Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suuttimien kärkien vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Suuttimien kärkien vaihto

    Kokemuksia tarvittais. Missä kannattaa tämä operaatio tehdä? Missä hinnoissa liikutaan ja missä mahtais olla halvinta? Oisko foorumilla sellaista henkilöä joka tekisi irtosuuttimiin tämän operaation pientä korvausta vastaan?:p

    AEL suuttimet kyseessä ja 5kipaletta.

  • #2
    Ihan tavan dieselhuolto tuon tekee. Suuttimien avautumispaineet täytyy säätää ja siihen ei ole välineitä aivan joka tallissa, vaikka sellaisiakin talleja toki on. Kammiokoneen suutinten säätöhomma taitaa olla n. 200e/4 suutinta mutta liekö noissa veloitus sama vai eri.

    Tuossa on tuollainen ohjekin hommaan:
    http://pics.tdiclub.com/pdf/injector_install_howto.pdf

    Comment


    • #3
      Hämeen Diisselissä muistaakseni 100-120euroa viiden kärjen vaihto!

      Comment


      • #4
        Eikö oikeasti ole tuota kalliimpi hämeen dieselissä?

        Comment


        • #5
          Eihän tuo kärkien vaihto kummonen homma ole, koneessa kiinniolevien vaihtoon meni noin tunti. Muistaa vaan noet putsailla, likaa sinne ei tartteis jäädä, ja kasailla samassa järjestyksessä kuin on purkannutkin.
          Tietysti avautumispaineitten mittaukseen tarttee apua, jos ei satu omistamaan mittaria.
          No en kyllä ole mitannut minäkään, ja hyvin toimii. Ainut ongelma oli kun ei ole kunnon ruuvipenkkiä, niin saada vanhat irti rungosta, oli senverran tiukassa kierteellä.

          Comment


          • #6
            EI suuttimien eikä edes kärkien irroitus mikään ongelma ole mut lähinnä noi paineiden ruuvaus on se kompastuskivi.. Olis kiva tehdä se "kerralla kuntoon" niin ei tarttis moneen kertaan irrotella suuttimia.

            Comment


            • #7
              Hämeen dieselin hinta ei varmaankaan kata säätöä. Jostain bongasin, minkäverran aina shimmilevyn paksuus vaikuttaa paineisiin, mutten nyt sitä löytänny. Eli kärkien vaihto ---> pajalle paineen mittaus ---> ja mikrometrillä levyn paksuus vanhasta (jos ei paineet kohillaan) ----> kalkulaattori käteen ja oikean paksuisen levyn hommaus ---> uusi sopiva levy paikalleen ----> paketti kasaan ja baanalle. Saman ne joutuu pajallakin tekemään, teeseitsemies säästäis tossa jopa pari satkua.

              Comment


              • #8
                Tuolta testeri ja shimmejä?

                http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=2875

                Comment


                • #9
                  Tuolta minäkin noita kattelin, jostain saisi varmaan halvemmalla sen käsipumppu mallin, ois toisaalta näppärämpi, sais paineet mitattua suihkut paikallaan.

                  Comment


                  • #10
                    En viitsis noin kallista sydeemiä ostaa yhden homman takia. Kyllä sen verran tajuan noiden päälle eli osaan mitata ja tollein mut se perhanan paine pitäs kattoo..

                    Köyhä kun pitää olla ja sillein..

                    Tietty jos sen käsipumppumallisen löytäisi jostain..

                    Comment


                    • #11
                      Hämeen Diisselissä avautumis paineet olis säädetty kaikki vaan samalle alueelle, toleranssia en muista enkä paineita joista oli silloin puhetta!

                      Comment


                      • #12
                        dieselpojilla tampereella itse teetin AATuun. En enää muista mitä maksoi mutta ei ollut kallista.

                        tuosta kärkien vaihdosta sen verran jos ite alkaa tekeen että se suutin on tehtävä ensin missä on neulannousuanturi. sitä kun ei voi säätää. siitä tulee mikä tulee, muut säädetään sitten samaan avautumispaineeseen.

                        kannattaa pumpata myös ennen rungon purkua kaikki ja katsoa mitä paineet on ja onko heittoja/kusevia.

                        Ja puhtaus ennen kaikkea. jos ei oo ees kammiokoneeseen kärkiä koskaan vaihtanu niin kannattaa säästää kuukausi rahaa ja viedä pajalle. maksaa ne shimmitkin jotain ja pelkkä säädätys jos ei pumppua käytettävissä.

                        ite vaihdatin uudet vakiosuuttimet kun tiesin että siellä on kaksi huonon sumun antavaa. kulutus putosi lähes litran/100km ja sinitys kylmänä(pakkasella) väheni huomattavasti

                        Comment


                        • #13
                          Itse vaihdatin uudet kärjet Kouvolan Dieselhuollolla (vai mikä se oli). Hintaa muistaakseni noin 200€. Vanhoissa kärjissä (~320tkm ajetut) paineet luokkaa 180bar, kun uudet Firadin valmisteet meni kertalaakista ilman säätöä 195 +/-1bar paineisiin. Ei kun kiinni uusilla pohjatiivisteillä ja kovaa ajoa. Tarkastettiin käsipumpulla siis. Sillähän ei saada kuin esiruiskutuksen avautumispaine, mutta hyvin tuo tuntuu rokkaavan noinkin.

                          AEL:n kärkien vaihdolla ei vaikutusta kulutukseen normiajossa ja alavääntö kasvoi kivasti, kuten myös hymyn leveys kuskin naamalla.

                          Comment


                          • #14
                            Itse laitan noi .260 suuttimen kärjet eli isoimmat "kiina" mallit mitä on.

                            Comment


                            • #15
                              Nuo vaatii shimmausta tai ei toimi muuten kunnolla noin pienillä paineilla.
                              Bosion kärjet on yleensä menny kaikista "helpoiten" säätöihin mitä tuossa autotallissa noita on tullut pumppailtua ;)

                              Comment


                              • #16
                                Täälläkin onnistuu, satoja suuttimia on tullut tehtyä. Aina pitää avautumispaine suhteuttaa oikein reikäkokoon.
                                Normivehkeillä näkee vain esiruiskutuksen paineen mutta ainakin tähän saakka se on ollut riittävä tieto.

                                Comment


                                • #17
                                  Saako TDIfreakilta myös suuttimet?

                                  T: Kuopion mies

                                  Comment


                                  • #18
                                    Suutinkärkien yhteydessä muistaakseni tarjosin 15e per suutin kärkien vaihdon ja säädön, jos rungot on irrallaan. Itse en niitä tee.
                                    Mutta se oli joillekkin liian kallis, kun siitäkin piti ruveta pyytään alennusta.

                                    Mulla on pari sarjaa Firadin AEL suutinkärkiä vieläkin varastossa, kun ei ole tullut niitä kauppailtua erityisemmin. Yhden satsin varaan itelleni mahdollista C4 2.5tdiq käyttöprojektia varten.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllä suutinkärkiä ja runkojakin löytyy vaihtelevasti.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Keneltähän sais nopeimmin noihin AEL suihkuihin tarkoitetut Bosion Race kärjet? Ja halvimmalla tietty :D

                                        Comment

                                        Working...
                                        X