Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 TDI NYKII

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 TDI NYKII

    Elikkä a4 tdi nykii kiihdyttäessä reippaasti. ilmamassa mittari on uusi , ja ilmavuotoja en ole löytänyt, pa-suod. on uusi . Olisko kellään vinkkejä

    #2
    Mikä moottori, AHU, AFN..?
    Vikakoodien luku voisi myös auttaa vianhaussa.

    Comment


    • #3
      Ahu -95 tdi vikakoodit luettu kaikki ok

      Comment


      • #4
        Entisessä AWX koneisessa oli samanlaista vikaa. Syylliseksi paljastui lohkolämmittimen johdon poikkihinkkaama ilmamassamittarin johto. Signaali meni oikosulkuun voimakkaassa kiihdytyksessä samalla kun kone liikkui tukikumien varassa.

        Vikakoodi oli tyyliin ilmamassamittarin signaali epäjatkuva (intermitten) tms.

        Comment


        • #5
          ilmamassa mittari on uusi
          Mistä ostettu?

          Comment


          • #6
            Vanhemmiten tyyppivikoja: suutin numero 3 liikeanturi. Etenkin, jos tuo nykiminen on ikäänkuin voimakasta pätkintää. Tehot vaihtelee satunnaisesti suurinpiirtein 100-0-100. Auton ikäkin voisi jo puoltaa tuota vikaa. Vikakoodeja tästä ei jää, niin kuin ei monesta muustakaan viasta. Vaihdattaa koko suuttinrungon, pelkkää anturia ei voi vaihtaa.

            Tämä siis arvauksena.

            Comment


              #7
              Ilmeisesti sitten konekohtainen juttu, kun minä oon joskus löytäny vikakoodeja neulannousuanturista. Saattaa olla myös johtovika tuon anturin kiukuttelu.

              Comment


              • #8
                Ilmamassa mittari v.a.g. Liikkeestä

                Comment


                  #9
                  Voisko tässä olla kyse samasta, mikä vaivaa omaakin ratsua, eli ahtopaine seilaa kiihdytyksessä, mikä tuntuu aaltoiluna vedossa. N75 vielä vaihtamatta ja jos se ei sillä tokene, taitaa olla edessä siirtyminen mekaaniseen säätöön. Minulle jäi kuva, että tuo voisi johtua kivikautisen ECUn säädön hitaudestakin tjsp. Nyt puhutaan kuitenkin saman aikakauden vehkeistä.

                  Comment


                    #10
                    1Z:ssa ainakin tuo N75 voi aiheuttaa selkeetä pumppausta, kun sen ikä alkaa tulemaan ehtoo puolelle.
                    Mulla oli tuollainen oire Golfissa, mutta se ei ollu terävää nykimistä vaan sellaista aaltoilua.

                    Ihan mutuna täysin, mutta eikös tuollainen nykiminen voi johtua pumpustakin? Ainakin jotkut on kirjotellu foorumeilla sellasta.
                    Ilmaakin se voi napata esim pumpun akselilta.

                    Comment


                    • #11
                      Selittäisittekö mikä ja missä tuo N75 on ja onko se kuinka kallis kokeilla , taitaa olla alkuperäis osana vaan

                      Comment


                        #12
                        N75 eli ahtopaineensäädin kai paremmin tunnettuna.
                        Turbon kellolta lähtee letku, joka päättyy N75:een, josta taas lähtee 2 vai 3 muuta letkua. Lisäksi siihen tulee töpseli kiinni myös.

                        Hintaa tuolla oli vajaa satku ja ainakin alkuperäsosana sen saa :)

                        Jotkut on tainneet sitä brakleenilla tms putsailla. Suurin syy oirehtimiseen taitaa olla tukkeutuminen letkuissa tai itse venttiilissä.

                        Comment


                        • #13
                          Laitoin uusia letkuja oireet pienenivät paljon ,saattoivat häipyä kokonaan .pakkasta -30 ei viitti kovin kiihdytellä , ei ainakaan vielä häiritte ajoa , tais olla noissa letkuissa se vika koko ajan . Kiitos neuvoista

                          Comment

                          Working...
                          X