R5 2.5TDI (AEL) pukkasi viime katsastuksessa 0,67. Motarilla tosin päästin enimmät tavarat putkistosta pois.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Minkälaisia savutusarvoja katsastuksessa?
Collapse
X
-
Sen verran on muutosta tullut softaan et tuli 0.80 870/4930 1.19s. Aika paljon savuisempi nyt, kuin viime vuonna, vaikka ajossa on vähäsavuisempi. :D Mitehä tää näin nyt menee...
Tosin toi lukemaki tuli ihan kylmiltään vedettyä, silleen et tyhjäkäynnilla kone oli lämmennyt tarpeeks, eikä o tullu polettua hetkeen. :)
Comment
-
Kuuntelee noita teidän saamia savutusarvoja, niin melko reilustihan tuo oma kulkine pukkaa numeroiden mukaan utua...Moni vanhempi kampekkin näyttää pääsevän alle puoleen...Softastahan se tosin taitaapi olla suurimmaksi osaksi kiinni...Vaikkakaan käytännössä tuo todellakaan paljolta näytä, pieni harmaa (ei musta) pölypilvi vain...:) Ja silti auton perä pysyy nokivapaana...
Comment
-
Tänä vuonna inssi merkkasi 0:n Caddyn lappuun ja sanoi, että puhtaat on päästöt, mun mielestä se testeri näytti 0.34. Eli hyvin on karstat palanu, tosin ilmanputsari on alle viikon vanha. Mittarissa tällä hetkellä 270 tkm. ja koneessa "maantieajoon optimoitu softa".Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Foudila Näytä viestiCaddy BJB-koneella, 1.08. Elämäni ensimmäinen dieselkatsastus ei ollut maatamullistava juttu, toisella polkaisulla tuli nuo lukemat.
Comment
-
Auto VW Passat 2,5 V6 diesel vm 2005.
Käytin katsastuksessa ja kolmen mittauksen jälkeen arvot olivat liian korkeat. Katsastaja neuvoi ajamaan lenkin reippailla kierroksilla. Niinpä ajelin reilun 10 km suuntaansa satasta 3 vaihteella ja kun palasin konttorille, niin jo kelpasi. Numeerisia arvoja en muista. Syy tuohon on varmaan se, että tuolla tulee ajeltua pääasiassa reilut 1000 kierrosta mittarissa valtaosa matkoista.
Comment
-
Caddy BJB 1.9tdi koneella
2010 0,93
2011 0,04
2012 0,04
2011 ja 2012 mitattu eri paikoissa.
2011 kesällä vaihtui toinen turbo autoon, joka on hieman isompi. Softa on vakio edelleen.
Toi on sen verran pieni arvo kuitenkin, että joko mittauksessa on jotain häikkää tai sitten se tarvitsisi lisää polttoainetta.
Comment
-
Sehän nyt on tuon mittauksen kannalta ihan sama vaikka olis 10-tuumasta ränniä ;)Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viestiJaha, eilen kävin poljettamassa katsastuksessa K-arvo: 0,5
Ihan ok tulos tuolla 3" rännillä.
AELi (5-syl 2.5tdi) antoi jotain hiukan vajaan 2, kun viimeksi leimalla käytin.
Comment
-
Ei ole, katti ei vaikuta mitattaviin päästöihin. Kertoo jotain tuon mittauksen järkevyydestä...Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viestiEli, ei oo merkitystä vaikka katti tyhjennetty ja penetroitu tosiaan tuolla 3" putkella?
Comment
-
331tkm, EGR laipattu ja tuore ilmanputsari -> 0,13. Saisi kuulemma enemmänkin tuprutella. :)Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viesti2.5 V6 TDI AKN, 309tkm, jokin saksapojan lastu (130kw otteessa), muuten oletettavasti vakio - pöläytys 0,55. Eihän tuo ole huonostikkaan. :)
Comment

Comment