Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusien Cleandieselien ongelmat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uusien Cleandieselien ongelmat?

    Onko ketään aivan uuden dieselmotin omistajaa kutsuttu ylimääräiseen huoltoon? Kuulin Mersulla ajavalta kaverilta pari viikkoa sitten Delphi dieselsuuttimeen liittyvästä ongelmasta, joka vaivasi uusia diesel E- ja C-sarjalaisia. Kun asiaa sitten oli forumeilla pähkäilty, niin sama yhteistyössäkehitetty tekniikka onkin käytössä kaikki "Blue" sanan sisältävillä pienillä moottoreilla Mersulla, BMW:lla ja Audilla. Kai myös sitten VW ja Skoda on mukana.
    Onko tietoa?

  • #2
    Kuulin ohi mennen, että mersulla olisi jopa tuotanto pysäytetty kun suuttimia menee kun leipää jälkimarkkinoille takuuvaihtoihin.
    Voi olla mutuilua mutta ongelmia joka tapauksessa siellä on...

    Comment


      #3
      Siis adblue kustahan sumutetaan pakokaasuihin, ei itse palotapahtumaan.
      On noit raili-suuttimia Audeissaki vaihdettu 3.0tdi:ssa joissain.

      Comment


        #4
        Audin suuttimien vaihto on promille verrattuna Mersun suutinralliin. Puhuin pari viikkoa sitten ison taksifirman edustajan kanssa ja Mersuja on kaatunut kuin heinää noiden suuttimien takia.
        Ja tosiaan AdBlue aine suihkutetaan vasta pakoputkeen.

        Comment


        • #5
          Työkaverilla 2.0TDI, ekaks yksi suutin meni 900e, sit toinen niin sai jo alennusta 700e, kohta meni sit kaksi viimeistäkin ja nää ei enää maksanu ku 1300e. Halpaa hupia minusta.

          Comment


            #6
            Ainoa Suomessa myytävä Cleandiesel-Audi on tällä hetkellä Q7:n 3.0TDI Cleandiesel. Tuskin on monellakaan (olettaisin ettei kellään) foorumilaisella vielä tuollaista peliä. Kokemuksia ureasysteemin ongelmista siis alkaa tällä foorumilla löytyä ehkä vuoden-parin päästä - jos siis sellaisia merkittävissä määrin on. Itseä lähinnä hämää AdBluen korkea jäätymispiste - miten mahtaa käydä kun iskee viikoksi -30C pakkanen? Toki tankissa eristys ja lämmitys pitää olla, mutta riittääkö...

            MB on ainoa joka tuota Blue-sanaa käyttää, ja niitäkin dieseleitä on monella eri toteutuksella - urearuiskutuksella ja ilman. Rail-suutinten ongelmalla tuskin on mitään tekemistä tuon ureasysteemin kanssa.


            2.0TDI Cleandieseliä ei ole olemassakaan, ja 2.0TDI ongelmiin on omat ketjunsa. Ja muistakaa että tuostakin on sekä PD että CR versioita.

            Comment


            • #7
              Urea- tai vesisuihkutussysteemeissä palotapahtuman hallintaan ei sinänsä ole mitään uutta eikä ihmeellistä. Isommissa koneissa vettä suihkutetaan suoraan palotilaan palotapahtuman aikana.

              Comment

              Working...
              X