Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 Tdi "öljyn Kulutus"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9 Tdi "öljyn Kulutus"

    Minulla öljyä joutuu lisäämään noin 0.5l 2000km:ä kohti....tuntuu hivenen paljolta öljy teboilin diamondia 5-40W...Ei savuta paljon eikä kyllä oireile. Mikä mahtaisi olla vikana???

  • #2
    Ensin kannattaa varmaan katsella vuotaako jostain, tollanen vuoto kyllä pitäis jo näkyä.
    Onko konehuone öljyinen, eli huohottaako?
    Sitten se voi myös tulla suoraan putkesta pihalle.

    Itse käytän tuossa dieselissa samaa Teboilin öljyä, ja reilun 3tkm matkalla ei tikusta ole hävinny milliäkään.

    Comment


      #3
      "Ei savuta paljon"? Siis milloin savuttaa.
      Juuri omaan 1Z:aan lisäsin 0.5 vai 1l mitä asteikko mitassa on.
      Kilsoja on tullut kyllä jo varmaan 20tkm viime öljynvaihdosta (joo pitäs vaihtaa)

      Älyttömän vähä vie vaikka 350tkm on mittarissa. Ihmettelen ittekkin. Kone on kyllä aavistuksen kulunut, mutta ei savuta yhtään ylimäärästä, jollei kylmänä savutusta lasketa.
      Eipä tuo Passattikaan vie paljoa enempää. Litra ehkä 10-15tkm matkalla.

      Kone on varmaan 1Z tuossa sun autossa. Paljonko kilsoja takana?

      Comment


      • #4
        Ei ole kyllä vuotoa tai ei ainakaan valuta alle enkä ole konehuoneestakaan nähnyt mainittavaa vuotoa. koneella kilometrejä alle 200tkm:a. Mistä se huohotus ilmenee??? Lueskelin 2,5l koneen juttuja ja niissä oli maininta jostakin suodattimesta joka niistä menee tukkoon....Onkohan tässä jotain samanlaista???

        Comment


        • #5
          Nappase kone käynnissä vaikka öljytikku pois, siitä voi todeta suht hyvin huohottaako vika paikasta.
          Jos siis roiskii öljyä silloin tikunreiästä.

          Huohotinjärjestelmä on tuossa tilanteessa todennäköisesti tukossa.

          Comment


          • #6
            Ainakin kun kone oli kylmä ei mittatikun reiästä tunnu kyllä minkäänlaista huohotusta....täytyy varmaan kokeilla lämpimällä moottorilla.... ja jäähdytin neste on aivan puhdasta joten ei se hukkaa sinnekään....

            Comment


              #7
              Mites näissä 1.9-koneissa tuo huohotus on hoidettu? V6-koneiden vastaavasta olen nähnyt kuvia, mut tää 1.9:n järjestelmä on vieras.

              Voisko tuo vaikuttaa jäähdytysnesteiden katoamiseen? Oma AFN on hukannut tasaisen epätasaisesti jäähdytysnestettä jo varmaan pari vuotta. Paisuntasäiliön korkin vaihto auttoi joksikin aikaa, nyt on taas säiliössä liikaa tyhjää tilaa.. Merkkihuolto koeponnisti järjestelmän, ei vuotoja. Ulospäin ei näy mitään muuta, kuin vaaleaa töhnää paisarin ylivuotoputken päässä. Potkua koneessa on mun mielestä melko normaalisti.

              Comment


              • #8
                Samanlailla häviää tuota jäähdytysnestettä omasta AFN koneesta. Olisiko joku ominaisuus?? Vuotoja tms ei näy missään, eikä kermamöhnää öljyn seassa.

                Comment


                • #9
                  Ei se varmasti mikään ominaisuus ole, koska nesteitä ei kuulu hävitä kun kaikki on kunnossa.

                  Tuosta huohotuksesta vielä, minä en ainakaan osaa sanoa miten se missäkin koneessa toimii. Ei ole tarvinnut tutustua systeemiin koskaan.

                  Comment


                  • #10
                    Juu, ei kuulu toimivan AFN:n hukata mitään.Kymppitonnin ajoin ennenkö meni lyttyyn, mitään muuta ei pitänyt lisätä kuin punaista litkua eberin asennuksen jälkeen.

                    Comment


                    • #11
                      Minulla jäähdytin nestettä hävisi pitkään lopulta lohkon yläpäässä oleva muoviosa jossa vesiletku yhdistyy koneeseen ja samassa palikassa on lämpötila anturi siinä oli hius halkeama on kuulemma aika tyyppivika. halkeama tulee esiin vain lämpinä, kylmänä ei vuoda mistään.

                      Comment


                      • #12
                        Laitetaas tänne tällainen kysymys. Kävin koeajamassa Passattia AVF-koneella ja auto oli muuten erinomaisessa kunnossa, mutta kun öljytikun nosti koneen käydessä, öljyä tihkui reiästä. Onkohan siis kyseessä huohottimen tukkeutuminen? Vaikea uskoa että kone olisi jo väljä 320 tkm ajetussa, vaikka onkin ajettu longlife-huolloilla.

                        Mitenhän voisi helposti todeta onko kyse koneen väljyydestä vai pelkästään tukkeutuneesta huohotuksesta? Auto ei myyjän mukaan syö merkittävästi öljyä. 8 tkm sitten oli vaihdettu öljyt ja nyt oli noin puolivälissä tikkua.

                        Comment


                        • #13
                          Hävittäähän tuo sitten öljyä. Awx 340tkm ajettuun ei tarvinnut välillä lisäillä eikä nykyiseen AVF 170tkm.

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä ne vähän saa syödä. jossei oikeasti ole lisätty huollon jälkeen ja puolivälissä niin sehän on tosi ok.
                            litran purkin pitäis longlife välillä riittää niin on ihan ok

                            Comment

                            Working...
                            X