Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5tdi afb-koneesta hävisi vedot?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,5tdi afb-koneesta hävisi vedot?

    Onko kellään ideoita mistä lähteä vikoja hakemaan?
    Vikakoodit on luettu moottorista sekä laatikosta ja löytyi imusarjanpaine anturista vika. Sitä ei näköjään aina tule uudelleen.

    Elikkä autossa ei ole vetoja ollenkaan.
    syöttöpumppu on vaihdettu 40tkm sitten ja maffi on vaihdettu 30tkm sitten. Vag-com on käytössä mutta en pysty käyttämään sitä ajon aikana.

    Päällisin puolin koneessa ei näy mitään irtonaista tai hajonnutta.

  • #2
    nyt ilmeisesti vaikuttaa että turbon alipainekello on rikki. Kun letkusta imee niin ei tapahdu mitään eikä letkuun muodostu alipainetta. jostain kun löytyis käypäinen tilalle.

    Comment


      #3
      Letkun ja liitokset tarkistit, ettei ole rikki?

      Comment


      • #4
        letku on ehjä. ja imutestin tein suoraan alipainekellon putkesta.

        Comment


          #5
          Tarkista kaikki alipaineletkut. Passatissa lähti muutaman kerran yksi alipaineletku irti, joka meni johonkin vesiletkussa olevaan venttiiliin.
          Jos ei alipainepuoli ole tiivis, ei N75:nen voi toimia ja turbosta siivet jää auki.

          Myös ahtovuoto maffin ja turbon välillä voi aiheuttaa olematonta menohalua ilman savuttelua. MAP kertoo, että painetta on, mutta MAF ei rekisteröi tarpeeksi ilmaa.
          Vikakoodi tais olla jotain "Charge Pressure Contr. Negative Deviation"

          Molempiin on tullu törmättyä.
          Viimeksi muokannut Puuhapete; 28.7.2009, 19:54.

          Comment


          • #6
            mistään en mitään tiedä
            mutta kyllä käsittääkseni imusarjan paine-tunnistimelta täytyisi tieto tulla muuten ei ahda.

            Comment


            • #7
              eikös tuo imutesti viittaa siihen että kellon kalvo on rikki? mielestäni putkesta imaisemalla sinne pitäis tulla alipaine.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja jarski79 Näytä viesti
                eikös tuo imutesti viittaa siihen että kellon kalvo on rikki? mielestäni putkesta imaisemalla sinne pitäis tulla alipaine.
                Jos se on tehty tosiaan suoraan siitä kellolle menevästä letkusta niin kyllä, kalvo on rikki ja kello/ahdin uusittava.

                Comment


                  #9
                  Onko nuo kellot niin herkkiä, että imasemalla saa liikettä?
                  Siellä kuitenkin on jousi joka pitää sen kello auki, jos alipainetta ei ole.

                  Comment


                    #10
                    Kyllä se tanko minulla liikkuu herkästi GT1749VA:lla imaisemalla letkusta. Plopsahtaa jousivoimalla kiinni kun imun päästää.

                    Comment


                    • #11
                      Pumpulla imemällä saa liikkumaan, suulla/keuhkoilla tuskin. Ainakaan omassa v6tdi.

                      Comment


                        #12
                        Mikäköhän minulla sitten mättää, vai onko V6TDI:n ahdin jotenkin erilainen rakenteeltaan noilta osin?

                        Comment


                        • #13
                          Elikkä nyt venttiili on irti ahtimesta.
                          Kokonaan irti ollessa tangon mitta on 84mm ja letku kiinni tyhjäkäynnillä tangon mitta on 84mm eli mitään ei tapahdu. En tiedä pitäiskö mitan muuttua? Uusi venttiili maksaa 180 euroa.

                          Comment


                            #14
                            Ja varmasti letkuun tulee alipaine?
                            Kai se paras vikaehdokas on se kello, jos letkuun tulee alipaine.
                            Suurin alipaine on tyhjäkäynnillä, jollon kello vetää turbon siivet kiinni.

                            Comment


                            • #15
                              letkuun tulee alipaine.

                              Aika herkältä tuntuu siipiä säätävä vipu.
                              Eipä se varmaan saa kovin jäykkä olla että säätö pelaa oikealla tavalla.

                              Comment


                                #16
                                Taitaa olla eroja eri turbojen välillä.
                                Passatissa 1749V turbon tanko oli tosi jäykkä, mutta säätö toimi silti oikein. Ei siis imemällä mitää tsäänssiä saada tankoa liikkumaan.

                                Comment


                                • #17
                                  juu. uusi osa paikoillaan ja imemällä saa tangon liikkumaan. nyt pitää vaan saada säädöt kohilleen. Pitää harkita jos tuon turbon puhdistaisi. Ilmeisesti kalvon hajoamiseen vaikuttaa jos siellä on liikaa likaa tai karstan pala käynyt siipien välissä.

                                  Kiitoksia neuvoista.

                                  Comment


                                    #18
                                    Avaa se vanha, jos vain onnistuu. Näkisi kuinka paljon pitää olla revenny, että vuotaa noin pahasti.

                                    Comment


                                    • #19
                                      ok. Aukaisen ensiviikolla. Kerron sitten lisää.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                        MAP kertoo, että painetta on, mutta MAF ei rekisteröi tarpeeksi ilmaa.
                                        Vikakoodi tais olla jotain "Charge Pressure Contr. Negative Deviation"

                                        Molempiin on tullu törmättyä.
                                        Jos ollaan tarkkana, niin MAF kertoo liiallisesta ilman määrästä suhteessa tuotettuun paineeseen MAP. Eli ilmaa katoaa välistä, syntyy negatiivinen poikkeama.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X