkuin heitin sen romukoppaan,aika isoja,sekä teräviä koloja oli palotiloissa siihen nähden,että männät olisi sulaneet.Ainakin bensakoneissa,kun mäntä suli,kannesta ei tuommoisia iskujälkiä löytynyt.

                          Comment


                          • Päivää. Pitkästä aikaa tuli tännekin kirajuduttua, kun alkaa nykyisestä kulkineesta (A6 2.5 AEL) vauhtipyörä antautua, ja pitäisi asialle jotain tehdä. Tietoa ole kaivellut vähän sieltä täältä, mutta pitää nyt vielä kysyä kun on niin sekavaa. Kiinteää vauhtipyörää houkuttelisi laittaa, kun ei tuota kaksoismassaa tunnut helpolla löytyvän, ja tuntuisi turvallisemmalta evryn kanssa.

                            Ilmeisesti vanhemmat AAT:t on tuolla kiinteällä pyörällä, ja siihen kaveriksi kävisi S2 kytkinpaketti? Tämä olisi se ykkösvaihtoehto, mutta mistä tuo vauhtipyörä löytyisi? Retulainen taannoisessa viestissä oli pistänyt osanumeroksi 046 105 271F, mutta silläkään ei löydy mitään...

                            Entä porttereiden vp:t? Niitä on ehdoteltu siellä sun täällä, mutta onko kukaan kokeillut; saapiko paikalleen tai toimiiko? Niitä kyllä on tarjolla...

                            Onko muita? Tepolle laitoin viestiä, mitä hänellä olisi tarjota vaihtoehdoksi.

                            EDIT: No niin, alkoi nuita vauhtipyöriä löytyä, kun poisti tuosta osanumerosta hakukentässä välilyönnit. Ilmankos se on ollut aina niin vaikeaa minulla noiden osanumeroiden kanssa...
                            Viimeksi muokannut Hutt; 16.11.2020, 10:07.

                            Comment


                              Tuleekos muuten tuommonen aat kiinteä limppu kiinni pitkillä vai lyhyillä vauhtipyörän pulteilla? Ja mikä on niille momentti? Ebaystä tilasin pitkät. Mahtaakohan käydä pultit ael jatkeeksi?

                              edit. Tuli tuo vauhtipyöräkin Latviasta, niin näyttäisi, että kuuluisi olla noilla lyhemmillä pulteilla kiinni.
                              Viimeksi muokannut Kallep; 9.12.2020, 19:17.

                              Comment


                                Yhteenvetona,
                                - kytkinlevy askin mukaan
                                - Asetelma vauhtipyörän mukaan
                                - vauhtipyörä kampuran mukaan.

                                Kytkinlevyksi käy varmaan ihan AEL-orkkismassalevy, jämäkämmällä asetelmalla saavutetaan jo kohtuullinen väännönkesto. Lisää pitoja sitten jollain ärjymmällä, jos tarvetta. Loota on 01E, joille levyjä on tehty vaikka ja kuin.
                                Vauhtipyöräksi pitäisi kiinnityksen puolesta sopia melkein mikä vaan konsernin tuotteissa oleva 8-reikäinen. 01E:n kytkinakseli on alkujaan laakeroitu vauhtipyörään, vanhemmissa (esim. 016) laakerointi on kampiakselin päässä. Helpoimmalla pääsee esim. 7A tai vastaavan kiinteän limpun kanssa, joka on pulttaa kiinni -vaihtoehto.
                                Asetelma sitten sen mukaan, mikä vauhtis tuli otettua.

                                Kaikkeahan voi muokata ja tehdä kustomia, mutta vaivan myötä hinta tahtoo yleensä pompsahtaa. Toki jos osaa itse..

                                Comment


                                  Mulla oli ruumisautossa ihan bensa r5:sen vauhtipyörä,bensan pultit,ja jäykin sre asetelma sillä kevlar-vahvisteisella massalevyllä.Ja jäi laittamatta,että siellä ael:län kampiakselissa on paikka sille 016:sen silmälaakerille.

                                  Comment


                                    Minulla on tulossa ael jatkeeksi aat vauhtipyörä ja 01a laatikko. Mahtaako olla sama pooritus akselissa eli käykö samat levyt kun 01e?

                                    Comment


                                      Heittäisin tukan juuressa, että menee, mutta tarkista tuolta.

                                      https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...a-eri-koreihin

                                      Comment

                                      Working...
                                      X