Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2,5tdi v6 siirtopumppu ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2,5tdi v6 siirtopumppu ei toimi

    kyseessä on siis 2,5tdi v6 132kw.-01.
    mistä johtuu kun siirtopumppu ei siirrä polttoainetta?
    vaihdettu uusipumppu ,mutta ei nosta polttoainetta eteenpäin.
    pumppu kyllä pyörii mutta ei tule kyllä yhtään löpöä.(otettu polttoaineletku irti pumpulta,mutta ei nosta ainetta)

    oisko jollain antaa pikaisesti vinkkejä??

  • #2
    Ja taas pumppu ei kuulukaan siirtää polttoainetta koneelle vaan syöttöpumppu imee
    sen,se siirtää sitä ainoastaan tankin sisällä.
    haulla löytyy lisää tietoa.

    Comment


    • #3
      niinpäs onkin.ois pitänyt tarkemmin tsekata.auton saa käyntiin kanisterin kanssa,mutta tulee pirusti ilmakuplia,elikkä onko vuoto se todennäköinen vika??mitkä ovat ne paikat mitkä kannattaa ensin tsekata?

      Comment


      • #4
        Liitokset, paluu letkut suuttimilta, suodatin. Siinä vuotokohtia. Tossa aat koneisessa myös suodattimen vedentunnistus systeemin liitokset, sieltä iteltä veti ilmaa sekaan.

        Comment


        • #5
          Lähinnä minulle tulee mieleen sydänvika,(syöttöpumppu)
          Nitrot,eiku eurot auttaa.

          Comment


          • #6
            Filtterin kannessa oleva muovinen kierrätysventtiili on yleisin ilmavaivojen syy. Toki jokainen liitos polttoainelinjassa on potentiaalinen vuotokohta. Onko naftafiltteri uusittu hiljattain? Syytä vaihtaa joka syksy (orkkisfiltteri). Jos auto käy ylipäätään vaikka kannusta juottamalla, ei pumpussa ole ohjainlaitevikaa.

            Comment


            • #7
              Oikean eturenkaan luona läpiviennissä oli potentiaalinen vuodon paikka, vaikeasti löydettävissä, muistan jostain lukeneeni.

              Comment


              • #8
                Nyt vaihdettu naftafiltteri,letkuja ja tarkastettu liitoksia,mutta ei lähde käyntiin,kun seisoo jonkun aikaa (esim1-2h.)
                auto lähtee oikein hyvin käyntiin,kun käynnistää heti sen jälkeen,kun auto ollut käynnissä.
                ilmakuplia tulee määrätyn väliajoin auton ollessa käynnissä.(pitäskö tulla yhtään)
                missähän vielä vois olla vuoto?

                Comment


                • #9
                  Porukoiden -04 a6 2.5tdi tiptr. etuvetoisena teki ruotsin puolella sellaisen tempun, että ajoivat motarilla reilua satasta kunnes yht äkkiä auto sammui vauhdista. Auto paikallisen hinauspalvelun kyytiin ja jollekin valtuutetulle pikkupajalle.

                  Seuraavana aamuna asentaja oli alkanut purkamaan aloittaen peräkontista ja edennyt konehuoneeseen asti muutamassa tunnissa. Viaksi paljastui joku boksi, joka ohjaa polttoaineensyöttöä siten että kun aine käy vähiin, niin sammuttaa auton pumppuvaurion estämiseksi. Uusi boksi, 500 eur töineen ja matka jatkui taas.

                  Oli kuulemma antanut jotain vikakoodeja jotka ilmeisesti viittasivat syöttöpumppuun, mutta asentaja ei uskonut pumppuvikaan.

                  Comment


                  • #10
                    Valitettavasti pumppuvialta tuo kuulostaa jos ennakot on kohdallaan, mulla oli tuossa loppukesästä samanlainen työn alla. Pumppu kainaloon ja huoltoon testattavaksi, paksu lompakko mukaan.

                    Comment


                    • #11
                      ei lähde käyntiin,kun seisoo jonkun aikaa (esim1-2h.)
                      auto lähtee oikein hyvin käyntiin,kun käynnistää heti sen jälkeen,kun auto ollut käynnissä.
                      -Tässä on nyt jotakin mitä en tajua: miten moottorin saa lämpimäksi jos se ei lähde kylmänä käymään???

                      Comment


                      • #12
                        Korjaamolla saavat auton käyntiin käyntiin ruikkimalla starttipilottia(muistaakseni)
                        sen jälkeen ,kun auto käynnissä toimii oikein hyvin.
                        kun auton sammuttaa ja käynnistää heti niin no problem.
                        mutta ,kun hetken seisoo ei lähde käyntiin.(1-2h)

                        Comment


                        • #13
                          Oisko syöttöpumpun aivot menossa, joku piiri jo vähän prakailee siksi ei lähde kylmänä käyntiin, tällanen itellä tulis mieleen... nimimerkillä: aivot vaihdettu.

                          Comment


                          • #14
                            Tuossa linkki siihen vastaavaan tapaukseen:
                            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=78858

                            Korjaamolla saavat auton käyntiin käyntiin ruikkimalla starttipilottia
                            Minä jättäisin dieselmoottorissa tuon tekemättä.

                            Comment


                            • #15
                              Juu, täähän oli se... voisko olla ilmavuoto käyttöaksilan stefalta. Rikkoo aikaa myöten myös ennakonsäätimen. Toki huollossa uusitaan aina myös ohjain, koska se on herkkä vaurioille ja siitä saa niin kivasti katetta taloon.

                              Comment


                              • #16
                                Jätettiin yöksi 4L diesel kannu moottorinpäälle siitä letkut suoraan dieselpumpulle ja paluu poisto samaan kannuun.
                                Aamulla starttaus ja lähti käyntiin niinkuin ei olisi vikaa ollutkaan.
                                Elikkä vika on ilmeisesti tankin ja dieselpumpun välissä?
                                Yritettiin etsiä vuotokohtaa polttoaineletkuista mutta ei kyllä löytynyt!
                                Ilmeisesti on vuoto jossain ja ,kun auto seisoo polttoaine valuu pois järjestelmästä.

                                Comment


                                • #17
                                  Ja ääni kuuluisalle VP44 pumpulle. Mekaaniselta vialta pahasti kuulostaa. Pumpusta alkaa irtoamaan lastua jotka menee sopiviin paikkoihin sallien pumpun valumisen kuivaksi tavalla tai toisella?? Mitähän mahtaa olla kilometrit käyntiä vastustavassa Audissa?

                                  Usein pumpun aivot luovuttaa 200.000km (-50.000+100.000) paikkeilla. Silloin meno loppuu usein kertalaakista.

                                  Mekaaninen vika/kuluminen saattaa saada alun liiasta ilmasta (tai epäpuhtaus) järjestelmässä. Pumppuhan ei ole ikuinen vaan runko kuolee jossain vaiheessa. Millaiset lienee nyky polttoaineiden voiteluominaisuudet verrattuna 10v takaiseen aikaan??

                                  Comment


                                  • #18
                                    Viaksi paljastui joku boksi, joka ohjaa polttoaineensyöttöä siten että kun aine käy vähiin, niin sammuttaa auton pumppuvaurion estämiseksi

                                    onko siellä "pensa" linjassa kyseiseen toimintaan liittyvässä boxissa nollattavaa ??

                                    aattelin vaan

                                    Comment


                                    • #19
                                      Täytyypäs udella, kun porukat saapuu reissusta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Terve !!

                                        Oletko katsonnut naftan palu ja syöttö puolen jäähdytys ja syöttö syylärin, omassani saman kaltaisia oireita jotka hävisi osan vaihdettua. Oli putki halki sivusta josta hässäkkä oli juotettu kiinni ritilän. Löytyy apumiehen puolelta helman alta iso musta mrtallinen mötikkä. Osa jota tarkoitan numero 20.
                                        .ExternalClass .ecxhmmessage P{padding:0px;}.ExternalClass body.ecxhmmessage{font-size:10pt;font-family:Verdana;}


                                        Comment


                                        • #21
                                          Katso osa numero 20, omassani oireili juuri tuo.




                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt on syy selvinnyt ja se on polttoainesuodatin!!
                                            Olin ehtinyt hommata jo FRAM merkkisen ennenkuin luin,että kannattaa laittaa originaali tai joku hyvä vastaava.
                                            Aikamme sitä tutkittua selvis,että imee ilmaa siitä o-renkaan juuresta.(on näköjään horo jo uutuuttaan)
                                            Vaihdettiin knecht merkkinen ja rupes pelittämään.(pitäs olla ihan alkuperäis laatua)
                                            Voihan kele...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hyvä että tuli kuntoon! -Pienet sille ;)

                                              Comment

                                              Working...
                                              X