Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AKE,2001,234tkm takana

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AKE,2001,234tkm takana

    Elikkä ton verran ois autollani kilsoja takana,joista här i finland n.100tkm.
    Kysymyksiä:
    -mistä tiedän,milloin nokat vaihtoon(käy,kukkuu ja starttaa kellillä kuin kelillä tosi hyvin).Ennakko oireet?
    -ruiskutuspumppu,ennakko/aavistus oireita?
    -lopuksi:Onko kellään tiedossa tapausta jossa ko.padalla olisi pystynyt pörhältää n.400tkm,ilman ylläolevien osioiden vaihtoa.

    #2
    Onha noita tapauksia paljonki ku o puoli miltsia laskettu.
    Ruiskupumppu ei paljoa varoittele, että on laukeamassa. Se joko toimii tai sitten ei.
    Nokista ei muuta ku kurkkii kopat auki, ei o iso homma avata ja kurkkia.

    Comment


      #3
      Sen verran kokemuksia että omassa(AFB) nyt taulussa 314tkm. Nokat vaihdettiin 313200km, kuitenkin käytännössä turhaan sillä ei niissä oikeastaan mitään vikaa ollut mutta tulipahan vaihdettua. Myös pumppu vielä alkuperäinen ja tänään varsinkin oli pieniä ongelmia niin jouduttiin kyllä "ilmaamaan" startilla melko reippaasti mutta ei ainakaan siihen hajonnut.
      Eli käytännössä 315tkm eikä kummatkaan tyyppiviat ainakaan tätä yksilöä ole koskeneet.

      Comment


        #4
        Täällä 251tkm ajettu AKE, joka vielä porskuttaa etiäpäin alkuperäisillä nokilla ja VP44:sella. Nokissa ei näkynyt merkittävää kulumaa, kun ne tarkastettiin 248tkm kohdalla. Oli vain himmentymät laahauspinnoissa mikä lienee normaalia kulumista. VP44:sen vaihtamista olen hiukka miettinyt myöskin, mutta onpahan melkoisen arvokas laite vaihdettavaksi vain varmuuden vuoksi.

        Comment


        • #5
          -Ei kannata pumppua turhaan vaihdella. Huhu kertoo, että on aivan päivien kysymys milloin alkaa tuon boksin korjaaminen onnistumaan Suomessa. Sitten alkaa korjauskulut tippumaan järkevälle tasolle.

          Comment


            #6
            Opel foorumi ja VP44 hakusanaksi. Eli tosiaan tuolta lähes Etelänaapuristahan tuon korjauksen jo melko edullilsesti saa (<350€) ja tosiaan juttua kuulee että kohta sama onnistuu myös kotimaassa (Rovaniemi?). Kaikenkaikkiaanhan tuolta yleensä pettää 0.80€ komponentti. On vaan hiukan hankala vaihdettava tuollaiseen laatikkoon mikä on tungettu täyteen täyteainetta. :D

            Comment


            • #7
              -Ei se geeli siellä ongelma ole, vaan pintaliitostekniikka aiheuttaa harmaita hiuksia kotitinurille.

              Comment


                #8
                Ei tuo pintaliitostekniikkakaan mikään ongelma ole. Olen joskus pintaliitoskomponentteja vaihtanu ihan normi kolvilla + pinseteillä, mitä nyt hiukan pienenmpi pää oli kolviin laitettu. Eihän se mitään herkkua ole mutta onnistuu kyllä. En tosin sen tarkemmin ole tuon Veli-Pekan sisuksia nähnyt livenä joten ihan varmaa paha mennä sanomaan.
                Yleistettynä kuitenkin hiukan ihemtyttää että tuon pumpun korjaukseen ei kukaan ole vielä Suomessa erikoistunut. Markkinoita tuntuisi kuitenkin olevan. Ja kuten kaikki tietävät, tuon uuden pumpun hinta on kyllä aivan älytön.

                Comment


                  #9
                  Bosch on alentanut tuota pumpun hintaa, mutta on se silti suolainen. Joskus tuo oli pelkkä pumppu lähemmäksi 2000e, viimeksi kun kävin tiskilta kyselee niin olie 1200e. Tosta kun vielä ottais puolet pois, niin ehkä alkais olemaan se oikea hinta. :)

                  Comment


                  • #10
                    http://www.bildelsbasen.se/index.php...st_id=17530867

                    Tuolla oli VP37 korjattu vaihtopumppu 650? vuoden takuulla. Ei kai tuokaan paljon kalliimpi liene,

                    Comment


                      #11
                      Yllättäen VP44 ei kuitenkaan hintaa mainittu... Pitääpä piruuttain kysästä sähköpostilla mitä tuo oikein kustantaa... Epäilisin että ei kaukana 10000Kr ole.

                      Comment


                      • #12
                        Audissahan tuo pumppu olis niin nätisti esillä, että ei muuta kuin kehittämään työmenetelmä, jolla ko komponentti vaihdetaan suoraan autossa pumpun ollessa paikoillaan. ESD mattoa vain koneen päälle, kuin leikkaussalissa konsanaan.
                        Taitaa sen komponentin kohdalla olla ongelmana myös sille järjestettävä jäähdytys. Pintaliitos sinänsä ei ongelma, olis vaan hyvä tietää(kokeilemalla) optimilämpötilat kolvaukselle, kun hybridilevyt käytössä (muuten saa padeja irti yms muuta tuhoa). Liekkö vielä hopea juotosaineena?

                        siitä mallia: http://pics.data.bg/storage/pics/220...ac97_610x0.jpg

                        Jos olis raatoja(1 ehjä + 1 rikki), vois kokeilla... ei tämä mitään rakettitiedettä ole

                        Comment


                        • #13
                          Hopealla tiemmä on juotettu kasaan. Jos homma ei ole tuon vaikeampi, niin ruvetkaa nyt joku ihmeessä korjaamaan noita toosia. Saadaan alalle tervetullutta kilpailua. Mulla olis kyllä yks kokonainen BDG:n pumppu ja AKN:n irtoboksi mutta kun ovat molemmat ehjiä, ei tohdi niitä uhrata. Luulis noita puheiden perusteella olevan ko. korjareilla lavakaupalla potilaiksi. Ei muuta kun onnea kokeiluun!

                          Comment


                          • #14
                            Täällä vapaaehtoinen testaaja jos tässä järvenpään seudulla kilahtaa ohjainboksi. On sitä vaikeammankin näköisiä kolvauksia tehty.

                            Comment


                              #15
                              VP44 aivoihin liittyen. Foorumilla on ollut juttua, että jostain vuosimallista lähtien (2000 alusta tjsp) VP44-boksissa olisi jokin ajonestojuttu joka vaatii jotain koodaamista marmoriliikkeessä, jos boksi vaihdetaan toiseen.

                              Pitäneekö tuo paikkansa ja jos pitää niitä mistä vuosimalleista lähtien?

                              Jos siis tulee tarvetta vaihtaa boksi uuteen, jos esim. vanhan korjaus ei vikatilanteessa onnistu tms?

                              Comment


                                #16
                                Tuolla selvitetty ajoneston koodaustarve, eli 2002 ja uudemmat:
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=78858

                                Lisäksi pumpun sähköjen vaihto ei välttämättä riitä kun tuppaavat myös ennakonsäätimet/rungot kulumaan.

                                Comment


                                • #17
                                  -Onko sulla (HD) selvillä korvaava osa?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Muistan jossain komponentin tyypin nähneeni, kyllä se varmaan pienellä etsimisellä tarvittaessa löytyy. Ettei olis tällä palstalla jossain mainittu.

                                    Edit: Ainakin ooppelimiehillä olis: http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.ph...st=0&sk=t&sd=a
                                    Viimeksi muokannut (HD); 15.1.2010, 16:24.

                                    Comment


                                    • #19
                                      -Eihän noi kaikki mahdu sinne kannen alle ;)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joo sen kun keksis mikä noista se paras vaihtoehto olis.. Jos ei kielimuuri tulis vastaan niin tutkis ocf:llä esiintynyttä linkkiä http://www.allegro.pl/item545105416.html jos sais hieman osviittaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joskus googlen kääntäjällä väänsin noita Puolan ja Venäjän ko. sivuja ympäri, ja aika useasti
                                          pomppasi tuo IRFZ44 tyyppi esille. Tunnettuahan lienee että venäläiset tekevät kaiken itte.
                                          Ooppelipuolella kokeilut jollain em. trankulla antoi vikakoodiksi ainemäärän vähyyden. Liekö niin, että tehokkaammalla fetillä aukeemiskynnys on korkeampi, jolloin solenoidin aukiolo jää liian lyhyeksi? -Tiiä häntä. Tuollaisia onkelmia olen kuullut muilla olleen. Viisaammat pohtikoot lisää...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Niin noissahan oli kaikenlaista liipaisujännitettä yms, hiukan muisti pätkii kun kouluajoista jo sen verran aikaa. Mutta tottahan vaihto-osassa pitää samat arvot olla kuin alkuperäisessä. Mutta uteliaisuudesta kokeilis kyllä, osais sitten oman ainakin korjata kun omalle kohdalle sattuu...

                                            Comment


                                            • #23
                                              onko joku tietoinen ohjainboksin Bosch-tuotenumerosta, missä moottorissa mikäkin?
                                              taas olis joku tällainen myynnissä:
                                              http://cgi.ebay.de/Elektronik-fuer-E...mZ110484580389

                                              Saako Suomesta Boschin kautta? Jossai nettiliikkeessä näytti olevan n 350e. Kannattaako noita kohta edes korjata, kun vaihtaa kokonaan uutta tilalle?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Uusi purkki on vaan valitettavasti tyhjä, eli se pitää penkissä ohjelmoida ennenkuin kone pihahtaakaan. Siitä tulee sitten se tonni lisää soppaan. Boksin korjaus maksaa tällä hetkellä Suomessa 200eur, joten ite ainakin harkitsisin vakavasti ko. vaihtoehtoa.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kellään muuten tietoa paljonko AKE-moottoriin maksaa VP44 vaihto + mahdolliset ajoneston koodaukset yms marmorihallissa tällä hetkellä?

                                                  Kesäksi vaan suunnitteilla pohjoisen euroopan kiertuetta Audilla. Meikäläisen tuurilla VP44 porsii juurikin sillä reissulla... Voisi lähteä pikkaisen rauhallisemmin mielin matkaan, jos VP44:sen kuitenkin vaihdattaisi uuteen ennen matkaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    EIkö Audeissa käytettyjen VP44 pääteasteiden kunnostus onnistu kuten Opeleissa? Eli 300€ maksaa boksin korjautus Puolassa. Sinne porukka on niitä lähetellyt ja saanut pian postissa toimivan tilalle....


                                                    Tai 200€+pk kaiffari Iisalmessa, tässä yhetystiedot (kopsattu ocf:n sivuilta):

                                                    Markku Malassu
                                                    P.044 0826680

                                                    malassu (at) gmail . com

                                                    http://www.opelclubfinland.fi/forum/...?f=35&t=122343 =>SIVU 13

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ymmärtääkseni Audeissa käytettyjen VP44-pääteasteiden korjaus myös onnistuu.

                                                      Koko pumpun vaihdon kantavana ajatuksena on se mitä Jani tuossa jo totesi, sen mekaaniset osat kuluvat käytössä.

                                                      Siksi peräänkuulutan hintatietoa kokonaisesta pumpunvaihtourakasta ja siihen liittyvistä koodauksista, joita ymmärtääkseni ei ihan joka paikassa pystytä tekemään.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        niin siis laittakaa muistiin http://www.vp44diesel.de/ :)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          059130106LX 2165 ?

                                                          Tuo lienee Ilkan autoon oikea pumppu, ei nyt ole etkaa käsillä. Olisiko asennus + koodaus 4h työtä.

                                                          Tilaa tuolta pumppu:
                                                          http://stores.shop.ebay.de/Selman-Motoren__W0QQ_armrsZ1
                                                          Vaihdetaan ja viedään hinurilla/trailerilla merkkarille koodattavaksi. Ellei joku bittinikkari saa tuota minun koodinlukijaa toimimaan.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Vaihdetaan ja viedään hinurilla/trailerilla merkkarille koodattavaksi. Ellei joku bittinikkari saa tuota minun koodinlukijaa toimimaan.
                                                            Tämäpä vaikuttaa aika mainiolta vaihtoehdolta. Pistetään harkintaan.

                                                            Mites muuten tuo Janin linkkaama ebay-store. Saksaa osaamattomana en löytäny tietoa, haluvatko vanhan pumpun vaihdossa kuten usein näiden pumppujen kanssa tapana vai pitääkö joku panttimaksu hoitaa heille, jos vanhaa pumppua ei palauta?

                                                            Tässä suora linkki pumppuun:

                                                            http://cgi.ebay.de/VAG-Audi-A6-2-5-t...item3ca4debd3c

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X