Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 V6 TDI ei vedä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 V6 TDI ei vedä?

    Eli Auto tuntuu todella laiskalta. Veto loppuu heti tuohon 3000 paikkeille ja siitä Eteenpäin kierrokset nousevat todella hitaasti juuri johonkin 3500-4000 asti. Vikakoodit on nollaa ja kulutus on ihan normaali. Mutta voisko toi silti olla maffi vika? Auto on ollut mulla nyt muutaman kuukauden ja ollut tuollainen koko ajan. Aluksi asiaa tutkittiin, mutta kun vikaa ei löytynyt niin tyydyin tuohon, mutta nyt testailin vasta noi kierroshommat ja rupes taas kiinnostamaan/vi**ttamaan. Auto on quattro tiptronicilla, ajettu 254000 ja nokkaremonttia ei ole tehty. Ja löhtee muuten paikaltaankin todella laiskalta.

    -kalle-

  • #2
    Kuulostaa tosiaankin maffilta, uusi kustantaa ~116e vaihto-osana marmorilta.
    Vag-com jos on käytössä niin sillä pystyy lukemaan maffin antamat arvot.

    Comment


      #3
      aiheesta on kyl paljonkin täällä kirjoitettu, syy tosiaan 90% varmuudella mafis.

      Comment


      • #4
        Eli taidan sijoittaa tuon summan maffiin ja koittaa mitä tapahtuu. Marmorilta, eli laakkoselta? Eikös noita maffeja saanu kahta mallia? Jos näin niin kumpi kandee ottaa?

        Comment


          #5
          Kantse ottaa tuo vaihto-osa, säästää jonkun 100e.
          (eli annat nykyisen vaihdossa)

          Comment


            #6
            Onko apua?

            Comment


            • #7
              Kyllä siinä jotain häikkää on pakko olla, sillä oma auto antaa juurikin tehopiikin 3000r/min kohdalla.

              Comment


              • #8
                Onkos Valtterilla b5 vai b6? Omassa autossa on edelleen veto-ongelmia, eikä vikaa tahdo löytyä. Ainoat normaalista menosta poikkeavat asiat ovat suhina turbon käydessä ja auton velttous. Ahtovuotoja ei ole löytynyt ja turbon siipien ohjaus ei ole jumissa. Jos löytyy b6 niin olisi voinut vertailla menoa.

                Comment


                • #9
                  -99 B5 on minulla.

                  Comment


                    #10
                    Tuon koneen pitäs muutenki juurikin olla ns. kierroskone. Oma AKN kärsi samasta "ongelmasta"
                    tossa talvella. Ongelmat katosi toimenpiteella, jonka kirjoitin tonne 8866 mainitsemaan topikkiin.
                    Tuon toimenpiteen jälkeen myöhemmin vaihatin vielä mafin päälle, niin kulku parani taas entisestään.
                    Kiertää iloisesti sen 5000 ja voimaa piisaa sopivasti. :)

                    Comment


                    • #11
                      onko sulla kuvaa tai linkkiä, missä tuo ahtopaineensäätöventtiili sijaitsee ja miten se oli hajalla ?

                      Comment


                      • #12
                        No niin, eli vaihdoin maffin ja rupes veto löytymään. Mutta sitten ne ikävät uutiset. Kun lähdin ajaan niin hienosti veti rajottajaan, mutta ei vaihtanut isommalle ja kun hölläs kaasua niin vaihto suoraan vissiin neloselle ja veti koko vaihdekaavion punaiseksi. No vaihdoin vanhan maffin takas ja taas vaihto hienosti, mutta veto hävis taas, eli vika ainakin on maffissa. Mutta miten se voi selittää tuon vaihto ongelman. Ja ei vaihda ollenkaan pienemmälle ennenkun sammuttaa ja käynnistää uudelleen ja sama toistuu. Pakille vaihtaa kyllä. Ja myöskään tronici ei pelitä. Maffi on tarvike, eli en hakenut laakkoselta, mutta numerot täsmää ja muutenkin on samanlainen. Jos jollain on ratkaisu niin olisin kovin kiitollinen.

                        -kalle-

                        Comment


                          #13
                          Se sijaitsee imuilma putken vieressä, about akun paikkeilla.
                          Siihen tulee kolme pientä letkua ja liitin kiinni ja näyttää about
                          tälläiseltä:
                          http://www.tdiparts.com/catalog/imag...s/n75valve.jpg

                          Tuuppaa olemaan ominaisuus, et toi n75 joskus jumittuu. Onneksi
                          ei o kalliita osia vaihtaa. :)

                          Comment


                            #14
                            Tomaateista ei kyl ole hajua. Luulis tossa jo jonkun vikakoodin löytyvän koneesta.

                            Comment


                            • #15
                              Kalle, mistä ostit maffin?
                              Jos Motonetista, niin kannattaa käydä hakemassa marmorilta uusi.

                              Itse ostin automaattilaatikolliseen TDI Golffiin Motonetin ja alkoi kierrokset humpata.
                              Golfin myytyäni siirsin maffin nykyiseen Passattiin ja se alkoi nykiä.

                              Kun hain marmorilta Boschin maffin, toimii.

                              Voit myös kokeilla viskata sen uuden maffin takaisin ja nollata laatikon, jos laatikko on oppinut pahoille tavoille vanhan rikkinäisen maffin kanssa.

                              Ohjeet nollaukseen:
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=57421

                              Comment


                              • #16
                                Maffin hain tampereelta startaxilta (autosähkö varaosa tukku), mutta ei oo boschilainen vaan ihan tarvike. koitan tuota laatikon nollausta ja jos ei auta nin meen marmorille hakeen boschilaisen. Outoa vaan, etä miten maffin vaihto voi vaikuttaa laatikon toimintaan?

                                Comment


                                  #17
                                  No se laatikko on oppinut toimimaan sen viallisen mafin kanssa, sit se on ihan ihmeissään
                                  kun tuleekin terveeltä maffilta oikeita lukuja. :)

                                  Comment


                                    #18
                                    Niinkuin Aki tuossa jo vihjaisi, laatikko on oppivaa mallia. Käyttäytyy tehottomalla koneella eri tavoin, kuin pirteällä. Liekö mennyt ohjelma sekaisin tms. kun pannussa on taas vedot tallella.. Spekulaatiota tämä tosin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
                                      Se sijaitsee imuilma putken vieressä, about akun paikkeilla.
                                      Siihen tulee kolme pientä letkua ja liitin kiinni ja näyttää about
                                      tälläiseltä:
                                      http://www.tdiparts.com/catalog/imag...s/n75valve.jpg

                                      Tuuppaa olemaan ominaisuus, et toi n75 joskus jumittuu. Onneksi
                                      ei o kalliita osia vaihtaa. :)
                                      Kiitos näistä jo! Onko kellään sanoa varmuutta, mahtaako AKE-koneisissa olla tuo (n75?) samassa paikkaa kuin muissakin V6TDI:ssa? Olen vähän uusi näitten kanssa.. Eli turbon jälkeen? Ennen turboahan on ilmanputsari ja maffi ja ne on uusittu kummatkin.

                                      Comment


                                        #20
                                        N75 ei varsinaisesti ole turbon jälkeen tai ennen sitä.

                                        Se ohjaa bypassia tai VNT-mekanismia. Löydät sen kun seuraan niitä pikkuletkuja jotka turbolta lähtee.

                                        Se löytyy melko varmasti turbon läheisyydestä tai ilmanputsarin suunnalta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Koitin nollata laatikon ohjeen mukaisesti, ei muutosta. Pitäisikö johonkin näyttöön tulla joku merkki kun laatikko on nollattu vai onko se vaan tuo virrat päälle, kaasu pohjaan pultoistamin. ja käymään? Vaikka tarvike maffi onkin niin aika kummallista, että tehot tulee takasin, mutta laatikko rupee oireileen. Olisko kellään treellä kokeiltavaks ehjää alkuperästä maffia? kun ei viittis heti mennä marmorilta hakeen varsinkin kun noi maffit ei yleensä oo palautuskelposta tavaraa. Jos löytyy treeltä apua niin olisin hyvin kiitollinen. Privalla tavoittaa.
                                          Viimeksi muokannut 8866; 14.9.2008, 19:40. Perustelu: Ei allekirjoituksia.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Pitäisikö johonkin näyttöön tulla joku merkki kun laatikko on nollattu vai onko se vaan tuo virrat päälle, kaasu pohjaan pultoistamin. ja käymään?
                                            Ei pitäisi tulla mitään mihinkään näyttöön.
                                            Se oli puoli minuuttia, mutta kai sitä 1,5min saa pitää kanssa pohjassa.
                                            Ja pidit varmaan sillai, että kick down oli pohjassa koko ajan?

                                            Maffia sitten vaan kokeilemaan.

                                            Comment


                                              #23
                                              Jos maf ei anna oikeita lukuja, menee tiptronic automaatti ihan sekaisin. Vaihda orggismaffi, tarvikkeet on mitä on.

                                              Comment


                                                #24
                                                Isä-ukko vei joskus tässä taannoin tarvike-MAFfin takaisin kauppaan, kun ei toiminut niinkuin piti. Alkuperäinen vian lähde oli silloin N75 ja orkkis-MAF pelasi ihan hyvin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sitä ajetaan jopa tuhansien eurojen autoilla, mutta kriittiset kuluvat osat ei sais maksaa kuin korkeintaan kymppejä. No kiinalaiset on keksineet vastauksen markkinaan.

                                                  Onhan sekin pieni todennäköisyys olemassa, että tippi sano aamen. MAF kuitenkin tässä tuntuis.

                                                  Mitenhän tippi toimii, jos luistavan pakan polttaa kiinni? Ei pysty vaihtamaan sen jälkeen? Oldsissa joskus poltin :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Vein tarvike maffin takasin ja hain boschilaisen tilalle, hyvin pelittää. Tuntuu kuin uuden auton olis saanu. Kiitos avusta.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ihan mielenkiinnosta, mistä hait tarvike-MAFfin ja minkä merkkinen oli? Osaa itse tulevaisuudessa kiertää ko. laitokset.
                                                      Nykyisessä tosin on 'ikuinen' läppämallin MAF, mutta jos taas joskus eksyy takaisin noihin tuoreempiin moottoreihin..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Staetaxilta hain maffin (tukku). Merkkiä ei missään lukenut, mutta melko varmasti sama kuin, esim. motonetissä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Semmosta oiretta että välillä tosiaan kulkee ja välillä ei kierrä yli 3000. Yksi vika ainakin on selvä, vnt:n kellon kalvo rikki. Mistä semmonen uusi? Merkkari myy pelkästään kokonaista turboa kelloineen, ei muka saa erikseen... Pitäisikö käynnin muuttua johonkin suuntaan jos ilmamäärämittarilta piuhan irrottaa? En huomannut muutosta, en tosin käynyt ajamassa mutta vastasi kaasuun samaanlaihin kuin ennenkin ja tyhjäkäynti tasan sama 900. Siitä maffin liittimen tyvestä lähtee yksi piuha joka on rosvoliittimellä jompattu ja menee kuskin puolella olevaan boxiin, siinä samassa poterossa missä akkukin on sielä muovin alla. Eli sen kellon voi todeta syylliseksi tuohon, vai? Toisaalta välillä kulkee oikein mainiosti.. Eli varmaan myös maf vikaa, merkkari tyrkkäsi sillekkin reilu 500 euroa hintaa niin jätin kyselyt toiseen kertaan.
                                                          Viimeksi muokannut Jakelfin; 25.9.2008, 18:53.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Merkkiliikkees tuo maf maksaa sen about. 120e :) Tais olla jotain muuta mitä kyselit.
                                                            Mafilta kun otat piuhan irti, niin auton ohjaus menee vikatilaan. Autolla voi edelleen
                                                            ajaa, mutta ei mene vakio-ohjelmalla. Tuo vika mitä selitit, kuulostaa aika vahvasti
                                                            maffi-vialta. Toinen mitä kantseis kurkkia on ahtopaineen venttiili kans.

                                                            Garret ei myy vnt-turboihin uusia varaosia, joutuu aina uuden pistää.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X