Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,9 tdi (BKC 77kw) lohko rikki, mitä tilalle??

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1,9 tdi (BKC 77kw) lohko rikki, mitä tilalle??

    Eli kiertokanki halus nähdä ulkomaailmaa. Mottina -05 BKC pata audi A3:sta.
    Pitääkö tuohon olla nyt tilalle just se BKC vai käykö siihen muutkin lohkot\moottorit?? Kustannusarvio oli 10k-14k et mielellään rupeaa etsimään halvempaa vaihtoehtoa.
    Kiitos jo etukäteen..

  • #2
    Paljos kilometrejä mittarissa? Tostahan voi melkein alkaa vääntään maahantuojan kanssa jos ei ole paljoa ajettu.

    Comment


      #3
      Eiköhän sinne sovi heittää tilalle minkä vaan 4-pyttyisen TDI:n, mitä ko. korissa on myyty. Jos helpolla haluaa päästä, etsii samanlaisen moottorin. Isän Golfiin vaihdettiin vähän aikaa sitten toinen moottori. Apulaitteet jäi vanhasta (turbo, laturi jne.).

      Comment


        #4
        Voihan sinne heittää ylipäätään minkä tahansa konsernin 1.9TDI:n. Kun ottaa vaan tarvittavat osat ja apulaitteet vanhasta, lohkothan noissa on ~samoja lähes kaikissa.

        Comment


          #5
          Hyvä paikka tiputtaa 96kwkone sinne?
          Mites tuo muuten noin teki? itellä sama kone Caddyssä.

          Comment


            #6
            Onko siinä isokin reikä? Sitä vois kyllä kokeilla vetää hitsillä umpeen. Mites muut osat, onko kampura ym ehjiä?

            Comment


            • #7
              Vissiin sunnuntaikone. Kiihdyttäessä kilahti. Vähän yli sata mittarissa ja maahantuoja pesi kätensä..
              eli ymmärsinkö oikein. Koneen voi siis ottaa esim vm 2000 audista ja vaihtaa apulaitteet??

              Comment


                #8
                aaz keulille vaan, niin alkaa lystia piisaa ;)

                Comment


                  #9
                  Eikö vaihtomoottorin pitäisi olla samaa ikäluokkaa, eli korkeintaan mallisarjan ensimmäisestä vuosimallista?

                  Comment


                  • #10
                    Noita sähköisesti ohjattuja on aika liuta ja sellanenhan se vissiin pitää olla..
                    Käykö siis nuo s.ohjatut päikseen vehkeeseen ku vehkeeseen eli Golfin ATD audiin ja vice versa. Siis onko lohkot ja kannet samanlaisia jotta saan ympättyä apulaitteet muuhunkin ku tuohon BKC:hen.
                    Tarkoitus siis ei ole vaihtaa moottorinohjausta vaan saada paskan motin tilalle toimiva....
                    Ettei nyt käy niin et tulee shoppailtua 1,9 lohko\kansipaketti jota ei saa kiinni kun korvakkoa ei saa oikealle paikoilleen tai joku muu on erilaista.

                    Comment


                      #11
                      Golffissakin moottori on poikittain, joten sen puoleen ei hätää, mutta kysyisin vielä konttorilta kannan tuohon vaihtomoottorin ikään.

                      Villi veikkaus, BKx- , mahdollisesti Bxx-moottoreiden lohkot ja kannet (neloskoneiset) ei kovin suuresti toisistaaan eroa.

                      Comment


                        #12
                        Kyllä ne kaikki kannet ja lohkot pitäisi minusta olla niin samanlaisia, että saa romut pultattua kiinni. Konttorilta voi kysyä jos siltä tuntuu, mutta toisaalta taas jos ei kysy keltään mitään niin tuskin kukaan mitään huomaakaan vaihdetun.

                        Comment


                        • #13
                          Eihän tuosta puutu kuin alakerta? Jos ei löydy BKC, niin minusta kannattaa selvittää huolella mikä toinen sopii. Käypänen ilman säveltämistä voi olla toisinaan edullistakin.

                          Comment


                          • #14
                            No sitähän mä tässä yritän kysellä. Apulaitteet tulis vanhasta ja lohko ja kansi ois uutta. Mut mikä sit käy? Ei kehtais lahteä heittämään arvalla. Noita Bxx motteja ei ole hirveesti ja jos ni kalliita. Mut esim ATD löytys edullisesti.

                            Comment


                            • #15
                              Kansi on mielestäni täysin identtinen kaikissa 8V pumppareissa, tietysti suuttimia lukuunottamatta. BXC/ATD suuttimet on kyllä suunnilleen samankokoiset että niitä tuskin tarvitsee vaihdella.
                              Lohkokin on ulkoisesti samanlainen ainakin kun kyse on poikittaisista koneista, kuten ATD.
                              Öljypohjan voi joutua ottamaan vanhasta mikäli anturia ei ole uudessa ja vanhassa on ja jos sitä tarvii/haluaa käyttää.
                              Kiertokangissa ja männissä voi olla eroa mutta se ei taida tässä haitata.

                              Eli ATD voisi olla ihan toimiva kone.

                              Comment

                              Working...
                              X