Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 TDI huono käynnistyvyys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Voi kun olisit kertonut erikoispultinkannasta jo 2 viikkoa sitten...

    Comment


    • #62
      Jos se kanta on jo pilalla niin hakkaa siihen se 9mm hylsy väkisin. Saanee pitoa sen verran että pyörii auki.

      Comment


      • #63
        Ei ole tilaa lyödä. Pitää ostaa 12- kulmaiset 6 ja 7mm hylsyt ja kokeilla niillä.

        Comment


        • #64
          Vastustaa! Eihän se 7mm hylsy passannut. Kyllä se on 10mm kannalla. Kokeillaan taas huomenna uusilla hylsyillä. Onko vastakierrehylsyistä kokemusta?
          Viimeksi muokannut jannekni; 28.8.2025, 19:29.

          Comment


          • #65
            9mm: llä lähti eikä ollut tiukassakaan. Kierre joku M6.5 joten piti käyttää vanhaa pulttia uudelle anturillekin. Eikä vika poistunut. Polttoainepumppukin surisee kun virrat laittaa. Obdelevenillä ei vikakoodeja. Mitähän sitten keksisi? Voiko muutaman vuoden vanha dieselsuodatin olla niin tukossa? Halpa tietysti kokeilla.

            Comment


            • #66
              En tiennyt mihin ketjuun olisin lisännyt.
              1.9 AVF lähti muutaman kerran huonosti käyntiin kunnes jätti tielle. Nokka- ja kampiakselin asentoanturit ja dieselsuodatin uusattu, turhaan. Ei vikakoodeja obdelevenillä. Tankkipumppu surisee kun virrat laittaa. Suodatin oli täynnä löpöä. Tulevan letkun päästä tuli juuri ja juuri havaittava liru virrat päällä. Pitäisikö tulla paineella? Pitäisikö lähteä käyntiin kun suodatin on täynnä? Ei yritäkään. Alkaako haiskahtaa tandempumpulta? Jo vuosia on silloin tällöin jarrutuksen lopuksi tärähtänyt poljin kuin olisi satula irti. Saman teki nyt 100m ennen kuin sammui lopullisesti. Eikö tandem vaikuta jarruihinkin?

              Tandempumppu tilattu.
              Viimeksi muokannut Killeri; 10.9.2025, 17:18. Perustelu: Viestit yhdistetty.

              Comment


              • #67
                Aloin vaihtamaan 1.9 AVF tankkipumppua. Netin ohjeiden mukaan helppo homma. Sain kannen auki jolloin puolet tankin sisällöstä lorisi lattialle! Pumpun muovikansi on ainoa minkä saa tankista irti. Itse pumppukoontaa en saa nousemaan vaikka miten vääntelisi. Sisäosa ei käänny 15° niin kuin YouTuben ohjeissa. Katsastus olisi iltapäivällä. Onko kokemusta tai hyviä kikkoja?
                Attached Files
                Viimeksi muokannut Killeri; 10.9.2025, 17:18. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                Comment


                • #68
                  Voiman vähyyttä. Vasaralla piti pieksää irti. Enpä muista mitään yhtä paskaa remppaa tehneeni. Letkut mallia kertakäyttö, piti vaihtaa tavan bensaletkuun, tarvikepumpun suodatin oli liian iso, pumppua muovikehyksestä irrottaessa lenteli muovin kappaleet. Pumppu piti köyttää nippusiteillä paikalleen jne... Vielä jäi melkein 2h huokaisuaikaa ennen katsastusta.

                  Tandempumpun vaihdon jälkeen sai sahata pitkään käyntiin vaikka suodattimen täytin. Kävi 5min, alkoi tärisemään ja sammui. Tämän teki kahdesti. Eli ei saanut vieläkään tarpeeksi ainetta. Joten tankkipumppua tilailemaan. Sillä näyttäisi toimivan.
                  Viimeksi muokannut Killeri; 10.9.2025, 17:19. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                  Comment


                  • #69
                    Eli sulla jannekni nyt molemmat pumput vaihdettu, sekä tamdem- että tankkipumppu. Minkä merkisiä tuli? Itse käyttänyt omissa bensa-audeissa Bosch, VDO, Pierburg. Magneti-Marellit jättänyt kauppaan.

                    Comment


                    • #70
                      Halvimmat kiinalaiset. Autolla on enää käyttöarvo. Ja taas vuodeksi leimaa! Joutui kyllä jo Nettiautoa selailemaan ja jahkailemaan mikä olisi seuraava rassattava? Ei helppoa. Pitäisi toimia mehtuuautona eli maavaraa min. 20cm ja neliveto. Q5 tai Tiquan kiinnostelisi mutta kun on haldexit, dsgt, öljynkulutukset jne...

                      Comment

                      Working...
                      X