Jep huomenna jakohilkkeet hakea Pörhöltä.Sisältää jakoremmin ,pumpunremmin ja molempiin kiristäjät ja jako-ohjain sekä vespumppu ja kampuran kunkkupultti.Niin ja stefa kampiakselille.Koko hela hoito 320 eur ja vespumpun kun palauttaa ni saa 30 eur pantin viel takas.Ei paljon ns tarvikkeena kannata enään ostella.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Paljonko ebaysta ostetut nokat kestää ajaa
Collapse
X
-
Onkos kukaan huomannut eroja nuissa keinuvivuissa. Itellä alkuperäisissä ei ollut öljyreikää laaharipinnalle nostimen kupista. Uusissa Inalaisissa on reikäsuoraan nostimen päästä keinuvivun läpi laaharipinnalle. Eli nokkahan saa öljyä ainaskin jonnin verran vanhoja kamoja paremmin suoraan laaharin ja nokan väliin. Liekö tuote kehitystä vai mitä....
Comment
-
-Sitähän se. Tänään kattelin ebaysta piruuttani kutosen syöttöpumppuja ja sattui silmääni eräs uusi yksilö jonka ohjainyksikön ja pumpun välissä oli joku lisäpalikka. Jäähdytystä parannettu??? Näistähän jalostuu pikkuhiljaa vag-diisseliperheen kestävimpiä koneita kautta aikojen ;)))Liekö tuote kehitystä vai mitä....
Comment
-
Jep. Ei tarvi enään kuin toiset 12 vuotta ni lasten taudit selätetty. Itse eilen illalla tein myös hieman parannettua jäähdytystä tuolle pumpulle. Moottorinsuoja muoviin tein muutaman reiän pumpun kohdalle ja kun kävin sievästi kokeilemassa, ni pumppu oli noin +12c viileämpi. Keulamuoviin, missä jäähdytin kiinni tein pariin kohtaan ilmareiät, josta pääsee ajoviima suoraan moottorinsuoja muovin alle jäähdyttämään pumppua.
Comment
-
Onko kukaan tällaista tilannut? Mitä kaikkia tässä nyt tulee mukana? Heikolla saksalla voisin ymmärtää että kaikki nuo nokkahilppeet + venttiilikopan tiivisteet + öljyn suodatin? + hammashihnasarja + nokkien stefat + ilmansuodatin. Öljynsuodattimen vielä ymmärrän mutta tuo ilmansuodatin kuulostaa hiukan oudolta tässä yhteydessä. Hinta ei kyllä paha jos yhtään "laatuosia" ovat.
http://cgi.ebay.de/Nockenwelle-Satz-...item58848e69e9
Comment
-
Itse ostin puoli vuotta sitten Ebaysta Saksasta 275 t ajettuun AKN:ään nokka-akseleiden korjaussarjan. Nyt meni 300 t:n kohdalla syöttöpumppu vuorostaan remonttiin. Aukaisin samalla venttiilikopat suihkujen tarkastamista varten. Akseleista oli sieltä täältä muutama nokka paskana, kulumat max. 2 mm, v...taa, alkuperäisillä olisi ajanut vaihtamatta pitemmälle. Halvat tarvikeakselit lienevät jotain kannon nokassa karkaistua Kiina-Intiarojua. En todellakaan suosittele.
Comment
-
Taannoin kyselin pääkallopaikan mieheltä neuvoja tähän nokkaongelmaan, kun yksi potilas oli menossa työn alle. Hän kehoitti ehdottomasti korvaamaan vanhat kuluneet nokka-akselit kuulemma "paremmin" tehdyllä.
"Here is the partnumbers: 059109021P 4-6 cylinder left inlet
059109021Q 1-3 cylinder left inlet
059109022P 4-6 left outlet
059109022Q 1-3 cylinder outlet.
Wolf Klinke"
Tiedä sitte saako em. setillä lopullista apua asiaan, kun täälläkin älyvapaaksi todettu yläpään geometria ei sinänsä muutu miksikään.
Toisaalta, kyllähän yksilöissä näyttää eroja olevan. Jotkut ajaa pitkään ilman kulumista ja toisilla nokat kuluu silmissä. Sen nojalla tuossa voi jotain perää ollakkin.
Comment
-
Et muista mitä merkkiä nokat oli ? Onko samoja hilkkeitä mitä noissa ed. mainituissa linkeissa on ?Alkuperäinen kirjoittaja Lujitus Näytä viestiItse ostin puoli vuotta sitten Ebaysta Saksasta 275 t ajettuun AKN:ään nokka-akseleiden korjaussarjan. Nyt meni 300 t:n kohdalla syöttöpumppu vuorostaan remonttiin. Aukaisin samalla venttiilikopat suihkujen tarkastamista varten. Akseleista oli sieltä täältä muutama nokka paskana, kulumat max. 2 mm, v...taa, alkuperäisillä olisi ajanut vaihtamatta pitemmälle. Halvat tarvikeakselit lienevät jotain kannon nokassa karkaistua Kiina-Intiarojua. En todellakaan suosittele.
Comment
-
Tässäpä linkki myyjän sivuille: http://stores.shop.ebay.de/Kindt-Mot...0Q2em14?_pgn=2Alkuperäinen kirjoittaja The Base Näytä viestiEt muista mitä merkkiä nokat oli ? Onko samoja hilkkeitä mitä noissa ed. mainituissa linkeissa on ?
Osapaketissa nostimet ja tasaimet olivat hyvää saksalaista tarvikelaatua, venttiilien päälle tulevat kupit jopa VAG-alkuperäisosia. Nokka-akseleissa ei ole muita merkkejä, kuin pieni epämääräinen "itämaisen" näköinen logo - varmaa ainoastaan on se, että ne eivät ole VAG-osia. Niiden laatikoissa oli päällä vain varaosanumerot.
Comment
-
Tältä näyttää 244tkm ajetun, vm.2005 BDH-koneisen passatin yläkerta.
Longlifella noista ajeltu noin 230tkm

Muutama lisäkuva kärsistä
Comment
-
Mites nokat tuossa BDH:ssa. Onko niissä havaittavissa mitään kulumaa?
Kuvassa ei juuri kulumaa näy, mutta vaikea sen perusteella päätellä, jos ei millimetrien syvyisi skraadeja nenässä.
Niin ja onko tuo BDH-nyt niitä kuuluisia rullanokkakoneita. Näyttää meinaan melko pitkälti samalta mitä oman AKEn yläkerta.
Comment
-
Sen verran joudun nyt sanojani ottamaan takaisin, että toisen ääripään kuvia en tänne pysty laittamaan. Eilen avattiin venttilikopat ja simsalabim, ei minkäänlaista kulumaa nokissa ja muutenkin kaikki lähes uuden veroista (315tkm). Ainoa ongelma nyt on se että pitäisi keksiä mistä ne ylimääräiset äänet oikein sitten tulivat? Kuulosti ihan kuin venakopissa olisi jotain irtotavaraa (keinuja) ollut ja kulutuskin on viimeaikoina ollut reilu 8l/100km joten olin 100% varma että tässähän se vika on. Nokkasarjakin on Saksasta jo matkalla joten jos kaikki hyvin menee, niin minulta saa kohta ostaa tuollaisen nokkasarjan ihan Suomesta Saksan hintaan.Alkuperäinen kirjoittaja Ronde79 Näytä viestiKyllä sitä näemmä ollaan tuolla Audillakin jotain opittu näiden keinuyläkertojen ongelmien jälkeen. Täytyy sanoa että ei tuo ainakaan kuvien perusteella yhtään uutta häpiä. Pitääpä ottaa oma AFB nyt auki ennen remppaa ja laittaa tänne kkuvat siitä toisesta ääripäästä. :)
Mikä tuo vika sitten oikeasti on, niin ehdotuksia otetaan vastaan. Auto kuitenkin kävi, vaikkakin starttaaminen viimeisen kerran vaati kyllä ylimääräisiä sahaus-sekunteja lämpösellä moottorilla.
Comment

Comment